Gaszenie pamięci.

91. Data: 2011-04-20 16:01:53

Temat: Re: Gaszenie pami ci.
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 16:56, zażółcony pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]
z.googlegroups.com>

n.googlegroups.com>

00vbv.googlegroups.com...

> [...]
-301181/descs)

> Rasizm pojawia się chyba w momencie, kiedy -filia, bądź -fobia zaczyna
> się przekładać
> na zachowania "różnicujące" (tych lubię, więc dostaną więcej niż inni,
> tych nie lubię, więc dostana mniej niż inni)
>
> Wlazłeś na lód i chyba poszedłeś w maliny ...

I tak i nie :-)

> Zachowania różnicujące to norma. Każdy z nas
> robi różnicę, że jednemu więcej (swojej rodzinie) a drugiemu mniej
> (pijakowi na ulicy).

Zgadza się...

> Rasizm pojawia się przede wszystkim tam, gdzie ulegamy stereotypom
> i nieuprawnionym generalizacjom wiażącym 'kolor skóry', 'narodowość'
> z jakimś ogólnoludzkim złem, traumą, dramatem - w sensie przyczyny.
> To problem jak najbardziej już na poziomie myślenia, nie zachowania.

Moje ujęcie nie wyklucza twojego, ani na odwrót. To po prostu spojrzenia
z różnych punktów na ten sam problem.

> To problem tego, że pod słowem żyd automatycznie widzimy 'węża'
> a nie widzimy dramatu przypadkowych zupełnie ludzi ze wspomnianego
> przez Ciebie wagonu do Auszchwitz (widziałem końcówkę). To problem
> tego, że kiedy używamy antysemickiej retoryki (nawet w samych
> eksperymentach myślowych typu użycie słowa Żydoland zamiast
> Judeopolonia) poniżamy także tych 'ludzi z wagonu' - nawet, jeśli
> formalnie deklarujemy 'do tych z wagonu to akurat nic nie mam'
> - zmuszając ich niejako do tego, by albo wyrzekli się bycia tymi,
> którymi się urodzili, albo przyjęli niezasłużone razy, obeligi
> [...]

Ale pytanie brzmiało: W którym momencie pojawia się rasizm*.

IMO w momencie kiedy podział lubię / nie lubię zaczyna objawiać się
różnicowaniem zachowań - w ten sposób można być "rasistą" w stosunku do
pijaków...

To o czym ty piszesz, to jest IMO odpowiedź na pytanie skąd się bierze
lubię / nie lubię

Stalker, *umówmy się że nasze pojęcie rasizmu nie jest związany z rasą...

92. Data: 2011-04-20 17:19:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 18:01, Stalker pisze:

> [...]
> do pijaków...
>
> To o czym ty piszesz, to jest IMO odpowiedź na pytanie skąd się bierze

Hm, to, o czym Ty piszesz, to dyskryminacja. Ta może być _konsekwencją_
rasizmu. Rasizm to przekonanie, a nie zachowanie IMO. Przekonanie, że
człowiek posiada zespół określonych (oczywiście negatywnych) cech z tego
tylko powodu, że ma taką lub inną rasę/przynależność narodową. Nie
stosowałabym tu analogii z pijakami, ponieważ pijakiem się nikt nie rodzi.

Ewa

93. Data: 2011-04-20 17:42:44

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 19:19, medea pisze:

> [...]
> tylko powodu, że ma taką lub inną rasę/przynależność narodową. Nie
> stosowałabym tu analogii z pijakami, ponieważ pijakiem się nikt nie rodzi.

A ja się poddam, bo mi się dzisiaj coś myśli w zdania nie układają.
Chyba chciałem coś innego napisać. :-)

Stalker

94. Data: 2011-04-20 18:05:33

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-20 19:42, Stalker pisze:

> A ja się poddam, bo mi się dzisiaj coś myśli w zdania nie układają.
> Chyba chciałem coś innego napisać. :-)

Co więcej - przypuszczam, że wiem, co chciałeś napisać. ;)

Ewa

95. Data: 2011-04-20 18:34:54

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-kwiecień-11 w ramce
> [...]

