Grupy krwi

1. Data: 2000-02-09 08:30:06

Temat: Grupy krwi
Od: "Andrzej Sierżęga" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ nie mam dostępu do literatury proszę o odpowiedź
na pytanie laika:
Czy grupy krwi ARh+(kobieta) i BRh+(mężczyzna) nie spowodują
jakiegoś konfliku krwi w przypadku planowania dziecka?

Dziękuję

Andrzej
a...@f...onet.pl

2. Data: 2000-02-09 12:19:44

Temat: Re: Grupy krwi
Od: "lesiu" <p...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy grupy krwi ARh+(kobieta) i BRh+(mężczyzna) nie spowodują
>jakiegoś konfliku krwi w przypadku planowania dziecka?

Specem od krwi to ja nie jestem, ale z tego co wiem, to:
konflikt serologiczny może powstać tylko wtedy, jeżeli tatuś ma Rh+ a
mamusia Rh-. I to dopiero przy drugim dziecku. Ale dzisiaj można już temu
zaradzić (to już broszka lekarza). Grupa krwi nie ma znaczenia (chyba)?

<><><><><><><><><><><>
Ora et labora
<><><><><><><><><><><>

3. Data: 2000-02-09 14:36:29

Od: B...@w...pl (Beata Lewandowska) szukaj wiadomości tego autora

lesiu wrote:

> Specem od krwi to ja nie jestem, ale z tego co wiem, to:
> konflikt serologiczny mo?e powstaae tylko wtedy, je?eli tatu? ma Rh+ a
> mamusia Rh-. I to dopiero przy drugim dziecku. Ale dzisiaj mo?na ju? temu
> zaradziae (to ju? broszka lekarza). Grupa krwi nie ma znaczenia (chyba)?
>
> <><><><><><><><><><><>
> Ora et labora
> <><><><><><><><><><><>

w pelni sie zgadzam zupelnie nie ma znaczenia grupa krwi , istotna jest
tylko obecnoœae RH ( + lub - ) konflikt wyst?puje gdy kobieta go nie
posiada
--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

4. Data: 2000-02-09 17:26:06

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Sierżęga napisał(a) w wiadomości:
<87r8cb$1g39@lena.man.rzeszow.pl>...
>Ponieważ nie mam dostępu do literatury proszę o odpowiedź
>na pytanie laika:
>Czy grupy krwi ARh+(kobieta) i BRh+(mężczyzna) nie spowodują
>jakiegoś konfliku krwi w przypadku planowania dziecka?

Nie. To grozi w przypadku Rh+ i Rh-.
ALe nawet w tym przypadku przy pierwszym dziecku raczej nie ma problemow.

Adam B.

5. Data: 2000-02-09 23:41:01

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adamus <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87s8u9$32a$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
> >
> Nie. To grozi w przypadku Rh+ i Rh-.
> ALe nawet w tym przypadku przy pierwszym dziecku raczej nie ma problemow.
---------
TO ciekawe! A co z konfliktem Grup Glownych,np.0RH+(matki)
ARH+(ojca),bo w naszym przypadku taki konflikt wystapil?
Dziecko mialo silna zoltaczke,cudem uniknelo transfuzji pepkowej,
pomoglo mu (chyba?)dozylne poawanie globulin i zaprzestanie karmienia
piersia.
I co na to lekarze na liscie?
--
Eva

===================
e...@p...onet.pl

6. Data: 2000-02-11 02:07:11

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

---------
> [...]
> Dziecko mialo silna zoltaczke,cudem uniknelo transfuzji pepkowej,
> pomoglo mu (chyba?)dozylne poawanie globulin i zaprzestanie karmienia

A ilu ich na tej liście jest??? He, he ;-)

No dobra, już odpowiem.
Ewa ma rację. Konflikt w grupach głównych (i innych) może wystšpić, lecz jego
nasilona postać, mogšca zagrozić noworodkowi jest niezwykle rzadka. Nieco
bagatelizuje się ten problem, bo z reguły łatwo sobie z nim poradzić (patrz
wyżej). Jednak znaczna żółtaczka (hiperbilirubinemia) może prowadzić do
uszkodzenia mózgu. Stšd konieczność leczenia "żółtaczki". Zaś konflikt w
grupach Rh może doprowadzić do poważnych następstw już w życiu płodowym, z
wewnštrzmacicznym obumarciem płodu włšcznie. Jest więc i różnica częstości
występowania i wielkości problemu medycznego.

Dzięki za uwagę

Michał Adamski

7. Data: 2000-02-11 22:24:13

Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mamusia Rh-. I to dopiero przy drugim dziecku. Ale dzisiaj można już temu
> zaradzić (to już broszka lekarza). Grupa krwi nie ma znaczenia (chyba)?

No to rzeczywiście specem nie jesteś. konflikt może powstać z każdym genem.
więc grupa krwi też ma znaczenie i to nie takie małe...

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl

8. Data: 2000-02-12 01:14:51

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ilu ich na tej liście jest??? He, he ;-)

Tego nie wiem, a szkoda,-)

> [...]
jego
> nasilona postać, mogąca zagrozić noworodkowi jest niezwykle rzadka. Nieco
> bagatelizuje się ten problem, bo z reguły łatwo sobie z nim poradzić
(patrz
> wyżej). Jednak znaczna żółtaczka (hiperbilirubinemia) może prowadzić do
> uszkodzenia mózgu. Stąd konieczność leczenia "żółtaczki". Zaś konflikt w
> grupach Rh może doprowadzić do poważnych następstw już w życiu płodowym, z
> wewnątrzmacicznym obumarciem płodu włącznie. Jest więc i różnica częstości
> występowania i wielkości problemu medycznego.

Dziekuje za odpowiedz !
Czy niekarmienie piersia ma w tym wypadku znaczenie?

APEL! Lekarze na liscie i w zyciu traktujcie nas powaznie a my sie
odwzajemnimy.-)))
--
Eva
===================

9. Data: 2000-02-13 22:04:48

Temat: Lekarze na liscie (bylo: Grupy krwi)
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Eva" <e...@p...onet.pl> rzecze:
>Tego nie wiem, a szkoda,-)

Liczy sie nie ilosc lecz jakosc... ;^)

>APEL! Lekarze na liscie i w zyciu traktujcie nas powaznie a my sie
>odwzajemnimy.-)))

Staramy sie - naprawde !

Pozdrawiam medycznie,

Kamil Uminski
--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^

10. Data: 2000-02-13 22:04:51

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Andrzej Sierżęga" <a...@e...pl> rzecze:
>Ponieważ nie mam dostępu do literatury proszę o odpowiedź
>na pytanie laika:
>Czy grupy krwi ARh+(kobieta) i BRh+(mężczyzna) nie spowodują
>jakiegoś konfliku krwi w przypadku planowania dziecka?

Nie powinny w tym ukladzie grupowym. Troche informacji na temat grup krwi
mozna znalezc na stronie:

http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/grupy.html

pozdrawiam,

Kamil Uminski

--
Serwis Nie Tylko Medyczny - http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil

Re: NOWY ASTEROID BIEZY W KIERUNKU ZIEMI!
Immuran
Re: zalozenia czumizmu - cd. cz.III
Kasa
Re: zalozenia czumizmu - cd. cz.III