Formowanie lilakow

1. Data: 2004-05-17 14:16:07

Temat: Formowanie lilakow
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym aby moje lilaki w przyszlosci mialy bardziej forme drzewka niz
krzewu, od kiedy nalezy zaczac je formowac i czy polega to tylko na
wycinaniu bocznych pedow i pozostawieniu dwoch-trzech, czy moze jest to
bardziej skomplikowane?
Lilaki maja teraz jakies 80cm.
Magda

2. Data: 2004-05-19 23:33:46

Temat: Re: Formowanie lilakow
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krzewu, od kiedy nalezy zaczac je formowac i czy polega to tylko na
> wycinaniu bocznych pedow i pozostawieniu dwoch-trzech, czy moze jest to

Nie jest. Ale jesli nie masz ich szczepionych na ligustrze to zapewne po
podcieciu beda masowo wypuszczac odrosty korzeniowe.

Elfir

3. Data: 2004-05-20 07:23:40

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Nie jest. Ale jesli nie masz ich szczepionych na ligustrze to
zapewne po
> podcieciu beda masowo wypuszczac odrosty korzeniowe.

O, podsunęłaś mi pomysł jak pobudzić takiego jednego niechętnego do
wypuszczania odrostów. Piękna ciemna odmiana na własnych korzeniach,
tylko oporna bestia i rozmnażać się nie chce.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2004-05-20 20:53:15

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> O, podsunęłaś mi pomysł jak pobudzić takiego jednego niechętnego do
> wypuszczania odrostów. Piękna ciemna odmiana na własnych korzeniach,
> tylko oporna bestia i rozmnażać się nie chce.

To sprobuj naciac szpadlem korzenie wokolo rosliny - tez skutkuje

Elfir

5. Data: 2004-05-20 21:03:48

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To sprobuj naciac szpadlem korzenie wokolo rosliny - tez skutkuje

Jakoś przy tej odmianie to nie skutkowało. Pojawił się tylko jeden
odrost pod kompostem, który jest w pobliżu, ale przy przerzucaniu
kompostu został utrącony zanim zdążył zdrewnieć :(
Za to biały pełny, który rośnie tuż obok już rozdawałam, tyle odrostów
wypuścił.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2004-05-21 08:37:36

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 May 2004 23:03:48 +0200, "T.W."
<t...@w...pl> wrote:

> [...]
>kompostu został utrącony zanim zdążył zdrewnieć :(
>Za to biały pełny, który rośnie tuż obok już rozdawałam, tyle odrostów

Widzę, że mamy podobne bzy :) Biały daje odrosty, fioletowy -
nie. Czy próbowałaś go rozmnożyć w inny sposób? Bo chyba w
"Rozmnażaniu drzew i krzewów liściastych" stało, że można
skutecznie przez sadzonki zielne gdzieś w czerwcu, nie pamiętam
dokładnie, ale doczytam i zamierzam spróbować. No i mozna
zaszczepić, czego też nie próbowałam jeszcze.

Pozdrawiam,
Anka :)

7. Data: 2004-05-22 13:31:44

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> dokładnie, ale doczytam i zamierzam spróbować. No i mozna
> zaszczepić, czego też nie próbowałam jeszcze.

Na razie znalazłam cienki pęd, z którego spróbuję zrobić odkład.
A sadzonki zielne - czemu nie? Spróbować można.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2004-05-22 19:53:02

Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| dokładnie, ale doczytam i zamierzam spróbować.
No i mozna
| zaszczepić, czego też nie próbowałam jeszcze.

Hmm. A co jeśłi ma się biało - fioletowego?

Np. ja mam co roku, trzeba podcinać i to dość
mocno bo od odrostów odpędzić sie nie mogę.
Pachnie słabo. Jedyś znalazłem przy drodze gałązke
innego bzu (kwiatów nie było) widac była że
jeszcze nie uschła. była brutalnie odcięta
siekierą w ziemi (4 -5 cieniutkich korzonków no i
jeden grubszy na dł 10 cm). zamoczyłem go na noc
do wiaderka z woda alby nabrał kształtów, i
posadziłem. W tym roku miałem z niego aż 8
sadzonek! Kwaity ma trwalsze jednak tego samego
koloru co ten duży starszy.

9. Data: 2004-06-02 21:32:16

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę, że mamy podobne bzy :) Biały daje odrosty, fioletowy -
> nie. Czy próbowałaś go rozmnożyć w inny sposób? Bo chyba w

A mnie wlasnie fioletowty zarasta dzialke. Chetnie bym go wywalila, bo
zaglusza krzewy rosnace pod nim.

Elfir

tulipanowiec
podkaszarka Bella
co za dziadostwo wyzera wnetrza mlodych pedow moich sosen?
jak zabezpiaczac warzywa(rzodk,ceb,march) przed robalami?
pytanie do szpecow od winorosli