Guzki w piersi

1. Data: 2004-03-02 08:36:06

Temat: Guzki w piersi
Od: "Kamil Piętka" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grupowiczów.

Moja dziewczyna lat 22 wyczuła u siepie podczas samobadania "guzka " w
prawej piersi , poszła do onkologa , lekarz też wyczół , ale kilka , mówiąc
,że to napewno nic groźnego pewnie "gruczolaki" . Moja dziewczyna prosiła o
skierowanie na mammografie , a lekarz stwierdził , że to badanie jest za
drogie i nie widzi powodu aby wysyłać ją na takie kosztowne badanie . W
końcu skierował ją na USG.
Moje pytania brzmią:
Czy USG jest badaniem wiarygodnym przy określaniu tego typu problemów?
Czy można wykonać mammografie prywatnie i ile to kosztuje?
Czy tak młoda dziewczyna bez uwarunkowanie genetycznego (nikt w rodzinie
nigdy nie miał guza na piersi , ani nawet raka , czy nowotworu) , moźe mieć
guzki na piersi ?

Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
KaM

2. Data: 2004-03-02 08:58:10

Temat: Re: Guzki w piersi
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja dziewczyna lat 22 wyczuła u siepie podczas samobadania "guzka " w
> prawej piersi ,

witam

pierwsze pyatnie kiedy go wyczuła przed ,po okresie?
drugie stwierdzenia usg piersi jest znacznie skuteczniejsze niz mammografia.

ja tez miałam takie włókniaki ,przed okresem ,poszłam na usg okazało sie ze
mam bardzo włókniste piersi ;)
i po okresie wszystko zniknęło oprócz tego lekarz ginekolog zmienił mi
pigułki antykoncepcyjne z cilestu na minulet ,biore go od ok. 2 lat i nic
sie nie dzieje.
pzdr.
p.>

3. Data: 2004-03-02 09:10:50

Od: "Kamil Piętka" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem kiedy ona sama u siebie wyczuła ,ale u lekarza była w 6-7 dniu
cyklu.
Dodam jeszcze , że bierze tabletki antykoncepcyjne DIANA (od 1,5 roku ,
wcześniej CILEST).
PZDR.
KaM

4. Data: 2004-03-02 09:17:05

Od: Gosia <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> guzki na piersi ?
>
> Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.

W tak młodym wieku podstawowym badaniem jest właśnie USG, mammografię
wykoknuje się u kobiet starszych.
Ja też kiedyś wyczułam guzki w piersi (trochę ponad 10 lat temu, byłam
wtedy w podobnym wieku co Twoja dziewczyna). Lekarz dał mi wtedy
skierowanie na mammografię i przez długie lata nasłuchałam się co za
kretyn skierował mnie w tym wieku na mammografię, a nie na USG.
U mnie były to tylko zmiany dysplastyczne czy coś w tym stylu.

Gosia

5. Data: 2004-03-02 10:01:46

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem kiedy ona sama u siebie wyczuła ,ale u lekarza była w 6-7 dniu
> cyklu.

czyli w czasie okresu więc guzki powinny zniknąc po okresie jesli sa nadal
to koniecznie u lekarza

> Dodam jeszcze , że bierze tabletki antykoncepcyjne DIANA (od 1,5 roku ,
> wcześniej CILEST).
> >
> zmienił cilest na diane?przeciez diane to stara generacja pigułek
p.

6. Data: 2004-03-02 18:59:20

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Piętka" <s...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skierowanie na mammografie , a lekarz stwierdził , że to badanie jest za
> drogie i nie widzi powodu aby wysyłać ją na takie kosztowne badanie . W

Moim zdaniem lekarz przeprowadzający badanie USG, jeżeli znajdzie coś
niepokojącego, skieruje na mammografię lub biopsję, co pozwoli zdiagnozować.
Jako doświadczona ,,guzkowo łagodnie - na szczęście" twierdzę, że nie należy
nic bagatelizować i czym prędzej zgłosić się na USG. Jeżeli coś mogę dodać,
to należy na początku powiedzieć lekarzowi o tym, że bierze się środki
hormonalne.Pozdrawiam Was serdecznie.

7. Data: 2004-03-03 09:20:26

Od: "Kamil Piętka" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje wszystkim za odpowiedz i serdecznie pozdrawiam.
KaM

arytmia a ciaża
Entry to the International Science AV Database (ISAV)
arytmia a ciąża
wyksztalcenie plci
żółte rączki