Grypa a antybiotyki

1. Data: 2001-01-04 13:48:36

Temat: Grypa a antybiotyki
Od: "Flor" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Chcialbym sie Was zapytac co sadzicie o zwalczaniu grypy antybiotykami?
Wlasnie sie spieram od kilku dni z kolega. On twierdzi, ze na grype tylko
lekkie lekarstwa i lezenie pomaga - zadnych antybiotykow, a ja twierdze, ze
antybiotyki bardzo pomagaja w zwalczaniu grypy. Prosze o pomoc w
rozstrzygnieciu sporu. Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam,
Flor

2. Data: 2001-01-04 15:22:06

Temat: Re: Grypa a antybiotyki
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Flor wrote:

> [...]
> antybiotyki bardzo pomagaja w zwalczaniu grypy. Prosze o pomoc w
> rozstrzygnieciu sporu. Z gory dziekuje za pomoc.

grypa jest wywolywana wirusem, a poniewaz antybiotyki nie niszcza wirusow,
to stosowanie antybiotykow w przypadku grypy (jak rowniez innych chorob
wirusowych, np. swinki, ospy, zoltaczki, AIDS itp.) jest niecelowe.
Tym niemniej lekarze czesto (moze zbyt czesto) przepisuja antybiotyki
w przypadku grypy, twierdzac, ze czesto organizm oslabiony przez grype
atakowany jest nastepnie bakteriami; wiec antybiotyk stosuje sie tu tak
troche prewencyjnie, tzn. zeby po grypie nie dostac infekcji bakteryjnej.
(btw. wlasnie mam taki przypadek - choruje od polowy grudnia)

Trudno tu znalezc zloty srodek. Zbyt powszechne stosowanie antybiotykow
prowadzi do coraz wiekszej liczby odmian bakterii odpornych na
antybiotyki (bakterie dosc szybko ewoluuja); Z drugiej strony lekarze
bardzo czesto wola dac antybiotyk na wszelki wypadek, by pacjent
przypadkiem czegos nie podlapal :-)

Mariusz

3. Data: 2001-01-04 15:55:25

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Flor <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:931v72$ro2$...@n...onet.pl...
> [...]
> antybiotyki bardzo pomagaja w zwalczaniu grypy. Prosze o pomoc w
> rozstrzygnieciu sporu. Z gory dziekuje za pomoc.

Grypa jest chorobą wirusową i nie ma sensu leczenie jej antybiotykami.
Antybiotyki mozna podawac w celu zapobierzeniu powikłaniom bakteryjnym
grypy.

pozdr

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

4. Data: 2001-01-04 21:22:41

Od: M...@w...pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wirusowych, np. swinki, ospy, zoltaczki, AIDS itp.) jest niecelowe.
> Tym niemniej lekarze czesto (moze zbyt czesto) przepisuja antybiotyki

Stanowczo zbyt często:-)

> twierdzac, ze czesto organizm oslabiony przez grype
> atakowany jest nastepnie bakteriami;

A zapominają, że to właśnie antybiotykoterapia osłabia.

> wiec antybiotyk stosuje sie tu tak
> troche prewencyjnie, tzn. zeby po grypie nie dostac infekcji
bakteryjnej.

Przypomina to sytuację stałego przyjmowania leków p-ciążowych przez
zakonnicę z zakonu o bardzo ostrej regule, zamieszkującej bezludną
wyspę, bezludną bo wszystkie inne (wyspy) zostały zniszczone wybuchem
atomowym;-)

TROCHĘ w zdaniu wyżej przesadziłem:-) (bo na prawdę za często), ale są
wyjątki od tej reguły. Decyzja lekarska odnosi się do konkretnej osoby w
konkretnym WIEKU, z ocenionym stanem ogólnym i jest podyktowana przewagą
korzyści/straty. Jeśli niezastosowanie prewencyjnie antybiotyku naraża
na zbyt duże niebezpieczeństwo, to powinien być i zostanie on podany.

Pozdrawiam,
M...@w...pl

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

5. Data: 2001-01-07 07:35:19

Od: "Tomasz Ligocki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grypa jest wywoływana przez wirusy a te są odporne na działanie
antybiotyków. Jak się wszędzie używa antybiotyków to powstają szczepy
bakterii oporne na ich działanie. Więc bez antybiotyków

ofiary bledow lekarskich-pilne!
odnosnie pieprzykow
problem z brzuchem....
Powiekszenie biustu-opinie?