Faworki na Plancie

1. Data: 2001-01-22 13:15:43

Temat: Faworki na Plancie
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś była tutaj dyskusja na temat smażenia faworków na Plancie. Osobiście
nie lubię smalcu i sam pomysł smażenia czegokolwiek na smalcu nieco mnie
zniechęca, więc zrobiłam eksperyment - usmażyłam faworki na Plancie i wyszły
bardzo pyszne. I bardzo jestem dumna z siebie, bo to właściwie pierwsze
faworki w moim życiu.

Acha, mam jeszcze pytanie: ponieważ mój przepis jest "na oko" czyli żółtka,
łyżeczka spirytusu/octu, łyżka śmietany i mąki "ile wejdzie", co mam zrobić,
jeśli tej mąki wsypie mi sie za dużo (co w moim przypadku jest prawie
pewne). Dołożyć żółtko i zagnieść? Można tak?

MMJ

... Always look on the bright side of life ...

1. Data: 2001-01-22 18:53:36

Temat: Re: Faworki na Plancie
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta MJ wrote:

> [...]
> faworki w moim życiu.
>
> Acha, mam jeszcze pytanie: ponieważ mój przepis jest "na oko"[...]

to moze wykonaj kiedys pomiary i wrzuc przepis na grupe?
sama jestem noga kulinarna, ale jak cos robie na oko a chce zmirzyc ilosc
czegos, uzywam szklanki jako naczynia posredniego. tzn. napelniam szklanke,
sypie na oko, jak braknie znow napelniam szklanke, znow dosypuje na oko, a
pozniej podliczam szklanki tudziez dosumowuje tyle, ile wykorzystalam z
ostatniej szklanki i gotowe :)
mierzac np. sol korzystam oczywiscie z lyzeczek a ie szklanek ;p

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-23 11:40:53

Temat: Odp: Faworki na Plancie
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> to moze wykonaj kiedys pomiary i wrzuc przepis na grupe?
> pat

No wiec to co napisalam to juz wlasciwie przepis na 3 zoltka - a pomiar -
nawet jesli wykonam nie bedzie dokladny - wszystko zalezy od maki, gestosci
smietany i wielkosci zoltek :))) To tak jak z ciastem na makaron - wszystko
jest okolo.
I tutaj naprawde trzeba te make sypac po trochu - ja zaczynam od dwoch
garsci ... poprostu musisz wyrabiac ikontrolowac :)

Powodzenia,

MMJ

... Always look on the bright side of life ...

cacyki
Re: Lodówka Gorenje
Co jadłem w 1967 roku?
było, ale.. grzane piwo