Grabienie lisci+wysoka trawa - jak najskuteczniej?

1. Data: 2008-10-07 12:55:55

Temat: Grabienie lisci+wysoka trawa - jak najskuteczniej?
Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
duuuzy ogrod z masa lisci do zgrabienia, zapakowania w worki i
wywiezienia (przez MPO). Niestety trawa wyrosla wysoko i zaczyna byc
trudno. Praca spada na mnie - a nienawidze grabic lisci ;)
Do tej pory wygladalo to tak: skoszona trawa, grabienie, pakowanie w
worki. Za tydzien znowu grabienie i pakowanie w worki. Za tydzien
znowu.... I tak przez 2 miesiace.
Mozna to jakos uproscic? Wywoz lisci jest przeprowadzany w okreslonym
dniu (koniec pazdziernika). Jezeli liscie nie sa grabione na biezaco,
mokna i staja sie zbite. Z drugiej strony najchetniej poswiecilbym
jeden weekend przed wywozka, zgrabil wszystko za jednym zamachem i
zalatwione.
Nawet zainwestowalismy w jakas dmuchawe - niestety jest ciezka i
niezbyt silna ;( i glownie przedmuchuje liscie z miejsa na miejsce.
Efektywnosc zadna.
Inne rozwiazania? Lepsza dmuchawa? Rozdrabniacz?

pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2008-10-07 14:41:04

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna to jakos uproscic? Wywoz lisci jest przeprowadzany w okreslonym
> dniu (koniec pazdziernika).

Sciac drzewa.

> Nawet zainwestowalismy w jakas dmuchawe - niestety jest ciezka i
> niezbyt silna ;( i glownie przedmuchuje liscie z miejsa na miejsce.
> Efektywnosc zadna.
> Inne rozwiazania? Lepsza dmuchawa? Rozdrabniacz?

Warto moze popracowac nad 3jka dzieci, za pare lat bedzie
jak znalazl - do tego czasu polecam przetestowac
http://www.nokaut.pl/odkurzacze-do-lisci/ :).

Pozdr.
R.

3. Data: 2008-10-07 21:52:41

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@a...pl pisze:
> [...]
> Efektywnosc zadna.
> Inne rozwiazania? Lepsza dmuchawa? Rozdrabniacz?

kosiarka z koszem? i trawa mniejsza i liscie posprzatane
jak duzy ogrod, to traktorek

4. Data: 2008-10-07 22:52:25

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

On 7 Paź, 23:52, doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote:

> kosiarka z koszem? i trawa mniejsza i liscie posprzatane
> jak duzy ogrod, to traktorek
Traktorek - za drogo ;(
Kosiarka z koszem? Mam taka niezbyt duza, elektryczna. Moze sprobuje
faktycznie ciac i zbierac liscie?
Dzieci! Tak, cala piatka :) I od razu do roboty ;)

pozdr
Piotr

5. Data: 2008-10-08 07:37:46

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-10-08 00:52, Niejaki/a p...@a...pl bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Traktorek - za drogo ;(
> Kosiarka z koszem? Mam taka niezbyt duza, elektryczna. Moze sprobuje
> faktycznie ciac i zbierac liscie?
> Dzieci! Tak, cala piatka :) I od razu do roboty ;)

Mi sie tez znudzilo grabienie, wiec robie to podobnie jak koledzy:
- kosiarka spalinowa z koszem, szeroka - podczas koszenia trawy zbiera
tez i liscie
- odkurzacz (nie dmuchawa !!!) taki z wygodna regulacja opaski
zakladanej przez ramie i kolkiem na koncu rury. To jest bardzo wazne jak
ustawisz sobie taki odkurzacz po przewieszeniu przez ramie, jak zrobisz
to zle bedzie Cie bolal kregoslup. Jak masz kolko to tez pomaga na
duzych powierzchniach bo czesc ciezaru przejmuje kolko. Odkurzacz
stosuje pomiedzy koszeniami trawy, ale warto poczekac az sie troche
lisci zbierze i dopiero wtedy odkurzacz bo przy malej ilosci lisci na
ziemi tylko sie namachasz odkurzaczem niepotrzebnie. No i odkurzacz ma
ta zalete ze mozna go uzywac nawet gdy wieje wiatr podczas gdy grabienie
wychodzi wtedy tak sobie ;-)
- czasem uda sie zagonic rodzinke do grabienia ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

6. Data: 2008-10-08 11:47:37

Od: u...@y...com szukaj wiadomości tego autora

W usa widziałem jak gość zbierał liście własnie kosiarką spalinową z
koszem.

7. Data: 2008-10-08 12:39:14

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Tak mi sie wlasnie kolatalo po glowie, zeby sprobowac w ten sposob...
Gdzie w Wawie mozna wypozyczyc kosiarke spalinowa?

pozdr
Piotr

8. Data: 2008-10-08 13:42:34

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik wrote:
> Tak mi sie wlasnie kolatalo po glowie, zeby sprobowac w ten sposob...
> Gdzie w Wawie mozna wypozyczyc kosiarke spalinowa?

zostaw na trawie, po zimie bedzie nawóz
a na wiosne tylko lekko wzruszyc ziemie grabiami :)

www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Lodzi

9. Data: 2008-10-08 14:28:16

Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

On 8 Paź, 15:42, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> zostaw na trawie, po zimie bedzie nawóz
> a na wiosne tylko lekko wzruszyc ziemie grabiami :)

Hmm, myslisz, ze sie zupelnie rozpadna przez zime? Obawiam sie, ze na
wiosne wyjdzie spod sniegu jakas lisciowa breja nie nadajaca sie na
nawoz.
Coroczne grabienie to pewien rodzinny rytual ;) i jego wykorzenienie
moze byc trudne. ;)
Nie pamietam, czy to liscie debu czy kasztanu maja w sobie trucizne i
wybijaja wszystko dookola na terenie na ktory spadly.

pozdr
Piotr

10. Data: 2008-10-08 16:17:09

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] pisze:

> zostaw na trawie, po zimie bedzie nawóz
> a na wiosne tylko lekko wzruszyc ziemie grabiami :)

tia... i zobaczysz zgniłą trawe,
a jak zimy nie bedzie (Co jest prawdopodobne) tylko zaraz po dlugiej
jesieni bedzie wiosna, to bedzie miec piekny widok przez pol roku ..
zgnile liscie na zgnilej trawie

jak podlaczyc waz odplywowy pralki
Jaka froterka?
zmywarka whirlpool