Funeralia

31. Data: 2021-12-03 23:08:27

Temat: Re: Funeralia
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Teleporady to nie tylko nasz wymysł. O ile wierzyć relacjom znajomych,
> to w UK teleporady do dzisiaj działają w dużym zakresie. U nas na
> szczęście od tego odeszli z czasem. Też na początku tego całego
> zamieszania byłam zaskoczona, że pierwsze zamykają się przychodnie
> lekarskie. No i to przyczyniło się do wzrostu cen w prywatnych gabinetach.

> U nas też przychodnie są w dużej mierze prywatne, a działają na zasadzie
> sprzedaży usług do NFZ. Część pogotowia też tak działa. Szpitale w
> większości są publiczne.

Byłem kiedyś dłuzej w UK, a przed paru laty krótko tydzień turystycznie,
ale słuzby zdrowia tamtejszej nie doświadczyłem, bo szczególnie na
urlopie jestem zdrowy.
U nas nie ma zadnych przychodni. Sa tylko gabinety lekarskie. Czasem
lekarze tej samej specjalności (rodzina, małzeństwo) maja wspólny
gabinet, tzn. pomieszczenie z kilkoma pokojami, poczekalnia i
panienka/panienki w recepcji. Oszczedzaja na czynszu i kosztownej
aparaturze. Kilku dentystów, okulistów lub ortopedów moze sobie wiec
pozwolić na CT, rentgen, zabiegi (analiza krwi, implantaty) i drobne
terapie (fizjoterapia, akupunktura). Zdarzaja sie tez wieksze wspólnoty
- np. ortopedzi, anestezjolodzy, chirurdzy, flebolodzy otwieraja
poradnie i ambulatorium zabiegowe. Raz lub dwa razy w tygodniu operuja
zylaki, hemorojdy, reperuja rece, stopy. Pacjent operowany jest pod
narkoza, a po paru godzinach jedzie do domu. Przychodzi do kontroli i
nie musi do szpitala.

Przychodni rejonowych, zakładowych, szkolnych, uniwersyteckich,
miejskich, wojewódzkich, dzieciecych, zdrowia psychicznego, jakie
pamietam z PRL tutaj nie ma. Nie sa znane pielegniarki, dentystki,
lekarze szkolni, przedszkolni, akademiccy, zakładowi. Masz problem,
chcesz zwolnienia, to idziesz (lub dzwonisz) do swojego lekarza, a ten
cie przyjmuje lub kieruje do innego czy do szpitala.

PS. Rozpisuje sie tak, bo czasem ktoś pisze z Niemiec, ze chodził do
przychodni, a ja przecieram oczy i sie dziwie, bo w ciagu prawie 35 lat
nie widziałem tu przychodni!
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/5yuef7f4

Wypadkom na oblodzonych drogach ulegaja najcześciej auta z zimowymi
oponami. :-)