Haft krzyżykowy - wzory

1. Data: 2001-09-05 21:54:36

Temat: Haft krzyżykowy - wzory
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to zaczynamy.

Na początek pytanie - czy macie jakieś sprawdzone metody na stworzenie
wzoru do haftu ze zdjęcia lub z obrazka? Jestem szczęśliwą posiadaczką
jak najbardziej legalnego programu PC Stitch do tworzenia wzorów
mającego również możliwość importu zwykłego obrazka, ale efekty nie są
zachwycające nawet, jeśli obrazek wstępnie obrobię zmniejszając ilość
kolorów np. do rozsądnych 32.

Może ma ktoś jakieś wypróbowane metody?

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-09-06 08:06:15

Temat: Re: Haft krzyżykowy - wzory
Od: "Małgorzata Pudlik" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote in message
> [...]
> mającego również możliwość importu zwykłego obrazka, ale efekty nie są
> zachwycające nawet, jeśli obrazek wstępnie obrobię zmniejszając ilość

Witam wszystkich.

Właściwie mam taką sprawdzoną metodę tworzenia wzoru [robiłam tak parę
wzorów] ale jest ona "ręczna'.
Może, możn ją zaadoptować do komputera? Po prostu na obrazek nakładam siatkę
lini o oczkach
dostosowanych do wielkości obrazka i wielkości detali a potem pracowicie
przenoszę
na papier milimetrowy uproszczone kolory [uproszczone "na oko" oczywiście].
Efekty są nawet, nawet... ale czasu tracę mnóstwo. Myślę, że w jakimś
programie do obrabiania rastrów dałoby się takie coś zrobić.

Małgorzata

1. Data: 2001-09-06 09:21:41

Temat: Odp: Haft krzyżykowy - wzory
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mającego również możliwość importu zwykłego obrazka, ale efekty nie są
> zachwycające nawet, jeśli obrazek wstępnie obrobię zmniejszając ilość

Rozważałem ten problem już wcześniej (ale ze względu na zbyt wiele zajęć na
Uniwersytecie nie zrealizowałem go jeszcze). Otóż można w programie
graficznym (dobrym, np. sharewarowy Paint Shop Pro 7) zredukować wielkość
obrazka do interesującej nas wielkości i zoptymalizować ilość kolorów. Dobre
programy mają po kilka opcji do realizacji tych czynności - któraś
kombinacja powinna dać zadowalający efekt.

Dominik Jan Domin
d...@p...onet.pl

1. Data: 2001-09-06 15:38:06

Od: b...@d...caton.com.pl (Bartek Golenko) szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Pudlik <m...@p...fm> wrote:
> [...]

[cut]

> [...]
> wzorów] ale jest ona "ręczna'.
> Może, możn ją zaadoptować do komputera? Po prostu na obrazek nakładam siatkę

Opiszcie dokladnie algorytm to zadam to jako prace semestralna z informatyki
jakiejs studentce (lub studentowi). W tym roku mam 5 grup to sie pewnie
jakas zainteresowana osoba trafi. Byloby to GPL oczywiscie.

--
Bartek Golenko | Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your
b...@c...com.pl | ~/.signature to help me spread!

1. Data: 2001-09-06 18:56:34

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Pudlik wystukała w wiadomości <9n7ajq$2o3$1@flis.man.torun.pl>:

> [...]
> Efekty są nawet, nawet... ale czasu tracę mnóstwo. Myślę, że w jakimś
> programie do obrabiania rastrów dałoby się takie coś zrobić.

No, jestem w trakcie takiej uproszczonej obróbki obrazka, ktory chcę
przerobić na haft. Znaczy najpierw zrobiłam cieniowane tło z kilku
kolorów, teraz siedzę i próbuję wykonać główny wzór.

Boję się jednak, że przy imporcie efekt znowu wyjdzie nieszczególny
- gdy testowo importowałam np. obrazek z bukietem słoneczników w
wazonie to słoneczniki nabrały ślicznej, kanarkowo-cytrynowej żółci
:/ Wygląda na to, że coś szwankuje przy dobieraniu koloru nici do
koloru obrazka...

No nic, przetestuję jeszcze wersję 6, może po czterech latach trzeba
zrobić upgrade ;)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=
~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~
Chłopi pańszczyźniani żyli na czworakach.

