Fioletowe Liatris

1. Data: 2006-04-18 15:08:30

Temat: Fioletowe Liatris
Od: "em.gosia" <e...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdopingowana chwilką wolnego czasu postanowiłam zająć się ogródkiem i
pojawił mi się problem. Jak kupowałam tę roślinkę (Liatris) to opis czytałam
na odmianie białej i stało tam że to może rosnąć w cieniu i półcieniu a na
tej co w efekcie kupiłam (fioletowa) widzę teraz, że ma być słońce i
półcień, no i mam problem - będzie kwitło w cieniu czy zdziczeje=nie będzie
kwitło (teraz jak patrzę przez okno to tam jest "jasny cień" ale latem może
nie być tak różowo). Ktoś ma jakieś doświadczenia z tą rośliną sadzoną w
cieniu? Jest jakaś szansa na udane kwitnienie czy też szukać nowej rabatki?
Może polecicie coś innego co kwitnie w cieniu i najlepiej jest wieloletnie?

pozdrawiam
Małgorzata

2. Data: 2006-04-18 17:30:15

Temat: Re: Fioletowe Liatris
Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

em.gosia <e...@t...wp.pl> napisał(a):

> Ktoś ma jakieś doświadczenia z tą rośliną sadzoną w
> cieniu? Jest jakaś szansa na udane kwitnienie czy też szukać nowej rabatki?
> Może polecicie coś innego co kwitnie w cieniu i najlepiej jest wieloletnie?

U mojej mamy w ogrodzie fioletowa liatria rośnie w miejscu, gdzie słoneczko
świeci tylko do południa. Potem już cały dzień rabatka znajduje się w cieniu
(za domem). Roślinka rośnie i kwitnie, w zasadzie nie sprawia żadnych
kłopotów.
Pozdrawiam
Lidka

3. Data: 2006-04-18 18:55:59

Od: "em.gosia" <e...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
cieniu
> (za domem). Roślinka rośnie i kwitnie, w zasadzie nie sprawia żadnych

Dzieki uspokoilas mnie nieco.
A nie wiesz jeszcze moze jak to sie rozmnaza? W takim opakowaniu to jest
cale 5 sztuk a w przyszlosci chcialabym na tej rabacie miec wiecej wysokich
roslin i nie wiem dokupic czy siac cos jednorocznego liczac na rozmnozenie ?

Pozdrawiam
Malgorzata

Ps. Tego sie nie wykopuje na zime?

4. Data: 2006-04-18 18:56:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "em.gosia" <e...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wysokich
> roslin i nie wiem dokupic czy siac cos jednorocznego liczac na rozmnozenie

Nie wykopuje się. Bulwki przyrastają. Dodatkowo można pozbierać nasiona i
wysiać, ładnie i szybko wschodzą.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-04-19 13:00:27

Od: b...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

w cieniu sprawdzaja sie hosty, paprocie,.Na rabatke taka jak
opisujesz polecam wiosenne cebulowe;tulipany,zonkile i.t.p

6. Data: 2006-04-20 20:41:13

Od: "MMRz" <m...@u...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprocie sobie przesadzam z innych czesci ogrodu ale chcialam miec tu cos
wysokiego (nie krzew) aby zaslonic siatke i ech zeby jeszcze kwitlo ale sie
pewnie nie uda. Natomiast jesli idzie o hosty to wlasnie sie dowiedzialam ze
je posiadam ;) nawet dwa rodzaje.
Tulipany zas zimowane na werandzie, jak przekwitna umieszcze zatem na nowym
miejscu.

pozdrawiam z pewnym optymizmem
Malgorzata

7. Data: 2006-04-20 20:55:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MMRz" <m...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> pewnie nie uda. Natomiast jesli idzie o hosty to wlasnie sie dowiedzialam

Archiwum <jęk>, a tymczasem:
- rodgersje
- rutewki
- tawułki