Film o producencie Roundap'u

1. Data: 2008-08-25 07:18:25

Temat: Film o producencie Roundap'u
Od: Szymonias <s...@s...pol.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam, warto obejrzeć

http://video.google.pl/videoplay?docid=-167689672452
7593334&ei=U8GuSIqTJpzO2QLCvv2cBA&q=monsanto+pl&hl=p
l/

Pzdr,

Szymon

2. Data: 2008-08-25 19:01:01

Temat: Re: Film o producencie Roundap'u
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szymonias napisał:
> Polecam, warto obejrzeć
>
> http://video.google.pl/videoplay?docid=-167689672452
7593334&ei=U8GuSIqTJpzO2QLCvv2cBA&q=monsanto+pl&hl=p
l/

Warto. Mocne.

Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2008-08-26 08:50:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Aug 2008 21:01:01 +0200, Barbara Miącz napisał(a):

7593334&ei=U8GuSIqTJpzO2QLCvv2cBA&q=monsanto+pl&hl=p
l/

> Warto. Mocne.
>
> Pozdrawiam, Barbara

I nawet rękawiczek ani masek nie używają podczas przygotowywania roztworu
oraz podczas oprysku - taki to przyjazny środek... daje się niemal
pogłaskać i polizać...
"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.

4. Data: 2008-08-26 11:35:43

Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba przestanę go używać choć nie ma za wiele alternatyw. Poza tym w ciągu
chyba 2 lat jego cena wzrosła o 150%.
Piotr Klęba

5. Data: 2008-08-26 12:13:41

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Picia" wrote ...

> Chyba przestanę go używać choć nie ma za wiele alternatyw.
> Poza tym w ci?gu chyba 2 lat jego cena wzrosła o 150%.

Czy jego tańsze odpowiedniki też tak podrożały?
A.

6. Data: 2008-08-26 19:26:44

Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jego tańsze odpowiedniki też tak podrożały?

Nie wiem ale sprzerdawca w moim sklepie powiedział że Roundup w opakowaniach
1l ma być wycofany ze sprzedaży.
A jakie konkretnie odpowiedniki masz na myśli?

Piotr Klęba

7. Data: 2008-08-27 08:35:45

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Picia" wrote ...

> A jakie konkretnie odpowiedniki masz na myśli?

Osobiście uzywałem zawsze Gli...coś tam, pełnej nazwy nie wspomne
teraz, a pojemnik jest 120 km ode mnie :)
Jest jeszcze: rofosat 360SL - nie używałem

Jezuuu, to co wyczytałem przed chwilą to szczyt wszystkiego:

"Rośliny tolerujące glifosat mogą produkować herbicydy w naszych
jelitach.

Są zmodyfikowane by absorbować herbicyd glifosat. Rośliny zmieniają
ten herbicyd w uważane za nieszkodliwe składniki zawane NAG, które
pozostają w roślinie.
Kiedy ludzie lub zwierzęta zjedzą NAG, niektóre NAG mogą ponownie
zmienić się w toksyczny herbicyd.
Jest on trujący, działa jak antybiotyk i może zniszczyć lub zaburzyć
prace potrzebnej mikroflory. "
Glifosat to właśnie ta trucizna z roundupu! :(

A.

8. Data: 2008-08-27 10:45:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Roœliny tolerujšce glifosat mogš produkować herbicydy w naszych
> jelitach.

W naszych jelitach produkuje się również alkohol i jakoś się żyje,
a niektórzy żałują,że w tak małych ilościach.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2008-08-27 11:06:55

Temat: Re: GMO [bylo: Film o ...]
Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-27 10:35:45 +0200, "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> said:

> Glifosat to właœnie ta trucizna z roundupu! :(

Ale wówczas problemem nie jest sam glifosat, a rośliny modyfikowane
genetycznie, aby uzyskały odporność na niego. Wszystko po to aby można
prysnąć glifosatem po całości uprawy, w dowolnym stadium rozwoju roślin.
Jak również problemem są rośliny modyfikowane genetycznie w kierunku
tworzenia herbi- i pestycydów endogennych. I to nie tylko jako
zagrożenie dla konsumenta, ale dla równowagi ekosystemu (pyłki, woda
gruntowa, pozostałości typu słoma).

Coraz częściej szukam na półkach sklepowych produktów oznaczonych "bez GMO".
Ostatnio nawet ryż GMO jest tylnymi drzwiami, po cichu, wprowadzany do obrotu.

Niektórzy lekceważąc GMO, mawiają że to nadmierny szum wokół niczego.
A przypomijcie sobie tzw. "chorobę szalonych krów", i przełóżcie to na
populację ludzką.

--
DJ

10. Data: 2008-08-27 11:10:37

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2008-08-26 13:35:43 +0200, "Picia" <t...@p...onet.pl> said:

> Chyba przestanę go używać choć nie ma za wiele alternatyw. Poza tym w
> ciągu chyba 2 lat jego cena wzrosła o 150%.

Koszty produkcji raczej nie wzrosły...
Producent robi się coraz bardziej chciwy, bo uzależnił już rynek do
tego stopnia że może sobie na to pozwolić?
Fajnie by było jakby chińczycy zrobili "podróbę" olewając prawa
patentowe. Oj jak wielki byłby lament i płacz amerykańskiej korporacji.
Może nawet powołaliby coś na kształt RIAA? ;) Biegaliby z
chromatografem po polach i ścigali użytkowników podróby ;)

--
DJ

przycinanie róż
Trawy na susze