Grzane piwo - prosty przepis

1. Data: 2004-07-05 17:09:00

Temat: Grzane piwo - prosty przepis
Od: "kaletowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KALETOWA ma grypę, więc leczy się grzanym piwem pogryzając głowką czosnku. I
jak to matka jest potrzebą wynalazku KALETOWA poszła do sklepu i kupiła sok
do grzanego piwa. jeden malinowy, a drugi malinowo-cytrynowy firmy "Paola".
I ten drugi okazał się rewelacyjny. KALETOWA odnalazła smak grzanego piwa,
jakie podają w Lublinie na Starym Mieście u Żydów.
KALETOWA robi piwo tak - wlewa piwo do garnka i grzeje, piana osiada, a
następnie pod wpływem ciepła piana zaczyna się znowu tworzyć. To sygnał, że
nalezy przerwać grzanie. W ostatnim momencie KALETOWA wkręca do piwa łyżke
miodu i dodaje odrobinę wywaru z goździków, a następnie wlewa do pukla,
gdzie wcześniej już czeka wczesniej wlany sok malinowo-cytrynowy firmy
Paola. I potem KALETOWA pije ten boski napój.
kaleta

1. Data: 2004-07-06 07:24:31

Temat: Re: Grzane piwo - prosty przepis
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kaletowa <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> KALETOWA ma grypę,

uuu, szkoda :(

... sok malinowo-cytrynowy firmy
> Paola. I potem KALETOWA pije ten boski napój.

Ha! A juz Hania myslala, ze Kaletowa kupuje sok, belta z piwem i na grupie
oglasza ;-)) (joke-ma byc smiesznie, znaczy :D)
A Hania-kuchenny dyletant, co ostatnio zrobil slawne nalesniki bananowe i
wcale nie pial z zachwytu (woli szpinak, no tak, no tak, troche zeszlismy z
tematu) to siem zapytowywuje o ten wywar z gozdzikow - na wodzie to, czy jak?
Gozdziki namoczyc w zimnej? Kaletowa, pisnij slowko, bo hania zawsze
wrzucala gozdziki po calosci i sie dziwowala, ze cosik jej zawsze zgrzytnie w
zebach.
A propos tematu, to hania na wiecznej diecie ;-)) odkryla podgrzane piwo z
limonka i ...slodzikiem (tym sacharynowym z rynku, bo w sklepach kroluje
aspartam trujacy) - i tez po takim napitku lata szczesliwa.

Nie bijcie, ale odnosnie latania po piwie musze wtracic ten kawal:

Drink bacy
Turysta przychodzi do knajpy w Zakopanem, siada przy barze pyta:
Barman, co polecisz do picia?
Ano, panocku, drink Góra Cy.
Jak to Góra Cy? ? dopytuje się turysta.
Widzi pan, bierzemy sklanecke wina. No dwie, góra cy i wlewamy do
garnka.
Później bierzemy sklanecke piwa, no dwie, góra cy...i wlewamy do
tego samego garnka. Następnie skla necke wódecki, dwie, no góra
cy...i wlewamy do tegoż samego garnecka. Na koniec bierzemy
Sklanecke koniacku, no dwie, góra cy... i wlewamy do garnka. Garnek
stawiam na ogniu i miesając gzejemy cas jakiś. Później nalewamy i
pijemy sklaneckę, dwie, no góra cy. Po wypiciu wstajemy, robimy
krocek, dwa, no góra cy...

> kaleta
hania

1. Data: 2004-07-06 12:28:29

Od: "kaletowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> A Hania-kuchenny dyletant, co ostatnio zrobil slawne nalesniki bananowe i
> wcale nie pial z zachwytu
Na tej grupie lepiej głośno nie wyrażać braku zachwytu nad przepisami z
bananami - Mu Blux Klan nie śpi, można zostać zaatakowanym - poźną porą
"dobrzy ludzie" zarzucą koc na głowę i kijami od bejsbola obiją!

> Gozdziki namoczyc w zimnej? Kaletowa, pisnij slowko, bo hania zawsze
> wrzucala gozdziki po calosci i sie dziwowala, ze cosik jej zawsze
zgrzytnie w
> zebach.
KALETOWA też nie lubi jak jej zgrzytnie w zębach i popluwać trzeba, więc
gotuje goździki w wodzie, aż puszczą kolor i zmiekną, zostawia je w wywarze.
Gdy robi piwo to dolewa do grzejącego się piwa kustyczek wywaru
goździkowego. W piwie goździki "słychać", a nic w zębach nie zgrzyta.

