Funeralia

1. Data: 2021-11-25 21:34:41

Temat: Funeralia
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem o pomyśle utworzenia grupy pt. funeralia. Moze sie zapisze, a
moze nie, bo pracuje nad fotobookiem z podrózy po Ugandzie, a poza tym
testuje nowy fitness center (od dzisiaj tam reguła 2G+ 2x zaszczepiony,
ozdrowieniec i aktualny test).

Apropos funeraliów aktualnie 497
Ida świeta, a wcześniej barbórka, to sie poprawi?
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/5yuef7f4

????????????????
Wypadkom na oblodzonych drogach ulegaja najcześciej auta z zimowymi
oponami. :-)
????????????????

2. Data: 2021-11-25 22:09:52

Temat: Re: Funeralia
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.11.2021 o 21:34, Sylvio Balconetti pisze:
> Czytałem o pomyśle utworzenia grupy pt. funeralia.

Nic śmiesznego. W ciągu ostatnich 5 miesięcy byłam na 4 pogrzebach.
Byłabym na pięciu, ale na jeden nie poszłam.

--
Ewa

3. Data: 2021-11-26 01:06:38

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.11.21 um 22:09 schrieb FEniks:

> Nic śmiesznego. W ciągu ostatnich 5 miesięcy byłam na 4 pogrzebach.
> Byłabym na pięciu, ale na jeden nie poszłam.

Sorry, to był troche wisielczy humor z mojej strony.
Osobiście byłbym przykładem dla antyszczepionkowców, bo nie znam nikogo,
kto zachorował i nikogo kto umarł z powodu covid-19. Jednak nie całkiem,
bo moja ex pisała, ze ma long-covid, bo pracuje w domu starców. Inna
znajoma z tej samej branzy, ale od dawna emerytka, która wczoraj
spotkałem, opowiadała, ze sie nigdy nie zaszczepi (przeciw grypie ok,
zaszczepiła sie), bo ma dziesiatki chorób i jedna kuzynka po 2
szczepieniu miała jakieś problemy.
497 (u nas 351) to straszne! A rzadzacy zajmuja sie słupkami poparcia...

4. Data: 2021-11-26 02:16:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> wrote:
> Czytałem o pomyśle utworzenia grupy pt. funeralia. Moze sie zapisze, a
> moze nie,

http://ptantropologiczne.pl/funeralia/
Lednickie.
Się zapisz. Po co zaraz grupa.

?

> Apropos funeraliów aktualnie 497
> Ida świeta, a wcześniej barbórka, to sie poprawi?

Dopiero w wakacje. Kowid na plażach dziwnie słabo działa. Ludzie leżą jak
sardynki w puszce i im to nie przeszkadza, nawet propagandowe ,,statystyki"
w tym okresie grzecznie się idą gonić niemal do zera, obywatelsko i
gremialnie zmuszone do przerwy w kowidoterrorze - a potem pod jesień nagle
ci sami ludzie znow ulegają kowidozidioceniu, zamieniając się z normalnych
w kowidoidiotów, jak dr Jekyll w mr Hyde'a.
Arcyciekawa metamorfoza osobowosci ludzkiej - obserwowałam i obserwuję z
rosnącym zaciekawieniem, jak NA PSTRYKNIĘCIE ludziom się w łepetynach
wszystko przestawia w jednej sekundzie?

--
Ludzie, którzy dla tymczasowego bezpieczeństwa rezygnują z podstawowej
wolności, nie zasługują ani na bezpieczeństwo, ani na wolność. - B.

5. Data: 2021-11-26 11:10:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.11.2021 o 01:06, Sylvio Balconetti pisze:

> Sorry, to był troche wisielczy humor z mojej strony.
> Osobiście byłbym przykładem dla antyszczepionkowców, bo nie znam
> nikogo, kto zachorował i nikogo kto umarł z powodu covid-19.

Te pogrzeby to akurat nie z powodu covid. Ale poza tym znam przynajmniej
2 przypadki śmierci na covid. Jeden sąsiad z osiedla, trochę po 60 rż.,
który zakaził się, nim zdążył się zaszczepić, a już miał podobno termin.
Druga osoba to Czeszka, 48 lat. Lekarz rodzinny zapewniał ją, że jeszcze
nie trzeba się zgłaszać do szpitala. Jak już było trzeba, to okazało się
za późno.

> A rzadzacy zajmuja sie słupkami poparcia...

