Grab czy buk - żywopłot za i przeciw

11. Data: 2003-10-15 09:45:49

Temat: Re: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw
Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz spokojnie sadzic na wiosne, takie np. graby powinno sie ciac w
> sierpniu - wtedy to najlepiej znosza. W O.B. tak robia i sama tez cielam w
> sierpniu. A zywoplot sadzony byl wiosna.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

To nie powinno się ich przyciac tuż po wsadzeniu ? - tak żeby wiosenne pędy
były od razu na dole - (sadzonki bede miały jakieś 50cm - chciałem od razu je
ciach do 30 ?)

12. Data: 2003-10-15 10:06:37

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"" <m...@p...onet.pl> wrote in

> To nie powinno się ich przyciac tuż po wsadzeniu ? - tak żeby wiosenne
> pędy były od razu na dole - (sadzonki bede miały jakieś 50cm -
> chciałem od razu je ciach do 30 ?)

Mozna.
Ja po posadzeniu cielam b. oglednie. Tylko galezie b. wybujale. Ciecie
wlasciwe robilam w sierpniu - duzo mniej sokow krazy w roslinie. Z tym, ze
moje sadzonki byly max. 50 cm, a tak ogolnie 30-40.
Jak sie Grzesiek albo Inka znajdzie, to moze cos napisza o swoich
wrazeniach - też maja na polu kawalek grabowego zywoplotka.
Btw. w pierwszym roku z przyrostami i tak mozesz miec roznie. To sadzonki z
pojemnikow, czy z golym korzeniem?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2003-10-15 12:32:21

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
żywopłot grabowy mam od kilku lat. Sadziłam na wiosnę, korzeni nie musiałam
przycinać, bo wykopywali je w szkółce, więc były od razu przycięte. Po
posadzeniu przycięłam je na 10 cm, tak aby od samej ziemi się
rozkrzewiły.Kupiłam sadzonki jednoroczne (a właściwie dostałam, bo takich
małych jeszcze nie sprzedawali),miały po 20-30cm. W pierwszym roku po
posadzeniu nie wykazywały zbytniej ochoty do rośnięcia, ale od następnego
lata musiałam je ciąć po 2 -3 razu w roku. Rosną bardzo szybko, a ja tnę co
10 - 15 cm. Na 3 buki u mnie przeżywa 1.

Edyta

14. Data: 2003-10-15 13:00:13

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> rośnięcia, ale od następnego lata musiałam je ciąć po 2 -3 razu w
> roku. Rosną bardzo szybko, a ja tnę co 10 - 15 cm. Na 3 buki u mnie

O!
Najpierw Jacek, teraz Edyta...
Chyba zima sie zbliza i ogrodnicy powoli z ogrodow wychodza :-)
A zeby nie OT - jakie masz roczne przyrosty grabow? Tak +/-.
Bo w O.B. starcza jedno ciecie.
Moje niektore jeszcze sprawdzaja, czy im sie wogole chce byc zywoplotem...
Pozdrowienia - Ewa Sz. + zywoplot grabowy ca 40 cm :-)

15. Data: 2003-10-15 14:25:45

Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Btw. w pierwszym roku z przyrostami i tak mozesz miec roznie. To sadzonki z
> pojemnikow, czy z golym korzeniem?
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Z gołyum korzeniem - w pojemnikachjednak spory wydatek, a ja potrzebuję 500
sadzonek !!.

Wiem, że część się nie przyjmie - czy mozna potem dosadzać z innego kawałka ?
Zrobiłbym sobiw e tym celu dodtakowe kilka metrów żywopłotu ??

16. Data: 2003-10-15 18:26:58

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"" <m...@p...onet.pl> writes:

> Z gołyum korzeniem - w pojemnikachjednak spory wydatek, a ja
> potrzebuję 500 sadzonek !!.

W szkółkach leśnych za grosze sprzedają... Zawsze też można wysiać :-)

> Wiem, że część się nie przyjmie - czy mozna potem dosadzać z innego
> kawałka ? Zrobiłbym sobiw e tym celu dodtakowe kilka metrów
> żywopłotu ??

Oczywiście, z tym, że na przesadzanie wybrałbym późną jesień, już po
zrzuceniu liści.

Co do wyboru grab czy buk: buk jest wrażliwszy. U nas, żywopłot miał
być mieszany 2 graby : 1 buk, ale po tegorocznych suszach i obawiam
się, że stosunek będzie wynosił 3-4:1. Ponadto, w pierwszym roku
ziemię pod krzewami zostawiłbym ,,gołą'', żadnych zadarniających
roślin pod spodem, chyba, że będziesz extra podlewać...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Żył raz pewien kołchoźnik w Kuźniecku,
Który żonę swą rżnął na przypiecku.

17. Data: 2003-10-15 19:40:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żył raz pewien kołchoźnik w Kuźniecku,
> [...]

Oj Słomczyński, masz szczęście,
że to nie pl.rec akwarium.
Rodzice piszących tam dzieci
obdarliby Cię ze skóry:-))

Pozdrawia boletus

18. Data: 2003-10-15 23:15:08

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Oj Słomczyński, masz szczęście,
> że to nie pl.rec akwarium.
> Rodzice piszących tam dzieci
> obdarliby Cię ze skóry:-))
>
> Pozdrawia boletus

A za cóż to nieboszczyka skórować ?
Za ozdobnych frędzlów jedwabnych używanie ?

Pozdrawiam
Kronopio

19. Data: 2003-10-16 08:26:35

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> wrote in

> A zeby nie OT - jakie masz roczne przyrosty grabow? Tak +/-.

Tak bez cięcia to ok. 1 metra, ale że tnę co 15 cm, więc rocznie zostaje
jakieś 0,5 m.

Edyta

20. Data: 2003-10-16 08:29:04

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kawałka ?
> Zrobiłbym sobiw e tym celu dodtakowe kilka metrów żywopłotu ??

Ja tak właśnie zrobiłam. Posadziłam 300 w żywopłot, a 50 w taki roboczy
żywopłocik. Jak doprowadzali mi wodę, to zrobili "dziurę" w żywopłocie i
potem mogłam uzupełnić.

Edyta

Re: Wesołych Świąt
[spam] Wiklina i trzcina.