Trawy na susze

1. Data: 2008-08-22 12:40:13

Temat: Trawy na susze
Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Jakiego gatunku trawę należy wysiewać, chcąc by wmiarę dobrze trawnik
się trzymał bez nawadniania?
Lokalizacja średnionasłoneczniona, okresowe przebarwienia w szczytach upałów
dopuszczlane, tylko żeby później się zebrał i nie obumierał. Czy do możliwe?

--
__________________________________________MAT_______

2. Data: 2008-08-22 18:46:29

Temat: Re: Trawy na susze
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:48aeb3a3$1@news.home.net.pl Lagoda <niespamowac
lagoda malpa list kropka pl> napisał(a):

> [...]
> Lokalizacja średnionasłoneczniona, okresowe przebarwienia w
> szczytach upałów dopuszczlane, tylko żeby później się zebrał i nie

Hejka. A czy powszechną praktyką jest podlewanie łąk i pastwisk? W tym
wypadku oprócz deszczu decydującą rolę odgrywa poziom wody gruntowej i
wysokość jej podsiąkania.
Pozdrawiam warunkowo Ja...cki

3. Data: 2008-08-22 23:59:07

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Lagoda wrote:
> [...]
> Lokalizacja średnionasłoneczniona, okresowe przebarwienia w szczytach
> upałów dopuszczlane, tylko żeby później się zebrał i nie obumierał.

możliwe, ale musisz mu dać żyć.
jeśli w śodku lata chcesz go kosić na 3 cm jeżyka, to wyschnie, bo nie ma
szans w pełnym słońcu.
a jak pozwolisz mu rosnąć trochę wyżej, to przetrzyma suszę, bo będzie miał
multum wilgoci.
u nas, nie anglia i trochę słońce lubi poprażyć.

moon

4. Data: 2008-08-26 11:45:51

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> możliwe, ale musisz mu dać żyć.
> jeśli w śodku lata chcesz go kosić na 3 cm jeżyka, to wyschnie, bo nie ma
> szans w pełnym słońcu.

A to racja-uwzględnie. A co z gatunkami?

--
__________________________________________MAT_______

5. Data: 2008-08-26 11:48:51

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
news:g8n1kr$97$1@atlantis.news.neostrada.pl... W wiadomości
news:48aeb3a3$1@news.home.net.pl Lagoda <niespamowac
> Hejka. A czy powszechną praktyką jest podlewanie łąk i pastwisk?

A czy powszechną praktyką jest utrzymywanie pastwiska pod domem do zabaw dla
dzieci? Sory, ale jakby niebardzo łąkowa długość trawy i skład roślin jest
odpowiednia do gry w piłkę.
Przypomne może: pytanie było o gatunki traw.
Co do poziomu wód gruntowych to jest rzecz na którą jakby niebardzo mam
wpływ, więc uwaga taka raczej dziwna...

--
__________________________________________MAT_______

6. Data: 2008-08-26 13:14:25

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:48b3ed9f$3@news.home.net.pl Lagoda <niespamowac lagoda
malpa list kropka pl> napisał(a):

> Co do poziomu wód gruntowych to jest rzecz na którą jakby niebardzo
> mam wpływ, więc uwaga taka raczej dziwna...

Hejka. Widze, że czynniki wpływające na wegetację traw raczej nie są w
stanie Ciebie zainteresować, to może zastosuj sztuczną murawę. Na boiskach
piłkarskich doskonale zdaje egzamin bez podlewania. ;-)
Pozdrawiam prekursorsko Ja...cki

7. Data: 2008-08-26 20:00:21

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Widze, że czynniki wpływające na wegetację traw raczej nie są w
> stanie Ciebie zainteresować,

Bardzo mnie interesują, ale jednak wolał bym byś mnie oświecił, jaki gatunek
traw jest bardziej odporny na brak wody (czytaj: ma lepszy system korzeniowy
itp.) od innych. Że lepiej jak w ziemi jest wilgoć to sa truizmy.Wymienisz
jakieś dobre gatunki, czy napiszesz jeszcze cos w stylu że zimą trawniki
słabiej rosną, a wiosna mocniej?

--
___________________________________________MAT______
__

8. Data: 2008-08-26 21:09:34

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:48b460d1$1@news.home.net.pl Lagoda <niespamowac lagoda
malpa list kropka pl> napisał(a):

> ...Wymienisz jakieś dobre gatunki, czy napiszesz jeszcze
> cos w stylu że zimą trawniki słabiej rosną, a wiosna mocniej?

Hejka. Nie wymienię. Obawiam się, że może odebrałbyś to jako koleiny
truizm.
Pozdrawiam banalnie Ja...cki

9. Data: 2008-08-26 21:31:18

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lagoda napisał:
> [...]
>
> A czy powszechną praktyką jest utrzymywanie pastwiska pod domem do zabaw
> dla dzieci? Sory, ale jakby niebardzo łąkowa długość trawy i skład

Może jednak pastwiskowa ? Będzie ścinana i deptana choć nie przez
zwierzęta.

> http://odr.zetobi.com.pl/zwierz/uzytki_z/gat_traw.ht

> Przypomne może: pytanie było o gatunki traw.

Kupkówka pospolita,wiechlina łąkowa ?

Barbara

10. Data: 2008-08-27 08:50:40

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupkówka pospolita,wiechlina łąkowa ?

Rzeczywiście-wiechlina pasuje-jako jedyna z wymienionych pastewnych nadaje
się na gleby suche-pozostałe na wilgotne i średniowilgotne.
Dziękuje.

--

mech
WIECZÓR