> A propos tematu, to hania na wiecznej diecie ;-)) odkryla podgrzane piwo z
> limonka
Z limonką? A jak? Wyciskasz sok, dodajesz plasterki do grzejącego się piwa?
Ze skórką, czy bez?
Oskoma mnie jakaś na tę limonke wzięła.
KALETOWA, co ma dzisiaj mniejszy katar

1. Data: 2004-07-07 06:33:48

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Gdy robi piwo to dolewa do grzejącego się piwa kustyczek wywaru
>goździkowego. W piwie goździki "słychać", a nic w zębach nie zgrzyta.

aach, Kaletowa to dziwnych starodawnych nazw uzywa-pytanie pomocnicze "co to
kustyczek"? (pewnie takie ciut, alem ciekawa)

>Z limonką? A jak? Wyciskasz sok, dodajesz plasterki do grzejącego się piwa?
>Ze skórką, czy bez?
>Oskoma mnie jakaś na tę limonke wzięła.

of kors, ze ze skorka! W skorce caly urok!!! takiego solidnego plasterka na
szklanke, czyli pol centymetra po szerokosci , albo jedna trzecia limonki na
butelke Tyskiego na przyklad, i do tego chlup slodzik, ale mysle, ze z
gozdzikami bedzie jesze bardziej odjechane :)

>KALETOWA, co ma dzisiaj mniejszy katar
i dobrze! lato kurde, nie? ;-//

Hancia, he, he
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-07-07 07:17:32

Od: "kaletowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> aach, Kaletowa to dziwnych starodawnych nazw uzywa-pytanie pomocnicze "co
> kustyczek"? (pewnie takie ciut, alem ciekawa)
Kusztyk (kuśtyk) to odgłos utykania na jedną nogę - kuśtyczek to jeden
kieliszeczek - taki, co nie trafia do kiszeczek, a okulawić potrafi :-DDD
Gdzieniegdzie mówią - "ciupek".
> [...]
> butelke Tyskiego na przyklad, i do tego chlup slodzik, ale mysle, ze z
> gozdzikami bedzie jesze bardziej odjechane :)
Podczas grzania, czy potem do szklanki?
KALETOWA rada, że na tej grupie są też normalni ludzie

1. Data: 2004-07-07 09:49:28

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Kusztyk (kuśtyk) to odgłos utykania na jedną nogę - kuśtyczek to jeden
>kieliszeczek - taki, co nie trafia do kiszeczek, a okulawić potrafi :-DDD
>Gdzieniegdzie mówią - "ciupek".

he, he, dzieki za tlumaczonko :D
Przypomina mi ono historie "kobylki u plota" wyeksplonowana zacnie a
pikantnie, ale niestety moja skleroza nie pozwala mi na przytoczenie ;-))

>Podczas grzania, czy potem do szklanki?

Ty to masz racje!
bo ja profanuje, grzeje z limonka i potem troche rozciapuje, ale mysle, ze
najlepiej byloby grzac ze skorka, wyciagnac i do picia wrzucic swiezy, byleby
nie przesadzic, bo kwasne piwo to tak nie ten-tego ;-))

>KALETOWA rada, że na tej grupie są też normalni ludzie
Hania toze uradowana, bo w pracy musi udawac, ze jej sie super-hiper-gajzer-
pompka pomysly "headow i ich podnozkow" podobaja ;-/

1. Data: 2004-07-07 10:55:47

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaletowa" <k...@p...onet.pl>

> KALETOWA rada, że na tej grupie są też normalni ludzie

Czy Kaletowa jeszcze nie zauważyła, że cierpi na rozdwojenie [to mało
powiedziane] jaźni i niektóre jej wcielenia od czasu do czasu mówią
ludzkim głosem?
--
Pozdrawiam zatroskany, Jerzy

1. Data: 2004-07-07 10:57:37

Od: "kaletowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "kaletowa" <k...@p...onet.pl>

> Czy Kaletowa jeszcze nie zauważyła, że cierpi na rozdwojenie [to mało
> powiedziane] jaźni i niektóre jej wcielenia od czasu do czasu mówią
> ludzkim głosem?

To musi jakaś pomyłka związana z brakiem w czytaniu ze zrozumieniem. Tera
mamy lato, a nie Wigilię.
KALETOWA, co bardziej lubi świnie niż niektórych ludzi

1. Data: 2004-07-07 11:18:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 7 juillet 2004 ŕ 12:57:37, kaletowa a écrit :

> KALETOWA, co bardziej lubi świnie niż niektórych ludzi

Szynka dobra rzecz a przepisow na ludzi malo.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-07-07 11:20:32

Od: "kaletowa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Szynka dobra rzecz a przepisow na ludzi malo.

Przepisów na ludzi, to chyba wcale. Choć założyłabym się, że Władyś na pewno
czytał "Życie seksualne dzikich" Malinowskiego i opowiada żonie w kuchni, co
bardziej ciekawe przepisy.
KALETOWA natomiast odnosiła się nie do wyrobów, ale do całości istnienia i
jestestwa w kontekście dylematów moralnych i estetycznych - "Być albo nie
być świnią".
KALETOWA, co od szynki woli galaretę z nóżek

pierogi z jagodami
Wypisac sie z grupy czy jak ...
Lament :)
Kawa w Leclercu na Ursynowie
pierogi z wątróbką z ciasta ziemniaczanego zrobiłam + komentarz