Filtr do wody - jaki?

1. Data: 2002-08-09 17:06:06

Temat: Filtr do wody - jaki?
Od: "Henry\(k\)" <8...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcę kupić filtr do wody narurowy z wkładami 10" złożony z dwóch komór; w
jednej filtr mechaniczny (włókno) w drugiej wkład węglowy.
Będzie zamontowany pod baterią w kuchni i stale dostarczał do niej
filtrowanej zimnej wody (nie chcę trzeciego kranika).

Czy ktoś ma doświadczenia w użytkowaniu takich filtrów różnych producentów i
może się wypowiedzieć? Wymagam:
- dużej sprawności w usuwaniu zanieczyszczeń
- nieuciążliwej eksploatacji i łatwej wymiany wkładów (będą go obsługiwać
moi rodzice)
- niedrogich wkładów

Mam niestety niemiłe wrażenia z obsługi filtrów polskiej firmy Formaster.
- montaż nieciekawy, trzeba samemu wykombinować uchwyty do ściany aby się
kupy trzymało
- plastikowa nakrętka 1/2" pękła przy montażu - na szczęście można było
dokupić bez problemu (czyżby wiedzieli o tym?)
- rozkręcanie po tych 3 miesiącach w celu wymiany wkładu to makabra,
pojemnik majta się wokół osi rury a uszczelka posmarowana siakimś silikonem
zasysa się i ciężko odkręcić pojemnik co razem powoduje dość duże obawy czy
przypadkiem nie wyrwę drania (pierwszy raz to odkręciłem baniak z rury,
postawiłem na podłodze, dwóch kumpli trzymało głowicę a ja kręciłem - no
nieźle trzech ludzi do wymiany wkładu)
- wkłady firmowe miernej jakości, zwłaszcza węglowy który ciągle "dosypuje"
okruchy węgla do wody, mechaniczny wymieniony na innej firmy dużo lepiej się
sprawuje (oryginalny przepuszcza rdzę która dość mocno osiadła na rurach już
po 3 miesiącach od montarzu!)

Filterki nakładane na kran odpadają - mam aktualnie taki i koszmarnie
niewygodny - ciężko nalać wody do czajnika.

Pozdrawiam.

--
Henry(k)

Uwaga. Zabezpieczenie antyspamowe.