> na zachowania "różnicujące" (tych lubię, więc dostaną więcej niż inni,
> tych nie lubię, więc dostana mniej niż inni)

Pojawia się wówczas w działaniu, zgoda.

96. Data: 2011-04-20 18:35:50

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-kwiecień-11 w ramce <news:ion00n$bkk$1@news.dialog.net.pl> pędzel
Stalker zmalował:

> Stalker, *umówmy się że nasze pojęcie rasizmu nie jest związany z rasą...

Taka stal z plastiku :)

97. Data: 2011-04-20 19:26:25

Temat: Re: Gaszenie pamięci.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:31:45 +0200, Stalker napisał(a):

> Czy JK to skrót od Lach Kaczyński?
>
> Stalker, przeczytaj jeszcze raz co napisałaś

Trudno się oczywiście domyślić że TO literówka :->

98. Data: 2011-04-20 19:31:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:58:17 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-04-19 22:31, niebożę Stalker wylazło do ludzi i marudzi:

> Że on najprawdziwszy Lach jest, to nawet my wiemy.
>
> Qra

No cóż, nie wytykam Stalkerowi oczywistych literówek.

99. Data: 2011-04-20 19:36:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Apr 2011 00:16:27 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> W tym niebyło żadnej złośliwości, nawet polityka była sprawą
> drugorzędną. To była samoobrona samopoczucia optymistycznej i zadowolonej z
> siebie samych częsci narodu.

Jak dużej części?

To ja Ci powiem: dziś byłam w McDonalds. Tak!!! I tam obok nas siedziało
dwóch tegorocznych maturzystów. Rozmawiali o tym, jak to się niczego nie
uczą, jak to już niedługo ta matura, a w ogóle to jeden z nich nazajutrz po
maturze ustnej z polskiego idzie na komisję wojskową. Drugi go pocieszył:
"Jak jesteś zdrowy, to dostajesz A i do domu. Musisz się tylko zgłosić w
razie zagrożenia bezpieczeństwa państwa. Aaaale, chłoooopie - któż nam
teraz może coś zrobić! Przez najbliższe 100 lat masz spoko!"

Tak rozmawia/uważa/sądzi ta "optymistyczna i zadowolona z siebie samych"
część narodu. Sama radość i trzeźwość spojrzenia :->

100. Data: 2011-04-20 19:51:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:58:39 +0200, medea napisał(a):

> Coraz więcej jest ludzi bardziej
> zadowolonych z życia i z siebie, nawet po ich wyglądzie to można poznać.

Tak, wygląd jest najważniejszy :->
Spróbowaliby powiedzieć komukolwiwek, ze im coś nie idzie, albo ze są
chorzy, albo że nie mają do pierwszego... Natychmiast wokół odczuliby
dziwną pustkę.
To syndrom amerykański - już moja mama, laaaata temu, wróciwszy z USA,
stwierdziła z zadumą: "A wiesz, u nas jak zapytasz kogoś, co u niego, to
słyszysz, ze krowa padła, albo serce nawala, albo nie ma na chleb, albo że
interes marnie idzie, no wiec człek takiego pozałuje, spyta czy nie pomóc.
A tam jak ktoś kogoś pyta 'co u ciebie', to oni wszyscy jednakowo
natychmaist odpowiadają "Fuuuun! OK!'. I obowiązkowo przy tym uśmiech od
ucha do ucha. Choć własnie ich z roboty wyrzucili albo licytują dom, albo
choć widać, że ledwo idzie taki i za chwilę do szpitala, a ubezpieczenia ni
ma. Bo jakby się przyznali, ze coś z nimi nie tak, to natychmiast wszyscy
odsunęliby się! Bo moze pomóc by trzeba."

No i właśnie też już mamy u siebie tę... hamerykę.
:-(

Porozmawiajmy o pornografii ...
Robespierre Kaczyński (link) (Polityka)
Nihil novi sub sole.