Fotochromy

1. Data: 2006-07-01 08:14:35

Temat: Fotochromy
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pytałem wcześniej o soczewki Transitions, ale odzew był mizerny. Spróbuję
więc z innej strony. :)

Czy jest na grupie ktoś, kto nosi, bądź nosił jakiekolwiek fotochromy i
mógłby napisać czy tego typu okulary mogą być jedynymi szkłami do noszenia
na co dzień?

*Habeck*
- Schutzbach

2. Data: 2006-07-01 09:34:02

Temat: Re: Fotochromy
Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto napisał(a):
> [...]
> mógłby napisać czy tego typu okulary mogą być jedynymi szkłami do noszenia

Ja nosiłam przez pół roku. Irytowało mnie to, że przyciemniały się
czasem w pomieszczeniach dobrze oświetlonych. Może Tobie nie będzie to
przeszkadzało. Obecnie mam zwykłe i przyciemniane 50% też korekcyjne i
mimo iż trochę to uciążliwe jak się wchodzi do sklepu np., to dla mnie
jest to lepsze rozwiązanie niż fotochromy, ale to chyba kwestia gustu.
--
eMCe

3. Data: 2006-07-01 15:41:40

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto wrote:

> Czy jest na grupie ktoś, kto nosi, bądź nosił jakiekolwiek fotochromy
> i mógłby napisać czy tego typu okulary mogą być jedynymi szkłami do
> noszenia na co dzień?

Ja nosze szklane Zeiss, brazowe, okreslone "na 60% (chyba, a moze 40?)
przyciemnienia", czyli takie slabiej przyciemniajace. Subiektywnie bardzo
komfortowe, nie odczuwam zadnego dyskomfortu wchodzac nawet ze slonca do
ciemnej piwnicy, szybko sie rozjasniaja. Jednoczesnie sa tez wystarczajace w
pelnym sloncu i do prowadzenia samochodu.

Takie radzil mi optyk jako jedyne okulary i bardzo sie sprawdzaja.

4. Data: 2006-07-01 17:45:23

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I tak nie do końca się rozjasniają, od razu widać że fotochromy, a przez to
tragicznie wyglądają na nosie. Mam białe antyreflesky i te polecam, żadne
żółte fotochromy :/

5. Data: 2006-07-01 18:17:01

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.07.2006, o godzinie 19.45.23, na pl.sci.medycyna, Limcha
napisał(a):

> I tak nie do końca się rozjasniają, od razu widać że fotochromy, a przez to
> tragicznie wyglądają na nosie. Mam białe antyreflesky i te polecam, żadne
> żółte fotochromy :/

Ale dlaczego żółte? Ja celuję w Transitions (szare albo brązowe).

*Habeck*
- Schutzbach

6. Data: 2006-07-02 05:24:16

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

01.07.2006: Habeck Colibretto wrote:

> [...]
> mógłby napisać czy tego typu okulary mogą być jedynymi szkłami do noszenia

Ja polecę ,,ręczne'' fotochromy. Chodzi o takie oprawki z nakładanymi
wkładkami przeciwsłonecznymi - one są na magnesach. Takie oprawki są
zwykle droższe, trzeba to ręcznie nosić i zdejmować - no i w ogóle nosić
ze sobą futerał (gdy nie mamy założonych, trzeba gdzieś schować).
Na tym lista wad się kończy - takie nakładki to naprawdę pożądne szkła
przeciwsłoneczne - pełny filtr, polaryzacja i antyrefleks, najlepiej to
widać jadąc samochodzem w takim kierunku, gdzie słońce się całkowicie na
drodze odbija. Potrafią polikwidować wszystkie niekorzystne źródła światła,
do tego nie przyciemniają tak bardzo obrazu - wielokrotnie późnym wieczorem
jeździłem z nimi na rowerze (bo zapomniałem sobie o ich zdjęciu) i dało się
jechać. Oczywiście do prowadzenia w nocy samochodu raczej się nie nadają, ale
to pokazuje, że to nie są żadne szkła spawalnicze (ja tak nazywam okulary z
targu, co kosztują zwykle 50 zł i mniej).

Dla mnie zaletą jest jeszcze to, że ja decyduję, kiedy je założę, a kiedy nie,
nie lubię jak technologia decyduje za mnie (i często mi życie uprzykrza,
zamiast umilować, co miała za zadanie). Ceny takich oprawek zaczynają się od
200 zł (chyba najtańszy model).

--
{ <http://www.bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }
{ <http://galeria.bikertrzebinia.pl> - galeria zdjęć z wypraw }

7. Data: 2006-07-02 10:00:12

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1h9lugdbw6cj3.dlg@habeck.pl...
> [...]
> mógłby napisać czy tego typu okulary mogą być jedynymi szkłami do noszenia

Ja mam fotochromy marki SEIKO robione dokładnie rok temu i od tamtej pory
używam tylko nich. Ponoć odpowiadają jakością Transitions 3 lub 4 (nie
pamietam). Optyk mi powiedział, że szkoda płacić tyle kasy za Transitions5,
bo właściwie zawsze na okulary pada światło (no chyba że w nocy) i zawsze
nawet Transitions5 będą lekko przyciemnione. Ja mam szare, noszą się
znakomicie. Jak czasami przyjdzie mi założyć moje zwykłe szkiełka (białe),
to mi źle na oczy... Światło razi itd. Tak więc - fotochormy noszę na co
dzień i jest ok.
Pozdrawiam AJ

8. Data: 2006-07-03 09:24:27

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.07.2006, o godzinie 07.24.16, na pl.sci.medycyna, Mateusz
Szczyrzyca napisał(a):

> Ja polecę ,,ręczne'' fotochromy.

Jak bym chciał ręczne, to bym kupił ręczne. :)

> Chodzi o takie oprawki z nakładanymi
> wkładkami przeciwsłonecznymi - one są na magnesach.

Używałem kiedyś. Nie jest to specjalnie wygodne jak chodzisz bez plecaka
czy torby.

> Takie oprawki są
> zwykle droższe, trzeba to ręcznie nosić i zdejmować - no i w ogóle nosić
> ze sobą futerał (gdy nie mamy założonych, trzeba gdzieś schować).
> Na tym lista wad się kończy

Jest jeszcze jedna. Jak ukradną Ci samochód z nakładką i model oprawek
wyszedł z produkcji, to za Chiny nie kupisz już nakładki. I musisz kupić
nowe okulary. :) Ja tak miałem.

<ciach zalety>

> Dla mnie zaletą jest jeszcze to, że ja decyduję, kiedy je założę, a kiedy nie,

Mi zależy na tym, żebym nie musiał myśleć. :)

> nie lubię jak technologia decyduje za mnie (i często mi życie uprzykrza,
> zamiast umilować, co miała za zadanie).

Takie podejście powodowałoby, że ludzie nie kupowaliby kuchenek gazowych z
bezpiecznikiem (jak się zaleje, to się gaz wyłącza). :) Nie należy tak
polaryzować. :)

> Ceny takich oprawek zaczynają się od
> 200 zł (chyba najtańszy model).

To nie tak źle. :) Szkła Transitions kosztują 2x drożej. I chciałbym
wiedzieć jak ta technologia działa w praktyce.

*Habeck*
- Schutzbach

wysokie ciśnienie rozkurczowe
Dietetyk - Kraków
Ból ucha. Przewianie? CO robic? Jutro sobota. :)
Ból glowy
wzielam 2 pigulki anty - co robic?