Gruczolak z cechami dysplazji duzego stopnia?

1. Data: 2008-09-23 16:24:35

Temat: Gruczolak z cechami dysplazji duzego stopnia?
Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanim wypowie się lekarz proszę o kilka słów od osób, które wiedzą, jak to
zintepretować. W wyniku kolonoskopii usunięto 11mm polipa w esicy, na wyniku
badania histopatologicznego jest napisane: "Gruczolak cewkowo-kosmkowy błony
śluzowej jelita grubego z cechami dysplazji dużego stopnia, usunięty w
całości. Wymiary 0.6mm x 0.3mm x 0.3 mm". Jak intepretować taką rozbieżność
w opisie rozmiaru polipa - czy chodzi o wielkość próbki dostarczoną do
badania? I drugie pytanie - ten typ gruczolaka wg opisu wraz z cechami
dysplazji dużego stopnia ma spore szanse na zezłośliwienie. Czy tak? Jakie
bywają rokowania w takim przypadku? Nie wiem, czy istotne, ale obszar jelita
wokół polipa był o zmienionym kolorze/zaczerwieniony (stan zapalny). Czy to
ma również znaczenie w tej sytuacji?

jh

2. Data: 2008-09-25 18:36:10

Temat: Re: Gruczolak z cechami dysplazji duzego stopnia?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wyniku kolonoskopii usunięto 11mm polipa w esicy, ...
Skąd ta dana?

> ... z cechami dysplazji ....
Co to jest dysplazja?

> ...obszar jelita wokół polipa był o zmienionym kolorze/zaczerwieniony
> (stan zapalny).
Skąd to wiesz?

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

3. Data: 2008-09-25 19:27:25

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Skąd ta dana?

Z opisu badania.

> Skąd to wiesz?

Widziałem, słyszalem od lekarza, mam w opisie.

jh

E112 - jak ominąć wyjazd do UK ?
makromax
astma a oddawanie krwi