Frytki

1. Data: 2003-10-06 10:36:35

Temat: Frytki
Od: "Agusia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Zostałam szczęśliwą posiadaczką frytownicy i mam 2 pytania:
- ile powinny się smażyć frytki ze świeżyk ziemniaków (znaczy nie mrożone) -
w instrukcji jest napisane że 14-16 minut na najwyższej temperaturze, ale ja
tak zrobiłam i były lekko mówiąc wysuszone w środku a kolor miały
odpowiedni - czy to winna gatunku ziemniaków, czy np. lepiej wrzucić je dio
niższsej temperatury a na koniec smażenia na najwyższą żeby nabrały
odpowiedniego koloru?
- jak sensownie wylewać olej z urządzenia, czy jest może na to jakiś sposób?
Pozdrawiam
Aga

1. Data: 2003-10-06 12:49:29

Temat: Re: Frytki
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agusia <k...@w...pl> wrote:

zy to winna gatunku ziemniaków, czy np. lepiej wrzucić je dio
> niższsej temperatury a na koniec smażenia na najwyższą żeby nabra"y
> odpowiedniego koloru?

Tak wlasnie powinno sie je smazyc. szczegolwe przepisy znajdziesz w
archiwum grupy.

> - jak sensownie wylewać olej z urządzenia, czy jest może na to jakiś sposób?

Zalezy od typu urzadzenia. Ja uzywan w kazdym razie tluszczu stalego.
Klasycznie powinien to byc loj wolowy, a w jego braku np. planta. Jak
sie zuzyje to wyjmuje i wyrzucam.

Wladyslaw

ryż z estelli
jak zapiekankę?