Gaszenie pamięci.

191. Data: 2011-04-22 10:58:42

Temat: Re: Gaszenie pami?ci.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-22 12:28, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Utozsamilem.

A to niedokładnie to samo, choć jedno wynika z drugiego. Mnie bardziej
chodziło o podkreślenie takiej postawy, że jeśli nawet coś "idzie źle",
to nie doszukuję się przyczyn wszędzie wokół, ale potrafię winę brać
także na siebie. Wtedy wiem, jak z sytuacji wybrnąć, czyli - np. wiem,
jak zadbać o własny byt.

Ewa

192. Data: 2011-04-22 11:00:25

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-22 12:38, Vilar pisze:

> Jakoś choroby łaknienia (np. anoreksja) kojarzą mi się z próbą (co
> prawda od czapki) przejęcia kontroli nad własnym życiem.

Być może. Może to wynika z nadmiernej kontroli.

Ewa

193. Data: 2011-04-22 11:05:49

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-04-22 09:23, Stalker pisze:
> [...]
3%B3d_Narod%C3%B3...

> A tak nie w przenośni, ale bardziej dosłownie, to o co chodzi z tą
> wdzięcznością?
>
> Bo:
> 1. otwieram www.slowniki.onet.pl
> 2. wybieram słownik polsko-hebrajski
> 3. wpisuję do tłumaczenia: "wdzięczność"
> 4. dostaję: "hakarat towa", "regesz toda"
>
> http://tinyurl.com/3syw64x
>
> Stalker, chyba, że to jakaś anegdota jest, a ja nie zrozumiałem...

Też to zrobiłam i też nie bardzo wiem, o co tu chodzi.

To żart. Żart niebezpodstawny: w ich kulturze istnieje pojęcie "hagida"- nie
ma tam prawdy w sensie naszej kultury. Opowiada się hagidę w ściśle
określonym celu- hagidami są więc oszczercze antypolskie paszkwile Grossa.
Dla Żyda talmudycznego (chyba obecnie to większość żydowska wyznania
mojżeszowego) hagida to właściwie to samo, co prawda. A że Grossa rodzina
była ukrywana przed Niemcami z narażeniem życia polskich rodzin- to i tak
się "odwdzięcza"- co u nich nie jest czymś niezwykłym.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

194. Data: 2011-04-22 11:10:10

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 13:05, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:

> To art. art niebezpodstawny: w ich kulturze istnieje poj cie "hagida"- nie
> ma tam prawdy w sensie naszej kultury. Opowiada si hagid w ci le
> okre lonym celu- hagidami s wi c oszczercze antypolskie paszkwile Grossa.
> Dla yda talmudycznego (chyba obecnie to wi kszo ydowska wyznania
> moj eszowego) hagida to w a ciwie to samo, co prawda. A e Grossa rodzina
> by a ukrywana przed Niemcami z nara eniem ycia polskich rodzin- to i tak
> si "odwdzi cza"- co u nich nie jest czym niezwyk ym.

I dlatego Polacy stanowią najliczniejszą grupę "sprawiedliwych wśród
narodów świata"?

Stalker

195. Data: 2011-04-22 11:19:26

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-22 13:05, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

3%B3d_Narod%C3%B3...

> Też to zrobiłam i też nie bardzo wiem, o co tu chodzi.

> To żart.

Superżarcik, Chironie. ;>

Ewa

196. Data: 2011-04-22 11:28:16

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-04-21 18:14, Chiron pisze:

> Żeby nie było: nawet się czegoś takiego spodziewałem. O ile pamiętam- na
> początku mojej tu bytności pisałem, że staram się sobie wyobrazić osobę, z
> którą piszę. Ciebie- pisałem i to się nie zmieniło- wyobrażam sobie jako
> osobę żyjącą trochę w takiej "bańce"- pozbawioną większości codziennych
> zmartwień sporej części ludzi wokół, obracającą się wśród ludzi na...no-
> żyjących na ponadprzeciętnej stopie życiowej:-). To moja imaginacja- wiem,
> więc mogę się mylić. Tak sobie jednak Ciebie wyobrażam- i nie ma w tym
> niczego obraźliwego przecież.

