Globalne cieplenie

21. Data: 2008-09-26 10:48:59

Temat: Re: Globalne cieplenie
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message
news:Xns9B24EC289E9BFyyyyyyyyy@213.180.128.149...

> no a te coraz czestsze kleski zywiolowe?

w Polsce nie bardzo. Zimy jakby lagodniejsze wiec jakby lepiej.
Ocieplenia nastapuje ale trwa ono od 200 lat.
Pytanie na ile ocieplenie, albo _dzialalonosc_czlowieka_ ma wplyw
na wieksza liczbe (?) kataklizmów? Moze byc znikomy.

Duch

22. Data: 2008-09-26 12:52:23

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in news:gbiemo$9pq$1@news.dialog.net.pl:

> Ocieplenia nastapuje ale trwa ono od 200 lat.

od poczatkow rewolucji przemyslowej?

--
Y?

23. Data: 2008-09-26 12:57:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 12:52:23 +0000 (UTC), Yyy napisał(a):

> od poczatkow rewolucji przemyslowej?

Ludzieeeee! zapomnieliście o cykliczności epok lodowcowych? Przeciez między
nimi wasnie były ocieplenia, więc mówienie o 200 latach w porównaniu z
okresami powtarzania się tych epok na zmianę z ociepleniami sensu ni ma. O
co te kopie kruszycie? Będzie i lodowiec, nie martwcie się, cieszcie się,
że na Was wypadło akurat ocieplenie ;-PPP :-)
--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

24. Data: 2008-09-26 13:24:30

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co te kopie kruszycie? Będzie i lodowiec, nie martwcie się, cieszcie się,
> że na Was wypadło akurat ocieplenie ;-PPP :-)

Opatrzność wymraża organizmy szkodliwe tzn. człowieka, jak już narobi zbyt
wiele szkód na Ziemi.

25. Data: 2008-09-29 10:13:02

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message

> od poczatkow rewolucji przemyslowej?

Nie, rewolucja zaczela sie gdzies od polowy XIX wieku.
Ocieplenie zaczelo sie 100 lat wczesniej.
W tym rzecz wlasnie.

Duch

26. Data: 2008-09-29 14:04:27

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in news:gbq9nd$3r7$1@news.dialog.net.pl:

> Nie, rewolucja zaczela sie gdzies od polowy XIX wieku.
> Ocieplenie zaczelo sie 100 lat wczesniej.

moze i tak, w koncu ponoc Szwedzi zeby zrobic "Potop" przeszli ponoc po
zamrozonym Baltyku a wczesniej przez zamrozony Baltyk wiodl szlak handlowy i
i na okres zimy budowano na lodzie karczmy itede.

czyli to ocieplenie nie ma 100% nic wspolnego z dzialalnoscia czlowieka?
bo rewolucja przemyslowa to jeszcze nie wszystko, wczesniej ludzie tez
karczowali i palili lasy, palili w kominkach i piecach itede.

a moze chodzi o TEMPO tego ocieplenia?
moze wczesniej rzeczywiscie ono bylo naturalne ale i powolne - ale ostatnio
niebezpiecznie przyspieszylo???

a poza tym czy naturalne czy nie to i tak problem pozostaje a faktem jest ze
koncentracja CO2 zatrzymuje cieplo Slonca - moze nie trzeba temu
jeszcze pomagac lecz wrcz przeciwnie?

--
Y?

27. Data: 2008-09-29 14:49:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote in message

> czyli to ocieplenie nie ma 100% nic wspolnego z dzialalnoscia czlowieka?
> bo rewolucja przemyslowa to jeszcze nie wszystko, wczesniej ludzie tez
> karczowali i palili lasy, palili w kominkach i piecach itede.

dzialanosc czlowieka ma cos wspolnego ale w niewielkim stopniu,
w porownaniu do jakis innych czynników klimatycznych np. byc moze aktywnosci
slonca
(oczywiscie trawaja spory).

Zwolennicy Globalnego Ocieplenia jako dzialanosci czlowieka twierdza,
ze nastepuje ono
na skutek pojawienia sie gazow w atmosferze, ktore "zatrzymuja" cieplo.
Spór trwa o te gazy.
Nie ma nich mowy np. o wycinaniu lasów.

