H2O a zelazko...cd

1. Data: 2002-01-16 17:09:56

Temat: H2O a zelazko...cd
Od: dareni <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W nawiazaniu do mojego poprzedniego postu, a raczej jego braku,
chcialbym rozszerzyc zawarta tam mysl.
W instrukcji obslugi do niedawno zakupionego zelazka natrafilem na dosc
oryginalne i malo precyzyjna informacje dotyczaca uzytkowanej wody. W
zwiazky z faktem ze zelazko jest nowe, a nie chce go zniszczyc jakims
banalnym bledem uzytkowania, prosze grupowiczow o pomoc w interpretacji
ponizej przytoczonego fragmentu z ww instrukcji obslugi:
„...Jezeli uzywana woda posiada wysoka zawartosc wapnia, wówczas do wody
z kranu można dodac dostepnej na rynku wody odmineralizowanej w
nastepnych proporcjach:-50% wody z kranu, -50% wody odmineralizowanej."
„..Nizej wymienione wody zawieraja odpadki organiczne lub czastki
mineralne, które moga spowodowac wytryski, brunatne wycieki lub
przyspieszyc proces starzenia aparatu: czysta woda odmineralizowana
dostepna na rynku, woda z szuszarek do bielizny, woda zapachowa, woda od
baterii, woda od klimatyzatorow, woda z lodowek, woda destylowana, woda
deszczowa"
I ostatni fragment, byc moze się czepiam i nie jest on taki glupi
„Nie stosowac żadnych środkow konserwacyjnych lub do srodkow do usuwania
osadu kamiennego."
Abstrahujac od tego ze tlumaczenie calej instrukcji jest w stylu „Kali
chciec, Kali umiec" to mam do Wszytkich pytanie konkursowe.
O co tu chodzi (a dokladniej o jaka wode)? Czy woda odmineralizowana to
nie to samo co destylowana? I jaka w takim razie wode nalezy uzywac aby
nie zniszczyc zelazka?
Za wszystkie sugestie i rady z gory dziekuje.
PS.
Sorki za przydlugi post ale chcialem oddac klimat lektury.

Dareni.

1. Data: 2002-01-16 17:41:53

Temat: Re: H2O a zelazko...cd
Od: "LAC" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dareni" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> O co tu chodzi (a dokladniej o jaka wode)? Czy woda odmineralizowana to
> nie to samo co destylowana? I jaka w takim razie wode nalezy uzywac aby
> nie zniszczyc zelazka?

Odmineralizowana to woda pozbawiona mineralow, wiec wlasnie destylowana lub
z filtrow odwroconej osmozy.
Tlumaczac to wszystko na moze troszke bardziej zrozumiale, chodzi o to, by
stosowac miekka wode. W twardej wodzie masz wieksza zawartosc soli
mineralnych. Tak wiec najlepiej korzystac z wody destylowanej albo fitra RO.
Moze tez byc deszczowka (ale tu jest ryzyko, ze mozesz miec w niej jakies
kwasy i inne zanieczyszczenia), woda ze szronu powstajacego w
lodowce/zamrazarce (ma jakosc destylowanej).
Swoja droga, to tlumacz najwyraznie nie wiadzial o co chodzi :)

--
Pozdrowienia
LAC

1. Data: 2002-01-16 19:52:06

Od: dareni <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LAC napisał(a):

> Odmineralizowana to woda pozbawiona mineralow, wiec wlasnie destylowana lub
> z filtrow odwroconej osmozy.

ciach

Moje pytanie zrodzilo sie m.in. z faktu ze w instrukcji rownoczesnie zostaly
wymienione: woda odmineralizowana oraz woda destylowana, tak jakby byla mowa o
dwoch roznych substancjach. Natomiast jezeli chodzi o tlumaczenie to nie byla to
jakas powielona na xero ulotka, ale dosc powaznie wygladajac, wielojezykowa
instrukcja do wyrobu jak dotychczas myslalem rowniez powaznej firmy Tefal.
Pozdrawiam Dareni.

1. Data: 2002-01-16 19:56:41

Od: dareni <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LAC napisał(a):

> ciach...

> Tak wiec najlepiej korzystac z wody destylowanej albo fitra RO.

I jeszcze jedno, nie jestem zbyt mocny w temacie, co to jest fitr RO?

Pozdrawiam Dareni.

1. Data: 2002-01-16 20:22:02

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

dareni wrote:

> I jeszcze jedno, nie jestem zbyt mocny w temacie, co to jest fitr RO?
Filtr działający na zasadzie odwróconej osmozy (z ang. *R*everse
*O*smosis)

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-01-16 21:49:20

Od: "LAC" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zostaly
> wymienione: woda odmineralizowana oraz woda destylowana, tak jakby byla

Tez mnie to zdziwilo, ale to musi wynikac z jakiego bledu w tlumaczeniu. Byc
moze w jakims jeszyku "wode destylowana" odnosi sie do innego produktu niz
polska woda destylowa :) Zgodnie z moja wiedza nt. wody i logika to chodzi o
to, co napisalem.

> [...]
wielojezykowa
> instrukcja do wyrobu jak dotychczas myslalem rowniez powaznej firmy Tefal.

Dobrze wydana, wielojezykowa, to jeszcze niestety nic nie znaczy. Ja juz sie
nauczylem nie czytac polskich tlumaczen. Np. pewna firma, przedstawiciel na
Polske innej firmy akwarystycznej (nie chce im robic anty reklamy, bo to
naprawde dobre firmy) tak skutecznie skrucila polska instrucje, zeby weszla
na mala naklejke, ze mozna niezly balagan sobie w akwarium zrobic, no ale to
juz OT :)

--
Pozdrowienia
LAC

PS Filtr RO to oczywiscie odwrocona osmoza. Sorki, ale jak sie wsiaknie
wsrod akwamaniakow, to pozniej juz taki belkot wychodzi :))

1. Data: 2002-01-17 13:01:09

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

dareni wrote:

> Moje pytanie zrodzilo sie m.in. z faktu ze w instrukcji rownoczesnie zostaly
> wymienione: woda odmineralizowana oraz woda destylowana, tak jakby byla mowa o
> dwoch roznych substancjach.

to tak jak z alkoholem etylowym spozywczym i technicznym. to ta sama
substancja, tylko jedna moze miec trujace zanieczyszczenia/dodatki.
a owe wody roznia sie sposobem usuniecia dodatkow. jedna jest
destylowana
a druga demineralizowana jakimkolwiek sposobem.

ja tam leje kranowe do swojego brauna, i nic mu.
raz na pol roku odkamienianie zgodnie z instrukcja.

--

1. Data: 2002-01-19 14:33:20

Od: dareni <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za zangazowanie, i pomoc.

Pzdr. Dareni

pralki Hoover AL 120 (AL 130).
siedlisko -kiedy mozna?
podzielniki
Firma OMEGA-Warszawa - unikajcie ich! [długie]
dodatki meblowe