Gruczolak przysadki???

1. Data: 2003-04-07 13:42:22

Temat: Gruczolak przysadki???
Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze względu na stwierdzoną podczas USG dysplazję piersi i obecność
torbieli w obu piersiach musiałam zrobić badania na poziom hormonów.
Wszystkie wyniki są niby w normie, ale w górnych granicach tej normy. I
tak:
Estradiol: 141 pg/ml ( norma 0 - 160 pg/ml ),
Progesteron: 2,0 mg/ml ( norma 0,77 - 2,3 mg/ml)
Prolaktyna: 35 mg/ml ( norma 4,6 - 37 mg/ml)
Póki co mam ustawione leczenie na dwa następne cykle:
Tabletki Bromergon: 1/2 tabletki na noc codziennie
Luteina na druga część cyklu.
Mestodynon - krople
Luteina ma zablokować moje jajniki na drugą część cyklu ze względu na
tę prolaktynę.
Problem jest jeszcze taki, że opowiedziałam lekarzowi o innych
konsultacjach u innych specjalistów. Okulista po raz kolejny
zasugerował mi badania pod kątem jaskry. Robiłam już te badania kiedyś
i tu także niby wszystko jest JESZCZE w normie..., ale jednak są
zaburzenia w polu widzenia.
Biorąc powyższe pod uwagę ginekolog stwierdził, że w takim kontekście
trzeba niestety przyjrzeć się temu wszystkiemu dokładniej i sprawdzić
moją szanowną przysadkę mózgową, bo tak wysoki poziom prolaktyny i te
wszystkie ostatnie dodatkowe dolegliwości nie wykluczają gruczolaka
przysadki!

Przede mną kolejne badania pola widzenia i TK.

Mam jednak pytanie: czy taki poziom prolaktyny jak u mnie i fakt, iż
zaszłam normalnie w ciążę, urodziłam dwójkę dzieci - dwa razy cc,
karmiłam Ich piersią, nigdy nie miałam problemów z okresem ( cykl
zwykle 26 - 28 dni) może faktycznie wskazywać na obecność gruczolaka???
Będę wdzięczna za wszelkie informacje łączące prolaktynę, zaburzenie
pola widzenia, inne dolegliwości i prolactinomę.
--
Uściski i buziaki !
*****Joanka******

2. Data: 2003-04-07 13:59:07

Temat: Re: Gruczolak przysadki???
Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackie" <j...@...o.pl> napisał w wiadomości

> Uściski i buziaki !
> *****Joanka******

Chyba nie miało być aż tak wylewnie:)
Przepraszam , wstawiłam nie ten podpis.
J.

3. Data: 2003-04-07 14:21:59

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Estradiol: 141 pg/ml ( norma 0 - 160 pg/ml ),
> Progesteron: 2,0 mg/ml ( norma 0,77 - 2,3 mg/ml)
> Prolaktyna: 35 mg/ml ( norma 4,6 - 37 mg/ml)
poziom prolaktyny jest w normie, czy to jest wynik przy braniu bromergonu?

> [...]
> Będę wdzięczna za wszelkie informacje łączące prolaktynę, zaburzenie
> pola widzenia, inne dolegliwości i prolactinomę.

Poziom prolaktyny przy prolactinomii jest na ogół kilkakrotnie wyższy niż
norma, ja mam wynik x3. I raczej nie mam gruczolaka (badanie rezonansu magn.
z kontrastem nic nie wykazał). Przy tak wysokiej prolaktynie nie "wydzielam"
mleka itd. Jedynie co odczuwam to bolesność piersi itd. oraz wydłużony cykl
miesięczny. (Ale jest!) Ponieważ masz wyniki (z tego co rozumiem) pola
widzenia świadczące o ucisku na nerw wzrokowy (podobno są to
charakterystyczne zmiany) radzę zrobić badanie hormonów przysadkowych
(czyli nie tylko prolaktynę ale też np hormon wzrostu itd.) oraz najlepiej
zrobić rezonans magnetyczny z kontrastem.
Aha ku pocieszeniu... gruczolak przysadki rzadko jest złośliwy i na ogół
leczy się go bromergonem czyli może właśnie go sobie leczysz, jeśli go masz.
Życzę zdrowia i dokładnej diagnozy :).

A propos mam pytanie do specjalistów: jak powininna wzrastać prolaktyna po
teście z metaclopromidolem (po godzinie i po dwóch) w stosunku do wartości
wyjściowej? Jaki zmiana poziomu prl o czym świadczy, bo niestety dostaję
bardzo sprzeczne info.
Pozdrawiam
barbarella

4. Data: 2003-04-08 06:22:57

Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "BarBarella" napisała:

> poziom prolaktyny jest w normie, czy to jest wynik przy braniu
> bromergonu?