To tylko częściowa prawda, Chironie. Fakt, nie mogę narzekać na brak
komfortu, ale jak wiesz - komfort też jest odczuciem subiektywnym. Dla
wielu ludzi moje życie wcale nie byłoby komfortowe. Ja w każdym razie
czuję się zadowolona, mimo że np. nie noszę brylantów i futer. ;) Wielu
rzeczy nie potrzebuję po prostu, a z kolei na innych bardzo mi zależy -
np. bardzo ważna jest dla mnie możliwość wyjazdów
wakacyjnych/weekendowych z całą rodziną. Nieprawdą natomiast jest to, że
obracam się wyłącznie w towarzystwie ludzi "żyjących na ponadprzeciętnej
stopie życiowej". Nawet osoby dosyć mi bliskie bywają w trudnej
sytuacji, i to często niestety z własnej winy, a nie z powodu złej
polityki PO, czy jakiejkolwiek innej.
Urodziłem się i wychowałem wśród bardzo biednych ludzi. Mam sporo znajomych
wśród takich właśnie ludzi- i wiem, jakie kwoty stanowią dla nich problem.
Mam tę świadomość, jak cieniutka linia dzieli biednych nawet od ludzi bardzo
bogatych. Wiesz- czasem trudno mi coś opowiadać- bo naprawdę widziałem i
słyszałem sporo- na terapiach, w kościele. Jak łatwo pyszny bogacz lądował
na ulicy- bez przyjaciół, dachu nad głową- często dopiero wtedy przekonywał
się, że nie każdy ma samochód, nie każdy ma komputer, radio czy TV, albo
kartę kredytową. A do tego momentu- tak myślał. Poszukaj sobie w roczniku
statystycznym, ilu ludzi w Polsce żyje bez żadnych oszczędności- czasem na
dodatek ma długi, których nie jest w stanie spłacić. To naprawdę większość-
znaczna większość naszego społeczeństwa. I bardzo trudno wśród niej znaleźć
takiego zadowolonego Ediego złomiarza:-)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

197. Data: 2011-04-22 11:30:05

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup
g2000prh.googlegroups.com...

> [...]

> si "odwdzi cza"- co u nich nie jest czym niezwyk ym.

I dlatego Polacy stanowią najliczniejszą grupę "sprawiedliwych wśród

A co to komu szkodzi? Wyszlamować z 65 miliardów $ w zamian za te kilka
drzewek?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

198. Data: 2011-04-22 11:36:51

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 13:30, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:
> U ytkownik "Stalker"  napisa w wiadomo ci grup
g2000prh.googlegroups.com...

============================

> I dlatego Polacy stanowi najliczniejsz grup "sprawiedliwych w r d
> narod w wiata"?

> A co to komu szkodzi? Wyszlamowa z 65 miliard w $ w zamian za te kilka
> drzewek?

Zawsze intryguje mnie ten "relatywizm generalizacji" jaki stosujesz.
Z jednej strony oburzasz się na generalizowanie postaw Polaków,
pisząc np. "Pisanie o Polakach zabijających Żydów to plucie w twarz
Polakom ratującym Żydów"
z drugiej strony dokładnie takiej samej generalizacji używasz plując w
twarz ludziom przyznającym tytuł Sprawiedliwych...

Stalker

199. Data: 2011-04-22 11:43:38

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup
9g2000prh.googlegroups.com...

============================

> [...]

z drugiej strony dokładnie takiej samej generalizacji używasz plując w
twarz ludziom przyznającym tytuł Sprawiedliwych...
hmmm, pewno tak...Dlatego napisałem o "talmudycznych"- choć i pewno nie
wszyscy talmudyczni.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

200. Data: 2011-04-22 12:10:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-22 13:28, Chiron pisze:

> [...]
> bo naprawdę widziałem i słyszałem sporo- na terapiach, w kościele. Jak
> łatwo pyszny bogacz lądował na ulicy- bez przyjaciół, dachu nad głową

Wyobraź sobie, że zdaję sobie sprawę, jak pokręcone bywają ludzkie losy.

Ewa

Porozmawiajmy o pornografii ...
Robespierre Kaczyński (link) (Polityka)
Nihil novi sub sole.