Problem w tym ze emisja gazów cieplarniachych (chodzi glownie o CO2)
przez ludzi to tylko ulamek tego co wydziela "natura".

cyt.:
"CO2 powstaly w wyniku dzialalnosci czlowieka "jest odpowiedzialny" za
wzrost sredniej temperatury o okolo 1/50°C - co jest wielkoscia praktycznie
niemierzalna."
zrodlo:
http://nczas.com/publicystyka/oszustwo-globalnego-oc
ieplenia/

co ciekawe, karane sa glównie sektory oparte na spalaniu wegla! Potwierdza
to moja
teorie:

"Wypowiadajac sie na temat zmian temperatury Ziemi, niektórzy politycy,
dziennikarze, a nawet naukowcy twierdza, ze przyczyna obecnego ocieplenia
jest dwutlenek wegla (CO2) emitowany do atmosfery w procesie spalania wegla.
Caly sektor energetyczny swiata emituje tylko 37% produkowanego przez ludzi
CO2, co stanowi mniej niz 0,05% gazów cieplarnianych Ziemi. Jednak dotkliwe
dzialania propagandy sa skierowane obecnie niemal wylacznie przeciwko
konsumentom energii uzyskiwanej ze spalania wegla kopalnego. Hipokryzje tego
systemu widac tez w tym, ze kary nie dotycza emisji CO2 powstajacego przy
spalaniu innych paliw, emitujacych do atmosfery pozostale 63% CO2. Jeden
tylko przelot samolotu liniowego nad Atlantykiem pozostawia w atmosferze
kilkaset ton CO2, ale to nie jest karane"

Jest tez teoria ze nastepuje wrecz glonalne oziebienie:
http://motyl.wordpress.com/2008/04/09/globalne-ociep
lenie-globalne-oziebienie-epoka-lodowcowa-tuz-tuz/

Duch

28. Data: 2008-10-13 18:04:42

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

ieplenia/

> Kurna, nie wiem o co biega. Al Gore w tym filmie [Niewygodna prawda]
> przedstawia kompletnie inny punkt widzenia, prezentuje zdjecia,
> statystyki...
> Z jego danych wynika, że w ciągu niecałych 50 lat stężenie CO2 na ziemi
> wzrosnie dwukrotnie :)

http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/to-wolnosc-j
est-zagrozona-a-nie-klimat,1193775?source=rss

Kurde, nie mogłem sie tam dopchac. Wiedziałem ze bedzie ten wykład, ale
nie skombinowalem zaproszenia :(
Ale jeszcze do przeczytania pozostaje książka.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

29. Data: 2008-10-13 19:17:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niezłym komentarzem do tego sporu jest chyba rozmowa z Davidem
Rothschildem, dziedzicem brytyjskiej fortuny Rothschildów,
jednym z głównych organizatorów przedsięwzięcia rozrywkowego
(dla "ciemnego ludu"?) o nazwie Live Earth, na którym przywódcy
ogłosili całemu światu konieczność ograniczenia emisji CO2:

<<Faktem naukowym jest, że Słońce jest głównym napędem naszej
planety, a pomiary są jednoznaczne: Słońce staje się gorętsze,
jaśniejsze, przez ostatnich 100 lat powoli zwiększa emisję ciepła,
powodując ocieplenie nie tylko na ziemi, ale w całym Układzie
Słonecznym.
[...]
Czapa lodowa na Marsie cofa się o kilka mil na rok, o wiele szybciej
niż nasz, a księżyce Saturna i Jowisza topią się. W istocie: na kilku
księżycach był lód, a teraz są ciekłe morza. Teraz: jaki wpływ ma
emisja CO2 na te zmiany?

David Rothschild: To dlatego, że te planety są bliżej Słońca, przyjacielu.
Hehe.>>

Pomyśl sam zresztą: jak w układzie wydzielonym może wzrastać
temperatura bez konkretnego oddziaływania z zewnątrz, lecz tylko
w wyniku odwracalnej reakcji wewnątrz takiego układu?
Poza tym CO2 jest dla roślin "chlebem" (pokarmem), więc dlaczego
akurat ograniczenie emisji CO2 o 10 czy 20% miałoby załatwić tu
cokolwiek w sposób o jaki realnie wartoby zabiegać?
Absurd IMHO.

--
CB

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gd02jr$qpd$1@news.onet.pl:

30. Data: 2008-10-14 06:41:14

Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

> planety, a pomiary są jednoznaczne: Słońce staje się gorętsze,
> jaśniejsze, przez ostatnich 100 lat powoli zwiększa emisję ciepła,

Kłopot będzie gdy zamieni się w supernową ;)
Jednak globalne ocieplenie jest lepsze niż globalne oziębienie, i może
dzieki ociepleniu uda się uniknąć oziębienia.

Re: Amonongo są już na Filipanach!
Zło powodujące utratę
Ksiądz "nie nakłaniał do zabicia dziecka"
RYBKI DARWINA -CHROMOWANY EMBLEMAT NA SAMOCHÓD
Rybka Darwina? Chromowany emblemat na Twój samochód.