duże czarne mrówki na działce

1. Data: 2008-08-20 13:53:07

Temat: duże czarne mrówki na działce
Od: "sure" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj mnie "przegoniły" spod dębu, najwyrażniej też postanowiły sobie
zbudować domek, bo wygląda to na mrowisko (ale chyba w drzewie, nie
zlokalizowałam dokładnie). Na razie budowa, sąsiedztwo mrówek mi tak bardzo nie
przeszkadza, ale już myślę o zakładaniu ogrodu, warto przynajmniej wzdłuż
ogrodzenia jakieś roślinki nasadzić, żeby sobie rosły. Jak można przegonić
nieproszone towarzystwo? Z tymi dużymi nie miałam jeszcze do czynienia,
widocznie to z powodu sąsiedztwa lasu się tak rozpanoszyły. Jest sposób, żeby
je zachować przy życiu,ale z działki wyprosić?

pozdrawiam, z góry dziękuję za porady,
sure

2. Data: 2008-08-21 08:20:45

Temat: Re: duże czarne mrówki na działce
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sure" wrote ...
> Jest sposób, żeby je zachować przy życiu,ale z działki wyprosić?

Po prośbie nie da rady :(
Teoretycznie możesz je wyłapać do słoików i sruu do lasu, ale
praktycznie to i Kopciuszek nie dałby rady :)
Tak więc musisz się posunąć do morderstwa na tych biednych owadach
albo je polubić :)
Niestety one tak łatwo nie dają się mordować :(
Ja polubiłem, wprawdzie z musu, ale próbuję sobie zracjonalizować tę
sytuację (czyli porażkę w walce z mrówami), a nie jestem ekoidiotą. W
sumie te mrówy, jak już się człowiek uodporni na ich jad po setnym
ukąszeniu, nie są takie złe, mniej szkodników i coś się dzieje w
ogrodzie! :)
A.

3. Data: 2008-08-21 08:48:00

Od: "sure" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sumie te mrówy, jak już się człowiek uodporni na ich jad po setnym
> ukąszeniu, nie są takie złe, mniej szkodników i coś się dzieje w
To miejsce pod dębami wydaje się idealne do leżakowania w gorące dni... :)
Więc nie wiem, czy z mrówkami się jakoś dogadam, no i są w przewadze. Hm, nie
wiem, czy te czarne wielki też gryzą? Doświadczenia mam pod tym względem tylko
z małymi, czerwonymi...

sure (rówież A)

4. Data: 2008-08-21 10:18:11

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sure" wrote ...
> Hm, nie wiem, czy te czarne wielki też gryzą?
> Doświadczenia mam pod tym względem tylko
> z małymi, czerwonymi...

Czarne są na pewno mniej agresywne, ale czy to wielka różnica zaliczyć
mrówę dziesięć razy na dzień czy tylko pięć?
Wiesz, ludzie kombinują z chemią, gorącą wodą, jakimiś gnojówkami,
boraks jest dobry tylko na pokojowe mrówy w mieszkaniach .. . i tak
można wyliczać do znudzenia :( Jak ktoś ma fart to same pójdą, ale bym
na to za bardzo nie liczył :)
A.
P.S. Zabetonować albo bomba atomowa! I nie mam 100% pewności na sukces
:)

5. Data: 2008-08-21 12:41:06

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:48ad3fb9.0@news.qdnet.pl Aaron
<s...@p...qdnet.pl> napisał(a):

> P.S. Zabetonować albo bomba atomowa! I nie mam 100% pewności na
> sukces :)

Hejka. Mrówki, jak wszystkie owady reagują na insektycydy, w tym wypadku
na niektóre środki z grupy fosforoorganicznych.
Pozdrawiam wyniszczająco Ja...cki

6. Data: 2008-08-21 13:06:58

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" wrote ...

> Hejka. Mrówki, jak wszystkie owady reagują na insektycydy,
> w tym wypadku na niektóre środki z grupy fosforoorganicznych.

To prawda, problem w tym, że ludzie mimo tego że nie są owadami, też
na nie reagują :(
Mrówy w dodatku jeszcze są tak wredne, że jak jedne wytrujesz to zaraz
przylezą inne ...
A.

7. Data: 2008-08-21 13:27:03

Od: Darek Pakosz <d...@d...ABC.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Aug 2008, Aaron wrote:

> [...]
> na nie reagują :(
> Mrówy w dodatku jeszcze są tak wredne, że jak jedne wytrujesz to zaraz

Wystarczy zainstalować tam zraszacz i czesto go uruchamiać. U mnie to
działa na czarne małe mrówki.

D.P.

8. Data: 2008-08-21 14:57:37

Od: "sure" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy zainstalować tam zraszacz i czesto go uruchamiać. U mnie to
> działa na czarne małe mrówki.
>
> D.P.
Ha! to kolejny argument za instalacją do automatycznego podlewania ogrodu... :)

sure

PRZETWORSTWO
Zakładanie trawnika we wrześniu ?
Wyrównywanie terenu pod ogród