Hedera

1. Data: 2007-12-04 13:06:53

Temat: Hedera
Od: "niusy.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie czy hedera może stać na balkonie w doniczce przez zimę?Czy mam
ją jakoś zabezpieczyć na wypadek dużego mrozu?
Jolka

2. Data: 2007-12-04 13:28:37

Temat: RE: Hedera
Od: r...@n...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

On Behalf Of niusy.onet.pl

Mam pytanie czy hedera może stać na balkonie w doniczce przez zimę?Czy mam
ją jakoś zabezpieczyć na wypadek dużego mrozu?
Jolka

Lepiej zabezpieczyc , niezła jest tektura falista.
Pozdr. Bogusław

3. Data: 2007-12-04 14:09:45

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, oczywiście mam żeńską sadzonke.

D.P.

4. Data: 2007-12-04 15:19:16

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" idealista:

> Sorry, oczywiście mam żeńską sadzonke.

Eeee to wiadomo! Jak hetera to tylko żeńska ;-)

Zdroofka Johnny

5. Data: 2007-12-05 10:33:12

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niusy.onet.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie czy hedera może stać na balkonie w doniczce przez zimę?Czy mam
> ją jakoś zabezpieczyć na wypadek dużego mrozu?
> Jolka
Proszę w klepać w google'a słowo Hedera i pojawei się strona "gazeta.dom.pl"
i temat Hedera. Tam jest napisane m.in. - temperatura latem 18 st. C, zimą
16 st. C. Zatem już teraz temperatura na zewnątrz jest za niska dla tej
rośliny. Absolutnie nie powinna stać na balkonie. Pytanie - czy Pani potrafi
jej zapewnić zimą temperaturę 16 st. C. Ja mam przkre doświadczenia z takimi
roślinami - mam mieszkanie spółdzielcze - temperatura 22-24 st. C. i bardzo
suche i przez to zmarnowałem araukarię, która wymaga 10-12 st. C zimą...

Pozdrawiam

Marek

6. Data: 2007-12-05 11:32:41

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

MM wrote:

> Proszę w klepać w google'a słowo Hedera i pojawei się strona "gazeta.dom.pl"
> i temat Hedera. Tam jest napisane m.in. - temperatura latem 18 st. C, zimš
> 16 st. C. Zatem już teraz temperatura na zewnštrz jest za niska dla tej
> ro?liny.

Jak to dobrze, że moja hedera nie czyta gazet :)

Krycha z hederą spokojnie zimująca w ogrodzie
Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2007-12-05 15:57:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

MM wrote:

> Proszę w klepać w google'a słowo Hedera i pojawei się strona "gazeta.dom.pl"
> i temat Hedera. Tam jest napisane m.in. - temperatura latem 18 st. C, zimš
> 16 st. C.

Gdzie jest taki naturalny klimat, w którym jest 18 C latem a 16 C
zimą??? Przecież skądś ta roślina pochodzi?

A poza tym o jaki bluszcz chodzi? Jeżeli Hedera helix, to w polskim
klimacie powinien bez problemu znosić zimy. Na przykład temperatury
do -31,6 C:
http://davesgarden.com/guides/pf/go/128137/
Oczywiście jeśli jest w doniczce, to trzeba coś zrobić, żeby korzenie
nie przemarzły.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2007-12-05 18:28:43

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Gdzie jest taki naturalny klimat, w którym jest 18 C latem a 16 C
> zimą??? Przecież skądś ta roślina pochodzi?

Najbardziej zbliżone do tego są Kanary, ale i tak to nie to :)

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2007-12-05 19:57:45

Od: Panslavista <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niusy.onet.pl pisze:
Mam pytanie czy hedera może stać na balkonie w doniczce przez zimę?Czy mam
ją jakoś zabezpieczyć na wypadek dużego mrozu?
Jolka

Chciałbym pomóc ale nie mam balkonu. Trudno go mieć w szpitalu gdzie
podają mi ostre dawki leków psychotropowych. To że piszę w ogóle jest
zasługą pielęgniarza Kazia, który za codzienne kilkukrotne ssanie mu
kutasa dopuszcza mnie po kryjomu do komputera z internetem.

Naszym Drogim Barbarom, Basiom i Basieńkom :-)
Bazylia święta?
Kosiarka spalinowa samojezdna
europejska kariera
Cebulki konwalii - pytanie