Fotel do komputera a zdrowie

1. Data: 2007-09-10 10:15:44

Temat: Fotel do komputera a zdrowie
Od: LUKY <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jako informatyk spędzam przed komputerem siedząc czasem do 10-12 h a
zdarza się dłużej - dziennie, moja pupa to mocno odczuwa, nawet stany
zapalne się pojwiły (gruczoł krokowy, kość ogonowa) uważam że oprócz
długości siedzenia jedną z przyczyn jest fatalny fotel(twardy,
najzwykleszy obrotowy z OBI/Ikea), postanowiłem kupić nowy... i tu mam
problem, może jacyś fachowcy w sprawach zdrowia doradzą mi jaki fotel.

Pierwsze namyśl przychodzi mi duży fotel ze skóry cielęcej, np.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=240044855 (aukcja przypadkowa)

Pozdrawiam Serdecznie.

2. Data: 2007-09-10 16:27:53

Temat: Re: Fotel do komputera a zdrowie
Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

LUKY pisze:
> [...]
> problem, może jacyś fachowcy w sprawach zdrowia doradzą mi jaki fotel.
>
> Pierwsze namyśl przychodzi mi duży fotel ze skóry cielęcej, np.

Może bardziej poszukaj kogoś, kto zna się na ergonomii (co niektórzy
inżynierowie się znają na tym) lub kup sobie książkę traktujący o ergonomii.

Krzysiej

3. Data: 2007-09-11 10:43:05

Od: "Anxiety" <anxiety@(antispam)onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mi rowniez zdarza sie siedziec po 12h w foteliku, posiadam fotel z firmy
Nowy Styl [model Nowa Steel Chrome (System Komfort)] i musze powiedziec, ze
jakos nie odczuwam tego dlugiego siedzenia, co wiecej nawet czesto zdarza mi
sie w nim zasypiac, i tez nie narzekam, spi sie w miare dobrze :D
Niestety cena od 800zl+, wiec zalezy od glebokosci twojej kieszeni...
Pozdrawiam

Anxiety

4. Data: 2007-09-11 23:10:17

Od: LUKY <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anxiety pisze:
> Niestety cena od 800zl+, wiec zalezy od glebokosci twojej kieszeni...

To dla mnie stanowczo za dużo :(, szukam czegoś do ~450, zastanawia mnie
jak się sprawdza skóra - nigdy nie miałem fotelu ani niczego ze skóry,
czy jest ona "zdrowa", czy się nie wyciera, nie niszczy itp? Jak ci się
wydaje :). Bo nie wiem czy stawiać na skóre czy raczej na coś innego z
zachowaną ergonomią...

Pozdrawiam.

5. Data: 2007-09-12 21:15:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2007 12:15:44 +0200, LUKY wrote:

> [...]
> problem, może jacyś fachowcy w sprawach zdrowia doradzą mi jaki fotel.
>
> Pierwsze namyśl przychodzi mi duży fotel ze skóry cielęcej, np.

Ja bym raczej stawiał na jakość projektu, niż jakość skóry.

Ostatnio mam okazję pracować na krześle firmy Steelcase - takim:

http://www.steelcase.com/uk/please_chair_products.as
px?f=14330

Mogę z czystym sumieniem polecić. To inny świat krzeseł. Obawiam się, ze
cenowo również, ale z drugiej strony inwestujesz w sprzęt do pracy, o
żywotności potencjalnie znacznie dłuższej, niż komputer...

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

6. Data: 2007-09-18 09:07:29

Od: "se" <s...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Mam od kilku miesięcy analogiczny jak na fotografii model kupiony w ikea za
400 zł i jest on bardzo dobry. Nie ma potrzeby kupować droższych co łatwo
zauważyć siadając na próbę na droższych fotelach w sklepie. Droższe modele
mają dodatkowe funkcje jak pochylanie oparcia i to jest wszystko za co się
płaci dodatkowo. Siadając na fotelu należy całymi plecami dotykać oparcia a
nie leżeć na fotelu. Przy skrzywieniu kręgosłupa może być z tym problem ale
i tak lepiej jest w dolnej części zetknąć plecy z fotelem, bo inaczej będzie
się kręgosłup na dole wykrzywiał powodując bół.

7. Data: 2007-09-19 15:11:21

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problem, może jacyś fachowcy w sprawach zdrowia doradzą mi jaki fotel.
>
> Pierwsze namyśl przychodzi mi duży fotel ze skóry cielęcej, np.

Krzeslo wyglada jak żyrafa a zarazem jak litera h (mozna powiedzieć
ze symbolizuje je litera h). Fotel jest bardzo wazny - ja w pracy mam
przyjemny i wygodny - jeden z tych na ktorych mozna sie odchylic
do tylu bo maja sprezyne - ale obok stoją niemozliwie niewygodne.
IMHO najlepiej sprawdzić eksperymentalnie sposrod szerokiej gamy - da
sie to o czym mysle sprawdzis siadajac - najwygodniejszy zakladam
najlepszy. (Zmeczony jestem glowa mnie prawie boli).

JS

Propolis
krzywa cukrowa i krzywa insulinowa
Cierpniecie ręki