Grab czy buk - żywopłot za i przeciw

1. Data: 2003-10-07 15:36:25

Temat: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw
Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokonałem wyboru i chce mieć żywopłot jak najbardziej tradycyjny.
Od frontu przyszłego domu zafunduję sobie zimozielony, ale do okoła
(czyli pozostałe 75% ogrodzenia) chciałbym coś mniej wymagającego.

Wybór mój w tej chwili waha się pomiędzy bukiem a grabem - generalnie w okolicy
można spotkać obydwa. Chiałbym usłyszec Wasze zdanie n/t żywopłotów z grabu i
buku, a przedewszytkim zalety i wady jednego i drugiego.

Z góry bardzo dziękuję i cierpliwie czekam.

2. Data: 2003-10-07 15:37:13

Temat: Re: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw
Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam zapomniałem dodać, że będzie to żywopłot formowany

3. Data: 2003-10-07 17:29:50

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam zapomniałem dodać, że będzie to żywopłot formowany

Za - piękny po 20-tu latach:-)
Przeciw - drogi:-((

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-10-07 17:40:20

Od: "" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem ładniejszy jest buk ale ma większe niz grab wymagania w stosunku
do gleby i wilgotnosci, zdarza się równiez że jest uszkadzany ( najmłodsze
pedy) przez przymrozki. Wydaje mi sie że grab ma wieksza siłę do zageszczania
sie - nawet przy cięciu grubych pedów.

Pozdrawiam
Jack

5. Data: 2003-10-07 18:29:51

Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>       Za - piękny po 20-tu latach:-)
a poważnie - może po 7-8 teżjuż znośnie wygląda ???

>   Przeciw - drogi:-((

drogi w utrzymaniu?
bo skoro 1000 sadzonek można kupić ponież 500 zł to chyba nie jest tragednia ?

6. Data: 2003-10-07 18:39:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a poważnie - może po 7-8 teżjuż znośnie wygląda ???

Oczywiście. Popieram Twój pomysł
z drzewami liściastymi.

> drogi w utrzymaniu?
> bo skoro 1000 sadzonek można kupić ponież 500 zł to chyba nie jest
tragednia ?

Dla mnie to taniocha, lecz dla wielu......

Wybrałbym grab, choć do buku
mam wielki sentyment.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-10-07 19:22:32

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Dla mnie to taniocha, lecz dla wielu......
>
> Wybrałbym grab, choć do buku
> mam wielki sentyment.
>
> Pozdrawia boletus

Boletus drab, hi hi hi

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

8. Data: 2003-10-08 22:51:18

Temat: Odp: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...

> [...]
grabu i
> buku, a przedewszytkim zalety i wady jednego i drugiego.

Obydwa bezsprzecznie piekne. Buk ma wiecej odmian kolorystycznych. Grab
znosi wiecej cienia.
Buk ma piekne, srebrne pedy, ale slabo odrasta po przycieciu w p
rzeciwienstwie do grabu.

Elfir

9. Data: 2003-10-14 15:05:39

Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Tlko kiedy lepiej to sadzić teraz, czy na wiosnę ?
boje się, że teraz nie zdażę. A na wiosnę treba go krótko przyciąć.

10. Data: 2003-10-15 06:56:30

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"" <m...@p...onet.pl> wrote in

> Tlko kiedy lepiej to sadzić teraz, czy na wiosnę ?
> boje się, że teraz nie zdażę. A na wiosnę treba go krótko przyciąć.

Zalezy, jakie sadzonki. I czy po posadzeniu beda juz regularne przymrozki
:-)
Mozesz spokojnie sadzic na wiosne, takie np. graby powinno sie ciac w
sierpniu - wtedy to najlepiej znosza. W O.B. tak robia i sama tez cielam w
sierpniu. A zywoplot sadzony byl wiosna.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Re: Wesołych Świąt
[spam] Wiklina i trzcina.
Fuksja