Gdzie w Wa-wie mozna zrobic test metaboliczny moczu?

1. Data: 2006-11-07 19:22:02

Temat: Gdzie w Wa-wie mozna zrobic test metaboliczny moczu?
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarka kazala zrobic naszemu synkowi test metaboliczny moczu,
Powiedziala ze zrobia mi go w IMiD.
Zadzwonilam - okazalo sie ze go nie robia. Odeslali mnie do CZD.
Tam bardzo zdziwieni powiedzieli ze robia, ale tylko pod katem kwasow
organicznych i czy na pewno taki chce.
Nie moglam dzisiaj sie skontaktowac z lekarka telefonicznie a przyjmuje
tylko raz w tygodniu, w poniedzialek, wiec nie moge tez do niej podjechac.
Tym bardziej ze przyjmuje poza Warszawa.
Nie wiem czy dodzwonie sie jutro a chce to badanie zrobic jak najszybciej.
Nie wiecie gdzie w Warszawie je robia i to porzadnie?
I to w dodatku pelne?
To ma byc badanie zrobione prywatnie, wiec to ze trzeba zaplacic - nie jest
problemem.

Bylabym wdzieczna za informacje...
A moze te same kwasy organiczne to wszystko co w nim sie bada?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2006-11-07 20:25:13

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisał(a):

> To ma byc badanie zrobione prywatnie, wiec to ze trzeba zaplacic - nie jest
> problemem.
>
> Bylabym wdzieczna za informacje...
> A moze te same kwasy organiczne to wszystko co w nim sie bada?

Chyba na Rutkowskiego4 (teraz Chmielna), w IZIS-ie robią wszystkie badania.
Dawno tam nie byłam, ale mam nadzieję, że jeszcze istnieje.
Telefon jaki mam zapisany to: 022 826-47-61

--
Kaja

3. Data: 2006-11-08 09:52:09

Od: rglab <rglab@_no_spam_imid.med.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisał(a):
> [...]
> Zadzwonilam - okazalo sie ze go nie robia. Odeslali mnie do CZD.
> Tam bardzo zdziwieni powiedzieli ze robia, ale tylko pod katem kwasow

To zalezy co oznacza 'test metaboliczny moczu'. Jezeli test ma wykryc
choroby i wady metabolizmu to pelnym badaniem jest oznaczenie profilu
kwasow organicznych moczu metoda GC/MS w CZD i oznaczenie profilu
aminokwasow i estrow karnityn w kropli krwi pobranej na bibule metoda
MS/MS w IMID.
Metoda GC/MS mozna wykryc kwasice organiczne i inne a metoda MS/MS mozna
wykryc zaburzenia metabolizmu aminokwasow, czesc kwasic organicznych i
zaburzenia betaoksydacji kwasow tluszczowych.

Pozdrawiam,
Ryszard Glab

4. Data: 2006-11-08 20:29:07

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 08 Nov 2006 10:52:09 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako rglab, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> [...]
> wykryc zaburzenia metabolizmu aminokwasow, czesc kwasic organicznych i
> zaburzenia betaoksydacji kwasow tluszczowych.

Dziekuje :)
Juz wiem ze chodzilo wlasnie o ten test z moczu w CZD :)
Ale z tego co piszesz, rozumiem ze w celu pelnego wykluczenia chorob na tym
tle trzeba by jeszcze krew zbadac?
W takim razie zrobie ten mocz jak mi dziecie laskawie da probke, bo dzisiaj
caly dzien to mu sie chyba zwieracze zacisnely...
W poniedzialek bede u lekarki to spytam sie co z ta krwia... I tak ma ja
pobierac na pare badan, to moze i na to od razu bedzie mogla.
Chce miec pewnosc.
Przemek ma dziwny objaw, obsypuja go co jakis czas swoiste drobne,
bezbarwne "kaszki" ktore czasem robia sie wieksze, wyrazne i nagle sie
zmniejszaja, pozostawiaja na skorze jakies krysztalki, cos takiego jakby
cialo w tym miejscu posypac drobno zmielona sola. Ale to nie jest slone. I
dlatego mamy zrobic to badanie, zeby jakies zaburzenia metaboliczne
wykluczyc - tym bardziej ze inne rzeczy tez sie dzieja.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

badanie na plodnosc
Yerba mate w wątroba
Z czystej ciekawości
pekajaca skora na palcach..
Prosze o opinie na temat lekarzy Pediatrów z Medicover w Warszawie