Grypa jelitowa - co jesc?

21. Data: 2008-01-30 11:17:08

Temat: Re: Grypa jelitowa - co jesc?
Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

(ciach)

> A wypowiedzi kfiatka faktycznie na najwyższym poziomie, aż miło poczytać.

no fajnie Tomek, a teraz porozmawiaj sobie z przemila optymalna Krysia z sekty
optymalnej. Chyba sie dogadacie.

Ja tez z tej grupy znikam, bo zaczyna ona przypominac grupe dla psychicznie
chorych.
Zegnam kolejny omnibusie i lekarzu od siedmu bolesci.

22. Data: 2008-01-30 16:59:47

Od: -radek- <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jan 2008 22:59:30 +0000 (UTC), Jeff napisał(a):

> A antybiotyk czym jest? Tez chemioterapeutykiem. Dzisiaj w literaturze
> naukowej juz stara klasyfikacja nie obowiazuje.

Wtrace nieśmiało i swoje trzy grosze :)
Jeśli trzymać się "klasycznej" klasyfikacji, opartej na pochodzeniu
wzorców, to antybiotyk nie jest chemioterapeutykiem, a chemioterapeutyk nie
jest antybiotykiem.
Zatem wedle tego Nifuroksazyd nie jest antybiotykiem, tylko
chemioterapeutykiem.
Niemniej obecnie faktycznie te podziały ulegają zatarciu, zwłaszcza, że dla
anglosasów wszystko, co niszczy drobnoustroje jest antibio...
Wtedy i chemioterapeutyk mozna nazwać antybiotykiem, co często się zdarza,
nawet w literaturze fachowej :)
Niestety robi się z tego tylko semantyczny bałagan.

pozdrawiam
radek
--
Chcesz napisać:
z...@b...cy

23. Data: 2008-01-30 17:16:50

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewnością jako pielęgniarka jestem lepiej zorientowana w medycynie, niż
> ty po "Medycynie Naturalnej", pani uzdrowicielko...

Ty i zorientowana?? jak widac jestes zerowo zorietnowana. Juz dawno w
farmakologii zaprzestano starego podzialu na chemioterapeutyki(antyseptyk) i
antybiotyki. Wszystkie teraz sybstancje, obojetnie czy pochodzenia chemicznego
(chemioterapeutyk) czy naturalnego (abtybiotyki) sa uznawana i nazywane:
ANTYBIOTYKI. Zabiaja bakterie, lub tez hamuja ich rozwoj- wszystkie sa
antybiotykami. Nifuroksayd jest antybiotykiem, ze zacytuje Ciebie "pani
ekspiert". Doucz sie krysiu, juz dawno ci to pisalam, bo sie kompromintujesz
stale.

i.

24. Data: 2008-01-30 19:22:14

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> No i jak widać, Ty również się mylisz - nifuroksazyd nie jest
> antyseptykiem lecz chemioterapeutykiem.

Nieprawda. Oba te pojęcia mają zbliżone znaczenie - wszak są
antyseptycznymi (toksycznymi dla mikroorganizmów) sztucznie wytworzonymi
substancjami chemicznymi. Natomiast antybiotyki, to osobna grupa leków,
których substancje działają na określone bakterie w sposób bardziej
wyrafinowany.

Antyseptykiem jest na przykład
> jodyna, etanol etc.

Nifuroksazyd (chemoterapeutyk) JEST antyseptykiem jelitowym. Tak napisano
w "Lekach Współczesnej Terapii". Wprawdzie mam wydanie dość stare (1986),
niemniej upływ czasu nigdy nie sprawi, aby on kiedykolwiek przestał być
antyseptykiem (chemoterapeutykiem).

Krystyna
--
Do źródła trzeba iść pod górę.

25. Data: 2008-01-30 19:32:49

Od: -radek- <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jan 2008 17:59:47 +0100, -radek- napisał(a):

> [...]
> nawet w literaturze fachowej :)
> Niestety robi się z tego tylko semantyczny bałagan.

PS Oczywiście winno byc chemoterapeutyk :)

26. Data: 2008-01-30 19:45:23

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest chemioterapeutykiem, nie antybiotykiem.

to jest juz mozna powiedziec, archaiczny podzial. Przejrzyj wspolczesna
farmakologie. Juz sie tego podzialu dawno nie stosuje. Zapakowali teraz w
klasyfikacji do jednego wora te substancje, nie ma znaczenia czy pochodzenia
chemicznego (jak kiedys spreparowany solfonamid) czy tez pochodzenia
naturalnego (jak penicilina). teraz wszystko co dziala zabojczo na bakterie
jest antybiotykiem (anti-bios= przeiw zyciu). Daltego jak wrzucisz w obecna
google juz w wiekszosci wyskakuje aktulany podzial.

i.

27. Data: 2008-01-30 19:46:38

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, że volvo to samochód, nie oznacza, że nissan to volvo.

jeff ma racje. To stary podzial. Farmakologia sie zmienila w tym zakresie.

i.

28. Data: 2008-01-30 19:49:25

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drobnoustrojów lub hamowanie ich namnażania; stosowane do odkażania
> pomieszczeń, przedmiotów, skóry, błon śluzowych.

krysiu ty nawet nie wiesz co to znaczy antyseptyk. Kompletna kompromitacja
byla pani pielegniarko...normalnie wstyd tego nie wiedziec. Bo w zakresie
antyspetykow nic sie nie zmienilo. Robia to samo, a pochodza z roznych grup
chemicznych. Co jak co, ale o tym co to jest antyseptyka to pielegniarka
powinna wiedziec do konca zycia....

i.

29. Data: 2008-01-30 21:33:57

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze 30-01-2008 20:45:

> [...]
> jest antybiotykiem (anti-bios= przeiw zyciu). Daltego jak wrzucisz w obecna
> google juz w wiekszosci wyskakuje aktulany podzial.

No dobra, faktycznie w anglojęzycznym jest taki podział - widać zbyt
skomplikowane było. Wcześniej sprawdzałem, ale polskie strony.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

30. Data: 2008-02-07 13:09:22

Od: s...@o...pl (kowalski) szukaj wiadomości tego autora

ale Wy jestescie pierdo.... Czlowiek sie pyta co ma jesc a Wy o jakims
antybiotyku piszecie.. cale to forum jest zaj... tym :( wlasnie mam grype
jelitowa.. i myslalem ze cos tu ciekawego znajde.. ale nie.. bo jacys
pier.. ludzie sobie temat znalezli... jezeli ktos wie co jesc to prosze o
napisanie...

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

o kurcze, dziąsło i korona
alkohol i leki
Controloc
czerwone plamy, po dotknieciu, u malego dziecka
Krótka historia Ibogainy