indyk nadziewany kasztanami ??

1. Data: 2001-12-19 12:29:50

Temat: indyk nadziewany kasztanami ??
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktoś zna przepis na świątecznego indyka nadziewanego kasztanami??

Pozdrawiam,
Joanna

wszystko o papugach nimfach - http://nimfy.emernet.pl
http://papugi.emernet.pl - Papuzi Portal

1. Data: 2001-12-19 22:23:06

Temat: Re: indyk nadziewany kasztanami ??
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

No jak nikt nie zna - ja tez bylbym zainteresowany.....

--
###################
Artur Nowacki

-

1. Data: 2001-12-20 08:40:12

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur Nowacki <a...@l...home.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:
> No jak nikt nie zna - ja tez bylbym zainteresowany.....

Ewa (siostra Ani) N. powinna zabrac glos w tej sprawie, bo indyk
nadziewany kasztanami to podobno tradycyjne danie Francuzow
na swieta Bozego Narodzenia...

Znalazlam taki przepis w sieci:

Oczyscic indyka, nacierajac go maka pszenna, wytrzec, natrzec sola,
posmarowac z kazdej strony maslem. Do srodka tuszki wlozyc kawalek
imbiru, polozyc indyka na brytfannie grzebieniem w dol, podlac 2-3 lyzkami
wody i wsunac brytfanne do uprzednio nagrzanego piekarnika.
Gdy indyk bedzie rumiany, zmniejszyc temp. pieczenia i nadal go piec,
polewajac co 10 min. wytworzonym sosem tak, aby nie brac krwi, ktora
potem moze sie przypalac na miesie.
Indyk powinien siedziec w piekarniku ok. 1,5 godz.

W tym czasie przygotowac nadzienie:
0,5 kg kasztanow, 2 szkl. mleka, 100 g masla, cukier i sol do smaku.

Kasztany oczyscic, sparzyc wrzatkiem, oczyscic ze skorki.
Wszystkie skladniki nadzienia gotowac w garnku przez 15-20 min.
Kasztany rozdrobnic (przetrzec przez sito). Nafaszerowac indyka,
zaszyc i piec polewajac sosem, az mieso bedzie miekkie, czyli widelec
bedzie lekko wchodzil.
Sos z brytfanny i to, co pozostalo od kasztanow podawac jako sos
do miesa.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-20 09:15:36

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> a écrit dans le message news:
9vs85o$9e7$...@n...lublin.pl...

> Ewa (siostra Ani) N. powinna zabrac glos w tej sprawie, bo indyk
> nadziewany kasztanami to podobno tradycyjne danie Francuzow
> na swieta Bozego Narodzenia...

ciach

No, to niezupelnie tak...
Indyk jest oczywiscie tradycyjnym swiatecznym daniem, ale podaje sie go z
purée z kasztanow, "obok" indyka, w charakterze jarzyny. Natomiast jest tu
ostanio moda na nadzewanie ptactwa wszelkiego farszami z "foie gras"... i tu
cytuje katalog Picard (narodowego handlarza mrozonkami) :

- kaczka nadziewana figami i foie gras
- kaplon nadziewany rodzynkami i foie gras
- perliczka nadziewana smardzami (bez foie gras...)
- przepiorki nadziewane foie gras (bez innych rzeczy...)

Ale ! Coz ja widze ! Jest i
-"maly indyk nadziawany kasztanami i rodzynkami" !!!
No faktycznie... nigdy nie robilam... poszukam wieczorem jakiegos ciekawego
przepisu, bo teraz do pracy, rodacy...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-20 15:54:14

Temat: Gesztenyés, libamájas pylyka (bylo: Re: indyk nadziewany kasztanami ??)
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

> [...]
> -"maly indyk nadziawany kasztanami i rodzynkami" !!!
> No faktycznie... nigdy nie robilam... poszukam wieczorem jakiegos ciekawego

Wydawalo mi sie zawsze, ze indyk nadziewany kasztanami to klasyczne dosc
danie. Wegrzy uwielbiaja kasztany, wiec zagladnalem do mojego Gundla i
oczywiscie jest! Gesztenyés, libamájas pylyka! Indyk nadziewany
kasztanami z dodatkiem fois gras!

Przepis dosyc zlozony, wiec pozwolcie, ze nie bede go cytowal

Larousse Gastronomique podaje za to zabojczo prosty przepis:

Kasztany (1 kg.) obrac z lupiny i skorki, ugotowac na wpol w wodzie.
Obsuszyc, zawinac w dobrze namoczony, duzy kawal blony otrzewnej
(krezki) swini, wlozyc do pozbawinego kosci indyka, zaszyc go i upiec.

Bocuse podaje jeszcze inny przepis na dinde farcie aux marrons.

A nasza Monatowa podaje trzy przepisy na farsz kasztanowy do indyka.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2001-12-20 22:34:29

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> a écrit dans le message news:
1f4q2xu.1is3q131xcmkxaN%w...@t...com.pl...

> [...]
>
> Bocuse podaje jeszcze inny przepis na dinde farcie aux marrons.
>
> A nasza Monatowa podaje trzy przepisy na farsz kasztanowy do indyka.

Byc moze to nie jest tradycyjnu fr. przepis. Tutaj, aktualnie, sie jada jako
warzywo (wypytalam sie kolegow, wszyscy potwierdzili) na swiateczny obiad.
Ale diachroniczne moze byc inaczej -)))

Znalazlam przepis ktory zaleca zrobienie farszu z mielonego + bulka +
przyprawy + lekko rozgniecione kasztany z puszki. Ja gdybym takiego indyka
robila, to chybabym od tego przepisu zaczela, bo nie znam sie za bardzo na
pieczeniu kasztanow. Ale nie wiem czy W Pl. sa kasztany w puszkach ?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-22 07:03:32

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

Ale nie wiem czy W Pl. sa kasztany w puszkach ?

Sa i w puszkach i surowe.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los