A premier podróżuje po Europie i próbuje robić dobrą minę do złej gry,
ale niestety nawet do zdjęcia może zapozować co najwyżej z wieżą Eiffla.

--
Ewa

6. Data: 2021-11-26 21:56:21

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 26.11.21 um 11:10 schrieb FEniks:

> [...]
>

> A premier podróżuje po Europie i próbuje robić dobrą minę do złej gry,
> ale niestety nawet do zdjęcia może zapozować co najwyżej z wieżą Eiffla.

Naśladuje nasza Angelie, która robi po świecie Abschiedstour czyli
podróz pozegnalna? Dokad jeszcze pojedzie? Peru, Ekwador? Tam było gorzej?

7. Data: 2021-11-27 11:35:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.11.2021 o 21:56, Sylvio Balconetti pisze:
> Dokad jeszcze pojedzie? Peru, Ekwador? Tam było gorzej?

Może Sant Escobar.

--
Ewa

8. Data: 2021-11-27 20:56:02

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 27.11.21 um 11:35 schrieb FEniks:

> Może Sant Escobar.

San Escobar to moj kandydat. Szczególnie piekne góry Sierra de las Cutas.

PS. To tylko cześciowo zart, bo Sierra de las Cutas to fragment górski w
Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido w Pirenejach. Idziesz 3-4
godziny do Refugio de Goriz. Mozna wejść tez na Monte Perdido (trudniej,
moga być lody). Piekne widoki, niezbyt trudna wedrówka, mozesz po drodze
spotkać koziorozce, powrót tez 3-4 godziny. Dojazd autobusem z Torla.
Tamze kwatery, kamping.

schronisko Goriz i Monte Perdido przed 20 laty:
https://www.flickr.com/photos/zabajawa/25349498032/i
n/album-72157665205092112/

9. Data: 2021-11-28 15:50:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.11.2021 o 20:56, Sylvio Balconetti pisze:

> [...]
> autobusem z Torla. Tamze kwatery, kamping.
>
> schronisko Goriz i Monte Perdido przed 20 laty:

Na razie możemy sobie tylko powspominać podróże.

Tak na marginesie - latem, kiedy pandemia była w uśpieniu, pogoda
piękna, gorąco a zachorowań prawie w ogóle - byłam w Berlinie. Przed
wejściem do restauracji, czy kawiarni sprawdzali nam paszporty covidowe
i kazali wypełniać ankietę z danymi.

A dzisiaj w Polsce - ponad 20 tys. zakażeń i ok. 400 zgonów codziennie -
z trudem można wyegzekwować od ludzi noszenie masek, a rząd boi się
jakichkolwiek innych pomysłów, nawet własnych, żeby czasem nie przeszły
w Sejmie.

--
Ewa

10. Data: 2021-11-28 16:45:41

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.11.2021 o 15:50, FEniks pisze:

> [...]
> piękna, gorąco a zachorowań prawie w ogóle - byłam w Berlinie. Przed
> wejściem do restauracji, czy kawiarni sprawdzali nam paszporty covidowe

W Bawarii Certyfikatów covidowych nie sprawdzali, ale zawsze trzeba było
wypełnić ankietę, podać przynajmniej jeden numer telefonu.
"Okienka" z lodami zasłonięte taflą z plexi z wycięciem na podawanie
lodów, a i tak gdy sprzedawca widział ktoś zbliżającego się bez
maseczki, to już z daleka machał i pokazywał żeby założyć maseczkę zanim
się dojdzie...

Z drugiej strony widać jakie spustoszenie covid zrobił. Np. w takiej
typowo turystycznej miejscowości Nördlingen pierwsze co się rzuca w oczy
to pozamykane knajpy, restauracje i kawiarnie (a rzuca się w oczy, bo
lokali jest dość sporo i są blisko siebie na stosunkowo małej
powierzchni). Nieliczne otwierają się o godz.16-tej, a dowiedziałem się
tego na szybko sprawdzając w google czy coś w ogóle jest/będzie czynne
żeby coś zjeść, albo chociaż usiąść na piwo...
Miasteczko małe, do przejścia po prostej w kilkanaście minut i przed
16-tą, to chyba były tylko dwie czy trzy miejscówki otwarte.
Z trzeciej strony... przynajmniej nie było dzikiego tłumu turystów.

Pozdrawiam
Piotr

Dla równowagi
GRIPEX DUOOOOOOO!!!!