Grubosz i plamy na liściach

1. Data: 2003-06-25 18:09:02

Temat: Grubosz i plamy na liściach
Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo) szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!

Mam problem z gruboszem - na niektórych liściach pojawiają się ciemne,
brązowe plamy, które stopniowo się powiększają. Miąższ liścia w tym
miejscu zasycha i robi się wgłębienie. W skrajnym przypadku, jeśli
plama pojawi sie np. na środku liścia, wygląda to tak, że liść na
brzegach jest normalny (gruby, zielony) a w środku, z obu stron, jest
brązowe, zaschnięte wgłębienie. Następnie liść żółknie i odpada.
Doraźnie oberwałem wszystkie chore liście (chyba z 15) i chwilowo jest
spokój, drzewko b. ładnie rośnie na balkonie, ale chciałbym wiedzieć
co to za paskudztwo i jak z tym walczyć? Nie chcę stracić tej
roślinki, może coś poradzicie?

Pozdrawiam
Olo