Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....

31. Data: 2012-03-14 20:38:43

Temat: Re: Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 20:16:47 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Jod promieniotwurczy to jod skażony.
> Nie ma błędu w nazwie "jod skażony".

Jest.
Ponieważ można coś SKAZIĆ jodem promieniotwórczym, a samego jodu
promieniotwórczego nikt promieniotwórczoscią nie skaził - on jest
promieniotwórczy z istoty jego, psiamać, promieniotwórczej rzeczy.

> Bzdury.
> Temu celowi służy podawanie jodu po katastrofie w elektrowni atomowej,

Cały czas mamy oczywiście sytuację po - vide Fukushima i pomniejsze
wycieki, o których nie wiesz i wiedzieć nie będziesz 3333-)

> a nim jest skutki (skażony jod) dotsze na określony obszar.
> Ten okres do 1 miesiąca (jeśli katastrofa jest np. na innym kotynencie).
> Nie ma to związku z jodowaniem soli.

Tak piszą 3-)

> Natomiast nałykanie się jakiegokolwiek jodu po katastrofie jądrowej
> może powaodować nadmiar jodu u wielu ludzi.

Piszą jak mówisz, a raczej mówisz jak piszą.
Jod promieniotwórczy wciaż krąży, choć mówią ci, ze zagrozenie było tylko
miesiąc po Czernobylu... No i po drodze była Fukushima, i inne skażenia.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Stezenie-jodu
-131-nad-Polska-wzroslo-kilkadziesiat-razy,wid,13276
493,wiadomosc.html?ticaid=1e176
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/338457,Rosnie
-stezenie-szkodliwego-jodu-w-Polsce-Eksperci-uspokaj
aja-nie-jest-grozne
jak już "eksperci uspokajaja", to znaczy, ze trzeba wiać.
Uzasadnianie jodowania soli hipotetycznym brakiem jodu na obszarze jest
naciągane.
--

XL

32. Data: 2012-03-14 20:41:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:39:05 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Dla tych, co wiążą jodowanie soli z Czernobylem:
>
> http://www.drweil.com/drw/u/QAA400874/Why-Buy-Iodize
d-Salt.html

> W 1924 r. zaczęto jodować sól w Stanach. O reaktorach jądrowych nikomu
> się jeszcze nie śniło.

Wtedy jeszcze nie. I dlatego można się dziś na to powoływac 3-)

--

XL

33. Data: 2012-03-14 20:49:00

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> promieniotwórczego nikt promieniotwórczoscią nie skaził - on jest
> promieniotwórczy z istoty jego, psiamać, promieniotwórczej rzeczy.

Nie masz racji.
Jod był skażony jodem promieniotwurczym.
Jod ma krutki czas puł.rozpadu.
Na pewno w obłoku jodu, był i promieniotwurczy i zwykły,
jako całość był to jod skażony.
Z tego rozumowania jednoznacznie wynika, że nie tylko ja miałam rację, ale
ty nie miałaś, bo obłok zanieczyszczeń to nie był tylko jod
promieniotwurczy,
ale i zwykły , a dyskutujemy o jodzie wogule, po katastrofie.
Ludzie nałykali się wtedy jodu, a nie tylko jodu promieniotwurczego.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

34. Data: 2012-03-14 20:51:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 21:49:00 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Jod był skażony jodem promieniotwurczym.

A cukier cukrem :->
--

XL

35. Data: 2012-03-14 21:13:41

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 21:09, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

> Że z językiem polskim masz problemy - to wiedziałam. Teraz wiem, że i
> z chemią.
>
> Napisałaś bzdety, że jodowanie soli było po to
> by nie było konsekwencji Czarnobyla i ubliżasz ze złości.
> Opanuj się, pewnie zjadłaś za dużo soli jodowanej.

Ty za mało... Pewne objawy już masz... Nie pisałam nic o Czernobylu.
Raczej o tym, że nie ma z jodowaniem soli wiele wspólnego. Nie ja -
rozumiesz?

Ania

36. Data: 2012-03-14 21:14:23

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 21:51, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> A cukier cukrem :->

Jako i sól solą ;-)

Ania

37. Data: 2012-03-14 21:36:15

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-14 22:14, czeremcha pisze:

> Jako i sól solą ;-)

Drogową...

38. Data: 2012-03-15 08:05:48

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 22:36, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Drogową...

Niedrogawą...

Ania

39. Data: 2012-03-15 17:19:12

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> Ty za mało... Pewne objawy już masz... Nie pisałam nic o Czernobylu.
> Raczej o tym, że nie ma z jodowaniem soli wiele wspólnego. Nie ja -
> rozumiesz?

Stokrotek nic nie rozumie, niestety. Co do jodowania soli, to sól jodowana w
woreczkach była już w latach 70tych, kiedy Czarnobyl był znany tylko
niektórym kresowiakom. Była wprowadzona właśnie dla kompensacji niedoboru
jodu i dla zapobiegania chorobom tarczycy. W latach 90tych zaczęto dodawać
fluor dla wzmocnienia zębów. Sól bez jodu i fluoru można jednak dostać.

Waldek

40. Data: 2012-03-15 17:29:31

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
>

> Cały czas mamy oczywiście sytuację po - vide Fukushima i pomniejsze
> wycieki, o których nie wiesz i wiedzieć nie będziesz 3333-)

Raczej powiększe. Czelabińsk-65 już eksplodował, wyciekał i traktował
okolicę pyłem radioaktywnym. Czarnobyl i Fukushima to nic w porównaniu z
tamtym regionem.

> Tak piszą 3-)
> Uzasadnianie jodowania soli hipotetycznym brakiem jodu na obszarze jest
> naciągane.

Jodowanie ma inny cel. Aby zablokować jod radioaktywny należy podawać dawkę
wyższą od normy. Nadmiar jodu (w pewnych granicach) jest wydalany. Chodzi o
to, by podać tyle jodu, by organizm nie przyswajał jodu (radioaktywnego) z
otoczenia. Nie zjesz tyle soli.

Waldek

Tłuszcz modny w Skandynawii?
Pytanie do speca od pieczenia chleba
Czego mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?
Co pić aby się nie otruć?