Gestoza

1. Data: 2002-11-15 22:49:35

Temat: Gestoza
Od: "Fiorek" <f...@i...pll> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie odnosnie podwyzszonego cisnienia w czasie ciazy... Jestem w 15
tygodniu i mam zawsze nie mniej niz 135/85. Ponoc to znacznie za duzo i moze
to byc objawem zatrucia ciazowego.
Prosze o odpowiedz, wizyte u ginekologa mam dopiero za dwa tygodnie a juz
sie martwie...
Dzieki
Ola

2. Data: 2002-11-16 11:07:59

Temat: Re: Gestoza
Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiorek" <f...@i...pll> napisał w wiadomości
> [...]
> to byc objawem zatrucia ciazowego.
> Prosze o odpowiedz, wizyte u ginekologa mam dopiero za dwa tygodnie a juz

A jakie cisnienie miewalas przed ciaza? Za graniczne dla gestozy uwaza sie
cisnienie 140/90, ale wazne tez jest tempo jego wzrostu.

3. Data: 2002-11-16 11:32:39

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to byc objawem zatrucia ciazowego.
> Prosze o odpowiedz, wizyte u ginekologa mam dopiero za dwa tygodnie a juz

1. jesli masz problem z ciaza w ciazy (plamienia, krwawienia, bole brzucha,
wysokie cisnienie i t p) to idziesz do lekarza NATYCHMIAST (chyba ze Ci na
ciazy nie zalezy)

2. za graniczne uwaza sie cisnienie wieksze lub rowne 140/90 (zarowno 160/80
jak i 130/100 sa nieprawdlowe)

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2002-11-17 09:13:49

Od: "Kinga" <k...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy mam prawo sie tu wypowiadac, nie dysponuje zadna wiedza
medyczna, a jedynie doswiadczeniem, niestety przykrym. Niecale 3 tygodnie
temu moja siostra trafila do szpitala z podejrzeniem gestozy. Nie pamietam
ile wynosilo jej cisnienie, dlatego tez nie chcialabym wprowadzac
niepotrzebnej paniki, wiem jednak ze nie bylo specjalnie wysokie, trafila do
szpitala w zasadzie prowizorycznie. Byla w 28 tygodniu. Trafila w srode
wieczorem a w piatek miala cesarke, wszystko tak szybko sie
potoczylo........,sami lekarze mowili ze w swoim zyciu nie spotkali sie z
tak ciezkim przypadkiem gestozy.A nie mieszkamy nigdzie na prowincji tylko w
Krakowie, lekarzymieli conajmniej 20 letni staz pracy. Siostra ponad 2
tygodnie dochodzila do siebie,a jeszcze nie wszystko jest ok. W kazdym razie
w niebezpieczenstwie bylo jej zycie.
Dlatego jesli tylko masz taka mozliwosc wybierz sie jak najszybciej do
lekarza, ona zwlekala, a moze gdyby poszla wczesniej wszystko wygladaloby
inaczej........

Pozdrawiam,
Kinga

5. Data: 2002-11-17 19:38:21

Od: "Beata" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiorek <f...@i...pll> napisał(a):

> [...]
> to byc objawem zatrucia ciazowego.
> Prosze o odpowiedz, wizyte u ginekologa mam dopiero za dwa tygodnie a juz

Jezeli sie denerwujesz, to najlepiej idz do lekarza odrazu. Gestoza to nie
tylko jeden objaw, ale caly zespol obiawow. To takze miedzy innymi
bialkomocz, opuchlizna. Sama mialam gestoze i nie skonczylo sie to dobrze.
Nie chodzi tu o straszenie, ale lepiej idz do lekarza najszybciej jak to
mozliwe.Pozdrawiam i zycze zdrowka Tobie i Malenstwu:
Beata.

6. Data: 2002-11-18 09:27:19

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to byc objawem zatrucia ciazowego.
> Prosze o odpowiedz, wizyte u ginekologa mam dopiero za dwa tygodnie a juz

Mierz sobie ciśnieni także w domu. Ja całą (zdrową, donoszoną bez kłopotu
itp.) ciążę miałam u lekarza ciśnienie 145/95.
Zaczęłam mierzyć 3x dziennie w domu i okazało się, że nigdy ni było wyższe
niż 125/80!
Do lekarza chodziłam więc notesikiem pełnym pomiarów.
Inne wyniki były idealne, gestozy nie było......

Ola

Strzelanie palcami
* CILEST *
Re: Droga do szpitala....[długie]