Goście przegorzanu

1. Data: 2003-07-31 05:55:35

Temat: Goście przegorzanu
Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku przegorzan jest inny niż w poprzednich latach, wyrósł wyżej, ma
wiecej kwiatów tylko po raz pierwszy nie pszczoły na nim królują - dziwni to
goscie, niekturych zupełnie nie potrafię nazwać - może ktoś pomoże.
http://www.radiestezja.alpha.pl/goscieprzegorzanu.ht
SJS

2. Data: 2003-07-31 08:28:04

Temat: Re: Goście przegorzanu
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiecej kwiatów tylko po raz pierwszy nie pszczoły na nim królują - dziwni
> goscie, niekturych zupełnie nie potrafię nazwać - może ktoś pomoże.
:)
sam bardzo zastanawiam sie nad owadem z jpg 188
wielokrotnie u siebie widzialem go dzwigajacego
czesdto nawet wieksze od siebie gasienice
ktore zzeraly mi jakies roslinki
?
chyba jest bardzo pozyteczny
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2003-07-31 10:07:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00f101c354de$f5bec920$087e63d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> sam bardzo zastanawiam sie nad owadem z jpg 188
> wielokrotnie u siebie widzialem go dzwigajacego
> czesdto nawet wieksze od siebie gasienice

Hejka. To najprawdopodobniej jest szczerklina piaskowa (Ammophilia
sabulosa) z rodziny grzebaczowatych. Ta błonkówka latem odwiedza kwiaty w
poszukiwaniu nektaru i pyłku. Samice szczerkliny atakują larwy i gąsiennice
wielu gatunków owadów. Odnajdują je na roślinach lub na ziemi, paraliżują i
przenoszą do wygrzebanej w glebie norki - gniazda, gdzie również składają
pojedyncze jajo do ciała swojej zdobyczy. Szczerklina
przygotowuje więc spiżarnię dla swojego nielicznego potomstwa. :-) (Na
podstawie: Kazimierz Wiech "Pożyteczne owady i inne zwierzęta")
Pozdrawiam pożytecznie Ja...cki

4. Data: 2003-07-31 10:25:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowuje więc spiżarnię dla swojego nielicznego potomstwa. :-) (Na
> podstawie: Kazimierz Wiech "Pożyteczne owady i inne zwierzęta")

Szczerklina czy nie, szykuj się Dirko.Jedziemy po Ciebie.
Dokładne miejsce i czas podamy już na priv.
Będziesz niusował z samochodu.

Pozdrawia Heniek i boletus

Ps.Dziadek( jak zwykle) się spóźnił.

5. Data: 2003-07-31 11:37:05

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowuje więc spiżarnię dla swojego nielicznego potomstwa. :-) (Na
> podstawie: Kazimierz Wiech "Pożyteczne owady i inne zwierzęta")

238- Taszczyn pszczeli(Philanthus triangulum) z rodziny
grabaczowatych.

Pozdrawia prosto boletus

6. Data: 2003-07-31 20:49:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. To najprawdopodobniej jest szczerklina piaskowa (Ammophilia
> sabulosa) z rodziny grzebaczowatych.

> Pozdrawiam pożytecznie Ja...cki

Zgadza się- 188 to w istocie szczerklina piaskowa.
Nr.194- Bolica kolconoga(Odynerus spinipes).
Nr.203- Bzyg brzęk (Scaeva pyrastri).

Pozdrawia fachowo boletus

Ps.Kolejne owady niedługo.

7. Data: 2003-07-31 21:49:55

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bgbve3$7ho$1@atlantis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> Zgadza się- 188 to w istocie szczerklina piaskowa.

Hejka. Za długo szukałeś. Owady już odleciały. ;-)
Pozdrawiam szybko Ja...cki

8. Data: 2003-07-31 22:09:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Za długo szukałeś. Owady już odleciały. ;-)
> Pozdrawiam szybko Ja...cki

To fatalnie!:-((( W takim razie będę strzelał.
175,178,177,182,274 - Pasikonik zielony(Tettigonia viridissima)
Trzy ostatnie w/w numery to samice.
209-Trzmiel ogrodowy(Bombus hortorum)
219 i 222- Trzmiel ziemny(Bombus terrestris)

228 i 244-źle się ustawiły do zdjęcia;-(

Pozdrawia idealnie boletus

9. Data: 2003-07-31 22:20:28

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 209-Trzmiel ogrodowy(Bombus hortorum)
> 219 i 222- Trzmiel ziemny(Bombus terrestris)
>
> 228 i 244-źle się ustawiły do zdjęcia;-(

Dzięki - czy dobrze wpisałem?
SJS

10. Data: 2003-07-31 22:30:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> SJS

Dobrze,tylko nie rozumiem dlaczego przy nr.188
pisze Vespe scavatrici.

Pozdrawia boletus

Ps.200 i 215 to ten sam owad,ale nie wiem jaki.
202 bardzo podobny do 238.
217 schował się w cieniu.
220 nie wiem;-((
Nad motylem popracuję jeszcze.