Fuksja

1. Data: 2003-10-07 09:12:20

Temat: Fuksja
Od: "" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nieopatrznie kupiłam w tym roku fuksje (nieopatrznie, bo mi się spodobala a nic
o niej nie wiedzialam :(() Przywiozlam je teraz z dzialki do domu. Niestety nie
mam chlodnego miejsca, w ktorym moglabym je prztrzymac do wiosny. Czy maja
szanse w domu? Jesli tak, to czy nie beda za bardzo "rachityczne"?Jak powinnam
w takich warunkach je pielegnowac?

pozdrawiam
ania
PS. Dzieki Waszym radom, azalia pieknie kwitnie.

ania

2. Data: 2003-10-07 09:40:43

Temat: Re: Fuksja
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@o...pl> wrote in message
> [...]
> mam chlodnego miejsca, w ktorym moglabym je prztrzymac do wiosny. Czy maja
> szanse w domu? Jesli tak, to czy nie beda za bardzo "rachityczne"?Jak

Fuksja przetrzyma i w temperaturze pokojowej, choć nie lubi tego. Mimo
wszystko spróbuj znaleźć chłodniejsze miejsce, parapet, maksymalne światło,
ogranicz podlewanie i czekaj do połowy lutego. Pewnie w tym czasie zrzuci
wiekszość starych liści i wypuści rachityczne młode. W lutym mozna przyciąć,
nawieźć i mieć nadzieję, że się pozbiera. Szczerze mówiąc, lepiej zimują w
piwnicy bez liści i prawie bez wody.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-07 09:52:39

Od: "" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piwnicy bez liści i prawie bez wody.
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> Dzieki. Spróbuję i ...zobacze jak przetrzyma, a ja mam nauczkę :((
pozdrawiam

ania

4. Data: 2003-10-07 11:51:16

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

c...@o...pl wrote:

> pozdrawiam
> ania

Wszystko co napisałą Basia jest jak najbardziej słuszne. Stosuj się do
tego i nie przejmuj się. Moja fuksja, hodowana w formie drzewka, zimę w
mieszkaniu przetrzymała w dobrej formie. Liści zgubiła niewiele. A
temperaturę mam zawszę co najmniej 25 C (mimo wietrzenia i faktu, że
odkręcony jest tylko jeden kaloryfer). Niestety latem dopadł ją mączlik
i bardzo przetrzebił.
Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2003-10-07 12:49:44

Temat: Odp: Fuksja
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> <c...@o...pl> wrote in message

> a nic
> Niestety nie
> powinnam
(...)

W zeszłym roku przechowywałam fuksje w piwnicy w bloku.
Mało światła i zimno. Podlewałam trochę.
Jedna zmarniała druga przeżyła.
Przed wystawieniem fuksji do piwnicy ucięłam z nich po gałązce
i włożyłam do słoiczka z wodą.
Ukorzeniły się i zimą wsadziłam do ziemi i dalej przechowywałam w domu.
I latem cieszyły oczy fuksje zrobione z sadzonek,
a ta przyniesiona z piwnicy (co przeżyła) całe lato do teraz
gorzej wygląda i marniej kwitnie niż te młodsze.
A więc podsumowując: nie licz na dobre przechowanie fuksji przez zimę,
tylko zrób nowe sadzonki.
Gałązki tej rośliny łatwo tworzą korzenie po włożeniu do wody.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2003-10-08 07:27:37

Od: "" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję :))

Pozdrawiam
ania

7. Data: 2003-10-08 08:08:33

Temat: Re: Odp: Fuksja
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):
[...]
> W zeszłym roku przechowywałam fuksje w piwnicy w bloku.
> Mało światła i zimno. Podlewałam trochę.

Ja na zimnej oświetlonej Pn słońcem klatce.
Z dobrym skutkiem. Prowadzona była na drzewko. Padła po lecie w trzecim roku,
ładniejsze są krzaczaste. Wysadzane do ziemi.

> [...]
> tylko zrób nowe sadzonki.
> Gałązki tej rośliny łatwo tworzą korzenie po włożeniu do wody.

I to jest dobra rada, sadzonki robi się też i na wiosnę/wczesnym latem i nie
wiem czy nie są ładniejsze.
pozdr. Jerzy

kwiaty - storczyki
Kwiaty - storczyki
Kwiaty - storczyki
XXV Krajowa Wystawa Ogrodnicza w Poznaniu
Żywopłot