'GUZKI ŚPIEWACZE"?

1. Data: 2002-02-10 22:07:27

Temat: 'GUZKI ŚPIEWACZE"?
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, mam problem laryngologiczny - w lipcu nabawilam sie chrypki -
poczatkowo skladalam to na karb jedzenia lodow i picia zimnych trunkow (
lato:-)) ale gdy mi nie ustepowalo to we wrzesniu odwiedzilam laryngologa -
dowiedzialam sie ze mam "guzki śpiewacze" - przeslam serie zabiegów
jonoforezy ( 10 sztuk) bez szczególnych efektow - glos nadal mam
zachrypnięty - czasami bardziej czasami mniej.Moj laryngolog juz nic mi nie
przepisuje - czy mam to zostawic samo sobie? czy mam to dozywotnio? zmienic
lekarza? jesli tak to czy moge poprosic o polecenie kogos? - jestem z
krakowa. jakie są rokowania?
aaa, no i istotna kwestia - jestem nauczycielka:-))
HaNkA

2. Data: 2002-02-10 22:32:54

Temat: Re: 'GUZKI ŚPIEWACZE"?
Od: "glubus" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

trzeba odwiedzic foniatre - zazwyczaj terapia jest dlugotrwala, polega na
cwiczeniach emiisyjnych ( np. u dobrej nauczycielki spiewu) plus
rehabilitacja, wlewki - cześto kończy sie to jednak interwencja
chirurgiczna - jesli są duże i uoporczywe.
guzki śpiewacze są konsekwencją nieprawdłowo używanego głosu - "złej
techniki"

3. Data: 2002-02-11 00:22:24

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glubus" <g...@c...com> napisał w wiadomości

> trzeba odwiedzic foniatre - zazwyczaj terapia jest dlugotrwala,

czy kasa chorych to refunduje?

buu, zabrzmialo groznie i strasznie:-(( czy taki zabieg jest niebezpieczny?
czy jest mozliwosc calkowitej utraty glosu? po operacji rozumiem ze czeka
mnie okres milczenia. jak dlugi?

HaNkA PrZeStRaSzOnA :-((

Terapia ozonowa...
Badania labolatoryjne - interpretacja