czerwone plamy, po dotknieciu, u malego dziecka

1. Data: 2008-01-28 20:29:25

Temat: czerwone plamy, po dotknieciu, u malego dziecka
Od: "Szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mamy poki co maly problem i nie wiem co o tym myslec
googlalem ale nic nie znalazlem
bylismy dzisiaj u lekarza ale zbagatelizowala problem twierdzac ze czasem tak
jest

a teraz konkrety
pacjent 9 miesieczny berbec
od wczoraj zauwazylismy miejscowe czerwone plamy pokryte takimi bablkami,
wyglada to jak po zetkneiciu z pokrzywa

w pierwszej chwili myslelismy ze to pokrzywka, potem ze to uczulenie na nowe
spodnie ktore mial zalozone prosto ze sklepu bez prania, ale...

no wlasnie, plamy po kilku minutach znikaja, pojawiaja sie ronie szybko jak
znikaja, nie wygldaja na ucizliwe, w kazdym razie dziecko nie reaguje jakos
inaczej jak sie ich dotyka

generalnie wyglada to tak, jakby plamy pojawialy sie w tych miejscach, gdzie
zostal np mocniej dotkniet np pzy podnoszeniu,
dzisiaj np plakal i przytulilem go, jednym policzkiem dotykal do koszulki, po
drugim go glaskalem, na obu policzkach wystapili plamy z pokrzywka, po czym za
kilka minut zniknely

w nocy zle sypia, ale w ciagu dnia jest w miare pogodny i rozbrykany jak dziecko
w tym wieku, od kilku dni jest lekko podziebiony, katar, bez temperatury, oboje
rodzice tez lekkko chorzy

w domu tez jest pies i kot

nie wiem co moze byc jeszcze wazne, i czy rzeczywiscie takie problemy wystepuja
u dzieci i nie sa niczym waznym, tak jak to twierdzila dzisiaj lekarka

pozdrawiam i czekam na jakies info

2. Data: 2008-01-28 21:15:39

Temat: Re: czerwone plamy, po dotknieciu, u malego dziecka
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerszen" < > napisał w wiadomości

> [...]
> po drugim go glaskalem, na obu policzkach wystapili plamy z pokrzywka, po

Witam!

Dziecko powinien zobaczyć alergolog i ew. dermatolog. Tak na 1 rzut ucha
kojarzy się z http://www.resmedica.pl/zdart5003.html ale oczywiście bez
zbadania dziecka niewiele można powiedzieć a możliwości jest dużo.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2008-01-29 17:59:08

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 28 Jan 2008 21:29:25 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Szerszen, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> i czy rzeczywiscie takie problemy wystepuja
> u dzieci i nie sa niczym waznym, tak jak to twierdzila dzisiaj lekarka

To co wystepuje u Twojego dziecka to pokrzywka.
Jesli bable sa kilkuminutowe i pojawiaja sie takze pod wplywem dotyku,
wczesniej cos takiego nie wystepowalo a teraz dziecko jest chore - to
obecny problem prawdopodobnie wynika z tej infekcji - byc moze organizm
jest chwilowo nadwrazliwy, ma przeczulona skore. U dziecka moze to sie
objawiac wlasnie takimi chwilowymi pokrzywkami.
Nie podajecie dziecku jakiegos leku na to przeziebienie? Bo mogl dodatkowo
na niego zle zareagowac.

Gdyby stan utrzymywal sie dluzej niz kilka dni, szczegolnie w towarzystwie
nadal toczacego sie kataru bez innych objawow infekcyjnych - trzeba by
wziac pod uwage jakas alergie. Maly nie dostaje jakiegos nowego pokarmu?
Przyjrzalabym sie tez chemii w otoczeniu dziecka.
Nie bylo najlepszym pomyslem zakladania mu niewypranych, nowych spodenek -
one sa nasaczone substancjami konserwujaymi, utrwalajacymi kolory.
Moze zaczeliscie uzywac nowego proszku?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

4. Data: 2008-01-29 19:51:52

Od: "Szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> To co wystepuje u Twojego dziecka to pokrzywka.

no najprawdopodobniej, najbardziej z tego co podsunal mi regen, pasuje
skrzyzowanie tego
"Pokrzywka wywołana mechanicznie (nazywana także wywołaną albo dermografizmem)
powodowana jest silnym potarciem lub uciskiem. Bąble pokrzywkowe są tu linijne
albo plackowate, mogą pojawiać się np. w miejscu ucisku bielizny, na pośladkach
po dłuższym siedzeniu, na dłoniach po noszeniu ciężkiej torby. Patogeneza
powstawania zmian nie jest w pełni wyjaśniona. Pojawienie się choroby jest
często poprzedzone chorobami zakaźnymi, wstrząsami psychicznymi. Zmiany
pokrzywkowe utrzymują się kilkanaście minut lub kilka godzin. Często wykwity
pokrzywkowe po pewnym czasie pojawiają się także w miejscach, które nie były
uciskane. Choroba trwa długo, niekiedy wiele lat."

z tym
"Pokrzywka cholinergiczna wywołana jest nadwrażliwością na acetylocholinę
(substancja wydzielana m.in. przez włókna nerwowe gruczołów potowych). Ta
nadwrażliwość powoduje, że w chwili spocenia dochodzi do szybkiego wysiewu
zwykle bardzo licznych i drobnych bąbli pokrzywkowych, które utrzymują się
krótko. Zmiany nawracać mogą przez wiele lat. Sytuacjami wyzwalającymi pokrzywkę
cholinergiczną może być spocenie spowodowane wysiłkiem fizycznym, spożywaniem
posiłków, emocjami. Te postaci pokrzywek występują rzadziej"

> [...]
> obecny problem prawdopodobnie wynika z tej infekcji - byc moze organizm
> jest chwilowo nadwrazliwy, ma przeczulona skore.

byc moze tak, tylko infekcja sie juz praktycznie skonczyla/konczy bral tylko
jeden syropek i tez juz go teraz nie bierze, takze chyba ze to oslabienie po
chorobie

> Maly nie dostaje jakiegos nowego pokarmu?

jesli chodzi o pokarmy to nic w ostatnim czasie sie nie zmienilo

> Przyjrzalabym sie tez chemii w otoczeniu dziecka.

i tu jest jeden typ, mokre chusteczki pampersa o zapachu chyba jablkowym, tylko
one w miare zbiegly sie w czasie z ta pokrzywka

> Nie bylo najlepszym pomyslem zakladania mu niewypranych, nowych spodenek -

no coz, to wiemy, z reguly wszystko pierzemy zanim zalozy, ale tu sie poskladalo
inaczej

> Moze zaczeliscie uzywac nowego proszku?

tez nie, wszystko po staremu

jedyne zmiany to te spodenki, ktore zalozyl na moze 2 godziny i chusteczki, ale
czy jesli bylyby to chusteczki to nie powinny plany wystepowac po kontakcie z
nimi i w tych miejscach?
tymczasem objawy wystepuja wszedzie tam gdzie kontaktu z nimi nie bylo :)

dzieki za sugestie i informacje

5. Data: 2008-02-04 16:15:10

Od: "Szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

okazalo sie ze wdalo sie beztemperaturowe zapalenie ucha, zostal przepisany
antybiotyk i z tego co obserwujemy objawy pokrzywki zanikly, a w kazdym razie
bardzo zmalaly

Krótka historia Ibogainy
Cynk a miedź
koszt proktologa
Czy ktoś mądry przetłumaczy ulotkę z polskiego na polski??
problem alkoholizmu