Gazety na kompost

1. Data: 2005-06-21 18:34:10

Temat: Gazety na kompost
Od: Piotr Wolski <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to właściwie jest z gazetami? Zawierają, czy nie zawierają metale
ciężkie? Książki głoszą, że zwykłe gazety można dodawać do kompostu, a
należy unikać czasopism wydawanych na błyszczącym papierze. Ale może
ktoś ma więcej wiedzy na ten temat?
Piszę bo z jednej strony niektóre gazety nadają się tylko do kompostu,
a z drugiej nie chciałbym wrzucać ołowiu po moje pomidory i marchewkę.

pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2005-06-21 20:42:07

Temat: Re: Gazety na kompost
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wolski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Piszę bo z jednej strony niektóre gazety nadają się tylko do kompostu, a z
> drugiej nie chciałbym wrzucać ołowiu po moje pomidory i marchewkę.

Zamiast gazet można dodawać pojemniki po jajkach,bardzo dobrze
zapowietrzają :-)
Z tym ołowiem to może inni bardziej są zorientowani,ale przy takiej ilości
kompostu parę gazet to chyba robaczki dadzą radę przerobić:-)

Pozdrawiam TeresaR

3. Data: 2005-06-21 20:45:07

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Piotr Wolski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>>

> Zamiast gazet można dodawać pojemniki po jajkach,bardzo dobrze
> zapowietrzają :-)
Przepraszam napowietrzają:-)

4. Data: 2005-06-21 22:14:13

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> kompostu parę gazet to chyba robaczki dadzą radę przerobić:-)
>
> Pozdrawiam TeresaR

Ołowiu to raczej nie przerobią.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

5. Data: 2005-06-21 23:05:07

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski wrote:

> Ołowiu to raczej nie przerobią.
:)
lepiej im nie dawac dostepu do olowiu
bo jeszcze wytapia kulki
i zaczna strzelac za "smieci" wrzucane im do kompostu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

6. Data: 2005-06-22 04:07:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Wolski" <p...@i...pl> wrote in message

> Jak to właściwie jest z gazetami? Zawierają, czy nie zawierają metale
> ciężkie? Książki głoszą, że zwykłe gazety można dodawać do kompostu, a
> należy unikać czasopism wydawanych na błyszczącym papierze.

Czarnobiale (zwykle) mozesz dodawac. Nie dodawaj kolorowych.
W czarnej farbie drukarskiej barwnikiem byla zwykla sadza (przynajmniej
dawniej). Sadza jest tania wiec pewnie przy niej pozostano.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2005-06-22 04:09:07

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> Zamiast gazet można dodawać pojemniki po jajkach,bardzo dobrze
> zapowietrzają :-)

Pojemniki po jajkach sa z makulatury wiec i z gazet (kolo sie zamyka).

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2005-06-22 07:53:52

Od: Zygmunt <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "Piotr Wolski" <p...@i...pl> wrote in message

Raczej juz nie powinny, kiedys drukowalo sie gazety typografia - farby
byly olowiane, teraz juz tylko offset..
--
pozdrawiam - Zygmunt

9. Data: 2005-06-22 08:56:47

Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

(...)
> Przepraszam napowietrzają:-)
Ze swoim pytaniem podepnę się pod istniejący wątek.
Czy to oznacza, że "wsad" kompostu powinien być jak najlepiej
napowietrzony?
W roku ubiegłym zarzuciłem na burty kompostownika gumoleum.
Chciałem zabezpieczyć burty. Wiosną, gdy opróżniałem kompostownik
kompost nie był przerobiony tak jak w latach poprzednich. Czy zabrakło
dostępu powietrza?
Pozdrawiam
D.

10. Data: 2005-06-22 09:13:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Kuchnio" <d...@N...com.pl> wrote in
message news:d9b9e7$34v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ze swoim pytaniem podepnę się pod istniejący wątek.
> Czy to oznacza, że "wsad" kompostu powinien być jak najlepiej
> napowietrzony?

Tlen przyspiesza rozklad. Dlatego nalezy przerzucac kompost co jakis czas.

Pozdrawiam,
Bpjea

Budleja skrętolistna
zielone robaczki
czy to jarzębina?
Plamy na orzechu
Poszukuję, kupię - Miłek - Adonis vernalis