Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....

1. Data: 2012-03-12 18:22:19

Temat: Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam soli niejodowanej , drobnoziarnistej, ważonej kuhennej,
nie wzbogacanej (jodem, potasem).

W handlu bez jodu jest :
1. ogurkowa, ale gruba, i nie nadająca się do solenia solniczką, pszy stole,
albo
2. dietetyczna, bez jodu, lecz z dodatkiem potasu,
by za nadto nie podnosiła ciśnienia - ta jest niesmaczna ma piekący smak.

Szukam zwykłej soli - soli z samej soli. Gdzie to można kupić?

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

2. Data: 2012-03-12 20:29:24

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> by za nadto nie podnosiła ciśnienia - ta jest niesmaczna ma piekący smak.
>
> Szukam zwykłej soli - soli z samej soli. Gdzie to można kupić?

W takim sklepie, gdzie używają takiej "ortografii" jak twoja.

3. Data: 2012-03-12 23:46:10

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-12 19:22, Stokrotka pisze:

> Szukam soli niejodowanej , drobnoziarnistej, ważonej

Warzonej. Ważyć to sobie możesz w domu, czy Cię nie oszukują na
procencie soli w soli :)

> W handlu bez jodu jest :
> 1. ogurkowa, ale gruba, i nie nadająca się do solenia solniczką, pszy
> stole

Bezedura. Najlepsza sól - ja kupuję z Kłodawy i pakuję w hermetyczny
słoiczek. Do nabierania mam łopatkę. Jak mam zjeść zwykłą warzoną sól,
to mam już opory :)

4. Data: 2012-03-13 05:03:40

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-12 19:22, Stokrotka pisze:

> Szukam zwykłej soli - soli z samej soli. Gdzie to można kupić?

No i napisałaś ładne polskie zdanie, na które chętnie odpowiadam :)

W wielu miejscach kupisz, szukaj soli himalajskiej (różowa). Także w
internecie. Jest to czysta sól. Używam od lat, jest bardzo dobra.
Radzę Ci kupić grubą, a na stół zamiast solniczki - młynek do soli.
Tu masz przykładowe miejsce zakupu, ja kupuję "u Turka" w sklepiku
stacjonarnym z ziołami i przyprawami.

http://www.naturalna-medycyna.com.pl/sol-himalajska-
rozowa-sol-himalajska-krystaliczna.html
--
B.

5. Data: 2012-03-13 10:53:42

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Radzę Ci kupić grubą, a na stół zamiast solniczki - młynek do soli.
> Tu masz przykładowe miejsce zakupu, ja kupuję "u Turka" w sklepiku

Ble, ble, ble. Stek wzajemnie wykluczających się stwierdzeń.
Jedź do Bochni albo Wieliczki, kup mieloną sól kamienną a mikro i makro
elementów będziesz miała pod dostatkiem.
pozdr
Stefan
PS Ale to pięknie brzmi
Sól zmielona na kamieniu, myta i przygotowywana ręcznie - prawdziwa 100%
Himalajska sól krystaliczna.

Sól ta wydobywana jest z 400-600 metrów głębokości.

Wydobywana jest metodą konwencjonalną - ręcznie bez używania ładunków
wybuchowych, płukana wodą i osuszana w słońcu.

Ech, papier cierpliwy, wszystko przyjmie...

6. Data: 2012-03-13 11:04:17

Temat: Re: Gdzie mo?na kupi? soli wa?onej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-13 11:53, Stefan pisze:

rozowa-sol-himalajska-krystaliczna.html
> Ble, ble, ble. Stek wzajemnie wykluczaj?cych si? stwierdze?.

Stek, czy kotlet, ale wracając do meritum, ta himalajska sól jest
naprawdę dobra. I ładnie wygląda na stole :)
PS. Link podałam jako przykład miejsca, gdzie można ją kupić, a nie
wzorcowej retoryki :)
--
B.

7. Data: 2012-03-13 11:17:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Mar 2012 19:22:19 +0100, Stokrotka napisał(a):

> ogurkowa, ale gruba, i nie nadająca się do solenia solniczką, pszy stole

http://www.twenga.pl/dir-Dom,Naczynia-codziennego-uz
ytku,Mlynek-do-soli
--

XL

8. Data: 2012-03-13 13:08:20

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:jjmkfj$jic$1@inews.gazeta.pl...>W dniu 2012-03-12 19:22, Stokrotka
pisze:

> [...]
> wybuchowych, płukana wodą i osuszana w słońcu.
>
> Ech, papier cierpliwy, wszystko przyjmie...

Zwłaszcza płukanie i osuszanie ;-)

Tak, i ta czysta, stuprocentowa sól zawiera 84 pierwiastki. To chyba
nie to, czego szuka Stokrotka. Zupełnie nie to...

Ania

9. Data: 2012-03-13 13:19:22

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-13 14:08, czeremcha pisze:

> Tak, i ta czysta, stuprocentowa sól zawiera 84 pierwiastki. To chyba
> nie to, czego szuka Stokrotka. Zupełnie nie to...

Niewykluczone, że nie to. Natomiast sól himalajską polecam z pełnym
przekonaniem każdemu, warto spróbować i wyrobić sobie własną opinię.

--
B.

10. Data: 2012-03-13 13:43:22

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Używam teraz kwiatu soli - nie do solenia wody na ziemniaki
oczywiście ;-) i chyba za mało solę, bo różnicy w stosunku do zwykłej
soli jakoś nie widzę.

Kupiłam z ciekawości, czy faktycznie tak się różni od zwykłej. Wygląda
ładniej niż himalajska, w smaku - gdy próbuję samej - może jest
łagodniejsza niż sól zwykła, ale że - jak napisałam - nie solę dużo,
to kupowanie jej dla walorów smakowych nie ma dla mnie najmniejszego
sensu.

Ania

Tłuszcz modny w Skandynawii?
Pytanie do speca od pieczenia chleba
Czego mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?
Co pić aby się nie otruć?