Gastroskopia - czy jest alternatywa?

1. Data: 2004-11-10 13:12:07

Temat: Gastroskopia - czy jest alternatywa?
Od: "Rav" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałym zapytać osoby zorientowane, czy istnieje w dzisiejszych czasach jakaś
alternatywa dla tradycyjnej gastroskopii? Perspektywa wprowadzania do mojego
gardła dwumetrowej rury nieszczególnie mnie pociąga i jestem skłonny zapłacić
więcej za uniknięcie tej tortury.

Słyszałem o badaniach za pomocą kapsułki połykanej przez pacjenta i wyposażonej
w kamerę. Czy wiecie może czy takie badanie może zastapić gastroskopię i czy
jest przeprowadzane w Polsce? I jeśli tak, ile w przybliżeniu może to kosztować?

2. Data: 2004-11-10 13:22:47

Temat: Re: Gastroskopia - czy jest alternatywa?
Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rav napisał:

> [...]
> do mojego gardła dwumetrowej rury nieszczególnie mnie pociąga i jestem
> skłonny zapłacić więcej za uniknięcie tej tortury.

od kogo słyszałeś, że do żołądka wkładają 2-wu metrową rurę? haha
--
pozdrawiam,
Kasia

3. Data: 2004-11-10 13:32:38

Od: "Rav" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> od kogo słyszałeś, że do żołądka wkładają 2-wu metrową rurę? haha

Taką informację znalazłem w internecie. Zresztą co za róznica, czy ma 2 metry
czy metr, jest grube jak mój kciuk i nie mam ochoty tego łykać (zresztą nie
wiem czy dałbym radę).

4. Data: 2004-11-10 13:46:56

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

> Taką informację znalazłem w internecie. Zresztą co za róznica, czy ma 2
> metry czy metr, jest grube jak mój kciuk i nie mam ochoty tego łykać
> (zresztą nie wiem czy dałbym radę).

to badanie jest bezbolesne i szybciutkie (3-15 min)
a każda rura do endoskopii ma inna grudość.
Tobie pomyliło się z rurą do kolanoskopii
-taką się wkłada z przeciwnej strony :)

Ale skoro upierasz się, że potrzebujesz takie badanie to ja nie widze
problemów, idź do gastrologa- on będzie wiedział gdzie cię skierować.

--
pozdrawiam,
Kasia

5. Data: 2004-11-10 13:55:17

Od: "Rav" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to badanie jest bezbolesne i szybciutkie (3-15 min)
> a każda rura do endoskopii ma inna grudość.
> Tobie pomyliło się z rurą do kolanoskopii
> -taką się wkłada z przeciwnej strony :)

Wiesz, ciekawe jest to, że czytam sobie o tym badaniu w internecie, to na
wszytkich stronach medycznych jest mowa o tym, że jest bezbolesne itd. itd.,
ale na wszelkich forach dyskusyjnych i stronach prywatnych ludzie którzy je
przeszli piszą, że mieli odruchy wymiotne, dusili się, a przez klka dni po
badaniu bolało ich gardło.

To jak jest naprawdę?
A może zależy od kwalifikacji lekarza na którego się trafi?

6. Data: 2004-11-10 14:21:27

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> [...]
> klka dni po badaniu bolało ich gardło.
>
> To jak jest naprawdę?
> A może zależy od kwalifikacji lekarza na którego się trafi?

W zeszłym roku perzeszłam dwie kolanoskopie (mam 22 lata), i na drugi dzień
miałam gastroskopię.

Może ból przy badaniu jelita, był tak wielki, że to drugie mnie nic nie
bolało? To możliwe.
Lekarz był nie za przyjemny i owszem porysował mi gardło rurą, ale za to tak
szybko ją wsadził, że nie zdążyłam jęknąć, a było po badaniu. (trwało
jakieś 5 min)

Wierz mi, że wole mieć codziennie robioną gastroskopię niż jeszcze raz
kolanoskopię!

Nie bój się, wiele ludzi to przechodzi (również małe dzieci) i jakoś się
szybko zapomina o tym badaniu.

Więcej odwagi! :)
powodzienia
--
pozdrawiam,
Kasia

7. Data: 2004-11-10 14:31:03

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze ci odpowiem

myślę, że tak.
Poradź się kogoś kto był na takim badaniu i "wyszedł cało" :) na pewno był w
fachowych rękach.

niektórzy lekarze robią to całkowicie bezboleśnie, inni rysują gardło, a
jeszcze inni są tak niepewni i boją ci sie ją wsadzić, że dostajesz
odruchów wymiotnych.
Jeśli mieszkasz na śląsku to ja znam dobrą panią gastrolog (niestety
trafiłam do niej za późno).

Są gorsze rzeczy, które cię mogą spotkać (aby tak nie było!), a i z nich
wyjdziesz cało!
--
pozdrawiam,
Kasia

8. Data: 2004-11-10 15:19:07

Od: justR <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Miałem gastroskopie, najpierw prysnęli mi czymś do gardła
(znieczulenie), później kazali na boku się połozyć, włożyli coś do buzi
bym jej nie zaciskał takie "O" i później rura...a wkładają jej tyle ile
potrzeba by coś zobaczyć...czujesz ją tylko w gardle, bo jest dosyć
gruba i to jest nieprzyjemne ale nie bolesne...troszkę boli. W żoładku
nie czuć że tam coś "łazi" a ile jej włozyli widać dopiero jak ją
wyjmują i człowiek się dziwi że aż tyle.
Nie ma się czego bać.
Pozdrawiam
RR

9. Data: 2004-11-10 16:14:32

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

swego czasu mialam robiona dwa ray gastroskopie, nie jest to bolesne badanie,
może trochę nieprzyjemne , ale na pewnoo nie boli
gardło tego co pamietam mnie tez nie bolało , ale fakt robił je za pierws
yraem lekar prywatny i te rurka gruba nie była coś około 2 cm więc naprawde
nie jest to jakies bardoz odczuwalne - tylko ma się odruch wymiotny przy w
wsadzaniu , badanie trwa krótko , mozesz popytac o jakiegos dobrego
gastrologa itd w swoim miescie

podr.
Aska

10. Data: 2004-11-11 22:39:32

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rav" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> To jak jest naprawdę?
> A może zależy od kwalifikacji lekarza na którego się trafi?

Naprawde jest tak:
Mialam to badanie robione cztery razy .Trzy razy -istny horror:mialam odruch
wymiotny,rozcharatany przelyk.
Czwarty raz to byl kikus.Dostalam glupiego jasia,nie wiedzialam co sie
dzieje,urwal mi sie film,oprzytomnialam juz po wszystkim,a przez nastepne
kilka minut bylo mi bardzo wesolo :-).
Radze:jezeli gasroskopia to tylko z jasiem.Ja mialam ja wykonywana w
szpitalu onkologicznym w Wawie.

Magda

skórki wokól paznokci
Jakie badania?
leczenie i abonament
Endometrioza a ciąża.
leczenie interferonem w warunkach szpitalnych czy domowych?