Nie. Badania wszystkich hormonów robiłam na czczo, jeszcze przed
przepisaniem Bromergonu.
W zasadzie jeszcze nie zaczęłam go brać. Luteinę mam zacząć brać
dopiero od 15 dnia następnego cyklu. Bromergon i mestodynon zaczynam
brać dzisiaj. Pól tabletki na noc.
Mam prośbę, mogłabyś mi napisać jak się po nim czułaś???

> Poziom prolaktyny przy prolactinomii jest na ogół kilkakrotnie wyższy
> niż norma, ja mam wynik x3. I raczej nie mam gruczolaka (badanie
> rezonansu magn. z kontrastem nic nie wykazał).

Tak właśnie czytałam, dlatego do badań podchodzę raczej spokojnie.
Oczywiście zrobię rezonans lub TK żeby się upewnić albo wykluczyć to i
szukać innej przyczyny.

Dzięki i nawzajem!:)

--
*******Jackie*******

5. Data: 2003-04-08 06:44:57

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brać dzisiaj. Pól tabletki na noc.
> Mam prośbę, mogłabyś mi napisać jak się po nim czułaś???

Niestety kiepsko, bromergon obniża ciśnienie i wywołuje mdłości (dlatego
trzeba brać na noc). Mam niskie ciśnienie wyjściowe, tak więc po dodatkowym
obniżeniu bromergonem było tak niskie, że wyczynem było poranne wstawanie.
Dlatego zaleca się branie wpierw małej ilości bromergonu by potem zwiększyć.
Mam nadzieję, że nie masz niskiego ciśnienia :). Podobno nie każdy tak źle
się czuje. Poza tym nie pamiętam ile brałam czy 1 czy pół tabletki. Podobno
jest jakiś zachodni odpowiednik bromergonu, który jest podobno bardziej
czysty i wywołuje mniej skutków ubocznych (na pewno jest droższy). Ale ja
osobiście w to nie wierzę.

Zastanawia mnie to, czy jest w ogóle sens byś brała bromergon. Masz wynik
właściwie w normie. A poziom prolaktyny może wzrosnąć poprostu pod wpływem
stresu. Ja bym powtórzyła badania po jakimś czasie (test metoclopramidolem).
Ciekawe, jak Twój lekarz to uzasadniał? Bo mój, choć mam 3 razy ponad normę
nie robi paniki i nie biorę jeszcze bromergonu. Powtórzyłam badania i czekam
właśnie na wynik.
Taki wynik miałam 2 lata temu i wtedy brałam bromergon. Nie wiem dlaczego
znowu PRL jest wysoka. :(

Jeszcze raz oczekuję wypowiedzi osób z grupy w tej sprawie.
pozdrawiam
barbarella

6. Data: 2003-04-08 08:13:31

Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> było poranne wstawanie. Dlatego zaleca się branie wpierw małej ilości
> bromergonu by potem zwiększyć. Mam nadzieję, że nie masz niskiego

Mam bardzo niskie:) Przeważnie 60/105 , 70/110...
Jeśli coś będzie nie tak z tolerancja mam zaraz zadzwonić i zobaczymy
co dalej. Przeraża mnie to poranne wstawanie, bo ja i tak śpioch jestem
straszny:)))

> Zastanawia mnie to, czy jest w ogóle sens byś brała bromergon. Masz
> wynik właściwie w normie. A poziom prolaktyny może wzrosnąć poprostu
> pod wpływem stresu.

Brałam to też pod uwagę, bo ostatnio niestety jestem w dość silnym
stresie. Przed samym badaniem pilnowałam aby odpocząć , wyspać się i
tak dalej, ale czy to pomogło?

Ja bym powtórzyła badania po jakimś czasie (test
> metoclopramidolem). Ciekawe, jak Twój lekarz to uzasadniał?

Kilka lat temu maiłam już torbiele w sutkach i wtedy też miałam bardzo
wysoki poziom hormonów, zwłaszcza prolaktyny. Miałam robioną biopsję,
potem leczenie - głównie homeopatyczne z tego co pamiętam i spokój na
kilka lat. W tym czasie dwie ciążę, karmienie dzieciaczków i tak dalej.
Ale ostatnio coraz częściej plamiłam, mam bóle w podbrzuszu i w okolicy
blizny p o cesarkach. Wszystko to szczególnie w drugiej połowie
cyklu.Badanie ginekologiczne i usg nie wykazuje żadnych zmian i nic
niepokojącego. Leki dostałam na razie testowo, na dwa następne cykle,
aby zobaczyć czy zmniejszy się poziom prolaktyny, co będzie się działo
z plamieniami i torbielami.

> Jeszcze raz oczekuję wypowiedzi osób z grupy w tej sprawie.

Ja także:)

Pozdrawiam serdecznie!

dysplazja ektodermalna i zespół EEC
[pyt] Porażenie nerwu 5 twarzowego
po ostawieniu tabletek antykoncepcyjnych
jeszcze o pieprzyku
Zgaga , może znacie jakiegoś sprawdzonego lekarza