Filtr odwrócona osmoza

1. Data: 2009-09-06 18:09:06

Temat: Filtr odwrócona osmoza
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jakie są wasze opinie na temat tych filtrów?

Był dzisiaj u mnie przedstawiciel pewnej firmy z prezentacją... wygląda
ciekawie... tylko cena zwala z nóg - 3300 zł. Za tę cenę w/g mnie nie warto.

Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2009-09-06 19:07:23

Temat: Re: Filtr odwrócona osmoza
Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Wrz, 20:09, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> [...]
>
> Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

odwrotna osmoza daje wode destylowaną - trzeba ją mineralizować.
Pytanie tylko czy tańszy jest filtr z węglem aktywnym.

3. Data: 2009-09-06 19:52:02

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:
> Był dzisiaj u mnie przedstawiciel pewnej firmy z prezentacją... wygląda
> ciekawie... tylko cena zwala z nóg - 3300 zł. Za tę cenę w/g mnie nie warto.
???
Nie zartuj prosze :)
Chyba ze instalacja o duzej wydajnosci ktora na biezaco filtruje Ci wode
w calym domu.

> Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?
Jezeli to instalacja tzw kuchenna to niczym.
Roznice sa jednak w cenie, w Rzeszowie jedna firma smie wolac za to 1100
zl, taka sama na allegro to koszt okolo 450 zl (R7).
Wykonczenie calosci niczym sie nie rozni pomiedzy "producentami".
Co do membrany to raczej nie ma podrobek bo technologicznie tylko jedna
firma na swiecie robi takie membrany - General Electric.
Jak masz jakies pytania o szczegoly to wal smialo na priva - jestem
szczesliwym posiadaczem takiej instalacji od okolo 2 lat :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2009-09-06 20:05:36

Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> odwrotna osmoza daje wode destylowaną - trzeba ją mineralizować.

Na szczęście to nie prawda :)

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

5. Data: 2009-09-06 20:07:43

Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do membrany to raczej nie ma podrobek bo technologicznie tylko jedna
> firma na swiecie robi takie membrany - General Electric.

Oj, nie tak do końca :)
GE produkuje jedne z tańszych ale całkiem niezłych membran. Jedne z
najlepszych produkuje Filmtec. Jednak na rynku jest cała masa tanich,
chińskich membran.

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

6. Data: 2009-09-06 20:09:18

Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim pisze:
> [...]
>
> Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

Polecam:

http://www.aquafiltr.pl/cena-filtra-odwroconej-osmoz

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

7. Data: 2009-09-06 20:35:03

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
warto.

> Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

Poszukaj w archiwum, chyba, że wszystko wykasowano. Są różne filtry RO więc
trzeba wiedzieć co się porównuje i za co się płaci, zazwyczaj z usługą
wymiany wkładów itd.

8. Data: 2009-09-07 05:42:12

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pbas <p...@p...onet.pl> wrote:

> Na szczęście to nie prawda :)

A która część tego zdania jest nieprawdą? Chodzi ci o drobny niuans,
że woda nie jest destylowana tylko demineralizowana? Nie zmienia to
faktu, że remineralizowac TRZEBA!

J.

9. Data: 2009-09-07 05:56:38

Od: pbas <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A która część tego zdania jest nieprawdą? Chodzi ci o drobny niuans, że
> woda nie jest destylowana tylko demineralizowana? Nie zmienia to faktu,
> że remineralizowac TRZEBA!

Woda po membranie osmotycznej *nie jest* demineralizowana (czy też
destylowana). To potoczna opinia, którą od faktów dzielą kilometry.

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

10. Data: 2009-09-07 06:36:33

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A która część tego zdania jest nieprawdą? Chodzi ci o drobny niuans,
> że woda nie jest destylowana tylko demineralizowana? Nie zmienia to
> faktu, że remineralizowac TRZEBA!

Robi się to wyłącznie dla smaku. Po to filtruje się wodę w RO, aby usunąć
wszystko to, co nie powinno trafić do wnętrza człowieka. Oczywiście usuwa
się rzeczy neutralne i korzystne, także jony wpływające na smak wody.
Selektywna filtracja jest tak droga, ze lepiej domineralizować wodę w
składniki potrzebne. Nie ma to nic wspólnego z wodą mineralną. Wszystkie
(prawie) potrzebne człowiekowi minerały pobieramy z jedzenia, a nie z wody.
Zapotrzebowanie dzienne na niektóre jest takie, że najbardziej
zmineralizowanej wody trzeba by było wypić codziennie 300 - 500 litrów. Więc
wszystkim porównującym wodę po filtrze z woda destylowana życzę po_wodzenia
w wypiciu pół tony wody dziennie, zwłaszcza do zastąpienia tej w
kalapicie...

ogrzewanie podłogowe w łazience - wonde czy elektryczne?
uszkodzona roleta, ma ktośpodobną, nie wiem jak naprawić ?
DLA SMYJOROW - CUDA NIEWIDY
ogrzewanie domu
Jakie świetlówki E14?