1. Data: 2001-09-06 19:09:41

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartek Golenko wystukał w wiadomości
<s...@d...caton.com.pl>:

> Opiszcie dokladnie algorytm to zadam to jako prace semestralna z informatyki
> jakiejs studentce (lub studentowi). W tym roku mam 5 grup to sie pewnie
> jakas zainteresowana osoba trafi. Byloby to GPL oczywiscie.

To się jeszcze mniej-więcej da zrobić, jeśli mamy tylko dobry algorytm
dopasowywania _barw_. Gorzej z ładnym wydrukiem. Nie wiem, czy istnieją
już programy potraiące duży fragment krzyżyków jednego koloru oznaczyć
na wydruku jako obszar o kolorze numer X zamiast pracowicie zapełniać
go odpowiednią iloscią symboli krzyżyków koloru X.

Przykładowo:

Jeśli mamy kwadrat 5x5 krzyżyków koloru 3 oznaczonego jako * to zazwyczaj
jest tak:

*****
*****
*****
*****
*****

A dla mnie o wiele czytelniejszy jest zapis w stylu

_____
| |
| |
| 3 |
| |
|_____|

A już zupełnie nie zoszę wzorów, które są drukowane jako kolorowe
kwadraciki. Oślepnąć można.

Jo'Asia

--
Siarka występuje na zapałkach

1. Data: 2001-09-07 09:56:44

Od: b...@d...caton.com.pl (Bartek Golenko) szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:
> [...]
> na wydruku jako obszar o kolorze numer X zamiast pracowicie zapełniać
> go odpowiednią iloscią symboli krzyżyków koloru X.

[cut przyklad]

Powinno dac sie to zrobic - sa w koncu algorytmy wykrywania krawedzi
(chocby tak proste jak zwykly fitr Sobela lub Laplace'a). Na dopasowaniu
kolorow sie za bardzo nie znam - nie wiem czy znalezienie minimum wg
kryterium sredniokwadratowego byloby wystarczajace - ale zawsze mozna
poszukac innej (subiektywnie lepszej) metody wyznaczania odleglosci
obrazka estymowanego od oryginalu.

Podsumowujac:

Wejscie: rysunek w formacie np. .tiff o dowolnym (?) rozmiarze
docelowy rozmiar wzoru (x*y "krzyzykow" ?)
paleta dostepnych kolorow

Wyjscie: plik graficzny (moze tekstowy ?) zawierajacy "aproksymacje
krzyzykowa" rysunku wejsciowego

Algorytm:
1. Decymacja obrazu
2. Dopasowanie kolorow
3. Wykrycie krawedzi
4. Oznaczenie odpowiednich obszarow symbolem koloru

Zgadza sie mniej wiecej ? Mozecie podac jakis przyklad pliku
wejsciowego i wyjsciowego z tego programu ktory macie ?

1. Data: 2001-09-07 12:25:35

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.pcstitch.com/

Wersja demonstacyjna jest za darmo.

Jo'Asia

PS. Nie cytuję, bo porobiłaś jakieś straszne rzeczy z pliterkami...

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=
~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~
Harem to człowiek posiadający zbiór kobiet.

1. Data: 2001-09-10 20:56:47

Od: "Dancia" <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

nann <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisała:

> Ja ściągnęłam, ale za nic nie mogę otworzyć:(((((((((((
> POMOCY !

Musisz uruchomic installera, czyli kliknac na plik ktory sciagnelas,
otworzy sie okienko 'installer wizzard' i wtedy klikasz na przyciski
next czy ok - nie pamietam jak tam bylo. Jesli masz problemy
z uruchomieniem installera to moze byc pare powodow:
sciagnelas uszkodzony albo niepelny plik (powinien miec
8,12 MB ) co moglo nastapic wskutek zerwanego transferu,
- druga mozliwosc sciagnelas instalacje nie w tej wersji systemu
operacyjnego na ktorym chcesz zainstalowac program.
Sprawdz wszystko. Powodzenia.
Dancia

1. Data: 2001-09-10 21:12:44

Od: "Peg" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik _ImPuLs_ <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ndabj$ck2$...@n...tpi.pl...

> Witam
>
> A gdzie to można pobrać z polskiego serwera. Z powyższego adresu mam taki
> transfer że musiałbym czekać tak ze 24 godziny.
>
> Sprobujcie www.edysk.pl
> nick: dlaludzi1
haslo: 123456
Mam nadzieje, ze sie uda, powodzenia