Glukometr - tylko jaki?

1. Data: 2005-09-15 21:37:12

Temat: Glukometr - tylko jaki?
Od: "Profil" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam babcie chora na cukrzyce III - go stopnia.
Chce kupic jej glukometr jednak nie wiem jaki ?
Jest wiele glukometrow roznych firm.
Na co zwracac uwage kupujac taki glukometr?
Rozumiem ze trezba co jakis czas wymieniac bo traca waznosc:

komplet nakłuwaczy
dysk z paskami pomiarowymi
płyn kontrolny

Dziekuje z gory za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Patrycja

2. Data: 2005-09-16 12:45:31

Temat: Re: Glukometr - tylko jaki?
Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

1. glukomentry nie tracą ważności... co najwyżej paski testowe, które i tak
są jednorazowego użytku
2. istniejeą glukometry z wmontowaną baterią na stałe (np. precision firmy
Abott) i są za darmo wymieniane, kiedy się wyładują, lub z wymienialną
baterią np. Accu Check (Roche).
3. Każdy dopuszczony do sprzedaży w Polsce jest dobry... kwestią jest,
jakich cech szukacie Państwo...
czy...
ma być mały, ma mieć duży wyświetlacz, po jakim czasie czekania chcecie mieć
wynik, czy pasek też ma zmieniać barwę (dodatkowa kontrola, gdyby się coś
zepsuło) w zależności od stężenia cukru...

poza tym: każde opakowanie pasków zawiera klucz kodujący (odp. dla każdej z
firm) i koduje się nim glukometr, przed użyciem (rozpoczęciem) opakowania.
pasków jest zwykle 50 i kosztują ok 3 pln ze zniżką na choroby przewlekłe
(RECEPTA), lub ok 70 pln bez.

3. Data: 2005-09-16 12:51:21

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

aha... linki
http://www.rochediagnostics.pl/content/produkty_i_us
lugi/diabetologia/index.html
http://abbott.pl/index.php?pid=124

jeśli są jeszcze jakieś gluk. to przepraszam, ale nic mi o nich nie wiadomo.

PS. WAŻNE... w przypadku babć....

niektóre paski są zabezpieczone przed niechcącym dotchnięciem ręką
(palcem)...np. drżenie starcze...tzn. wynik pomiaru jest nadal miarodajny,
inaczej trzeba taki pasek wywalić do kubła i użyć nowego

niektóre wymagają nakłucia palca i naniesienia kropli krwi do 15 sekund po
otwarciu opakowania

ps2. nakłuwacze są dostępne np. w sieci cezalu... i są jak gdyby Extrasem...
nie ma na to refundacji i samemu się za to płaci 100%...

belergot a logest
USG i inne badania
badanie na nosicielstwo
nowe nowinki w medycynie i porady