Gdzie są ptaki z tamtych lat?

1. Data: 2003-12-28 17:16:25

Temat: Gdzie są ptaki z tamtych lat?
Od: zbpocztawppl <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jednej z warszawskich gazet lokalnych wyczytałem, że w Wielkiej
Brytanii populacja wróbla zmalała w porównaniu z latami ubiegłymi o 50%.
W związku z tym mając dwa dni Świąt Bożego Narodzenia wybrałem się do
ogrodu Kochanej Teściowej oraz do parku 35 ha. Moje spostrzeżenia
potwierdzają badania naukowców brytyjskich. Nie tylko, że nie zauważyłem
ani wróbla, ani sikorki, to o śpiewie ptaków można było zapomnieć. Gila
widziałem, ale pod nosem u zmarzluchów. Jedynie trochę wron, gawronów i
srok. W sumie kupiłem dla ptaków tej zimy 10 karmników, wsypuję zboże i
ziarna słonecznika, ale od miesiąca nie widziałem nawet wróbla. Karma
jest zjadana w nocy, ale chyba przez gryzonie, a nie ptaki. Czy Wasze
spostrzeżenia są podobne? Czy z tego wynika, że wkrótce rozdziobią nas
kruki i wrony? No, może w tym pomogą i gołębie. Pozdrawiam. Mikołaj.

--
Mikolaj I

Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

2. Data: 2003-12-28 20:41:40

Temat: Re: Gdzie są ptaki z tamtych lat?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedz na pytanie z tematu watku: w Ameryce.
Tu na razie ptakow a ptakow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-12-28 21:15:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:9of3c1-1og.ln1@dom.idealny.pl zbpocztawppl
<u...@d...idealny.pl> napisał(a):

> [...]
> potwierdzają badania naukowców brytyjskich. Nie tylko, że nie zauważyłem
> ani wróbla, ani sikorki, to o śpiewie ptaków można było zapomnieć.

Hejka. Można by za zaistniałą sytuację obarczyć myśliwych. :-(
Pozdrawiam małokalibrowo Ja...cki

4. Data: 2003-12-28 22:39:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Można by za zaistniałą sytuację obarczyć myśliwych. :-(
> Pozdrawiam małokalibrowo Ja...cki
heh
masz na mysli to
ze sie nie przylozyli
i nie wystrzelali wloczacych sie po okolicy kotow
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2003-12-29 00:07:57

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Można by za zaistniałą sytuację obarczyć myśliwych. :-(
> Pozdrawiam małokalibrowo Ja...cki

Ja nie narzekam. Do moich dwóch karmników własnej roboty
codziennie przylatuje mnóstwo ptaków; sikory, dzwońce,
grubodzioby. Niekiedy zajrzy nawet dzięcioł.
Sypię około pół kilograma nasion słonecznika na dobę.
Sikorki zabierają ziarenka, odlatują na drzewa i tam
konsumują. Inne ptaszki jedzą na miejscu.
Pozostałe, tzn. kosy, gawrony, sroki zajadają się owocami
w sąsiedzkim sadzie. Na gile jest jeszcze za wcześnie.
Zeszłej zimy pojawiły się dopiero w lutym.

Pozdrawia wiosennie boletus

Teraz jest 9stC.

6. Data: 2003-12-29 01:43:25

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> wrote:

> Sypię około pół kilograma nasion słonecznika na dobę.

a ruskie nie przychodzą?
oni lubią łuskać ziarenka...

moon

7. Data: 2003-12-29 03:54:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bsnra0$pjo$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Teraz jest 9stC.

A u mnie dzis bylo +15 C. Ale idzie ochlodzenie :-(

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-12-29 06:12:36

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ruskie nie przychodzą?
> oni lubią łuskać ziarenka...
>
> moon

Od ostatniej strzelaniny mają zakaz wjazdu
do mojej mieściny.

Pozdrawia przed pracą boletus

9. Data: 2003-12-29 07:15:06

Od: zbpocztawppl <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ale to może moja teściowa straszy ptaki. Kiedyś była
ładniejsza, dziś ma 75 lat, zatem ptaki postrzegają ją jak strach na
wróble. Muszę przyjrzeć się temu problemowi bliżej. Pozdrawiam Mikołaj

10. Data: 2003-12-29 19:15:20

Od: "Roman" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z mioch obserwacji wynika, że kiedy jest długo ciepło, ptaki wolą swoje
siedliska(lasy), do paku wybiorą się jak je mróz trochę przyciśnie. A te z
parku być może poleciały tam gdzie jest lepsza wyżerka ( sikory częściowo
migrują pod koniec jesieni). U mnie w karmniku- ustawiłem go 2 tyg. temu- tylko
same sikory.

Pozdrowienia :-) Roman

Dobre rady
co to za roslinka?