Herbata a bezsennosc

1. Data: 2005-02-08 11:19:17

Temat: Herbata a bezsennosc
Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzis w nocy zasnalem o ...5 nad ranem. i tak sie zastanawiam, na ile
herbata ma wplyw na sen, a raczej jego brak, bo ze wzgledu na obawe przed
przeziebieniem wypilem 3 jej kubki.

2. Data: 2005-02-08 12:31:51

Temat: Re: Herbata a bezsennosc
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rybak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dzis w nocy zasnalem o ...5 nad ranem. i tak sie zastanawiam, na ile
> herbata ma wplyw na sen, a raczej jego brak, bo ze wzgledu na obawe przed
> przeziebieniem wypilem 3 jej kubki.

No, chyba widzisz jaki ma...

3. Data: 2005-02-08 12:36:36

Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2005 12:19:17 +0100, Rybak napisał(a):

> Dzis w nocy zasnalem o ...5 nad ranem. i tak sie zastanawiam, na ile
> herbata ma wplyw na sen, a raczej jego brak, bo ze wzgledu na obawe przed
> przeziebieniem wypilem 3 jej kubki.
Podobno tak szczególnie mocna, ostatnio nawet słyszałem, że kawa jest
zdrowsza od herbaty(ale tyczyło się to głównie sypanej).

4. Data: 2005-02-08 12:45:57

Od: "P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, różnie to bywa z herbatą, po ja na ten przykład potrafię wypić dziennie
naście kubków rzeczonego napoju nie odczuwając przy tym najmniejszego
pobudzenia.

Pozdr.
P.

5. Data: 2005-02-08 13:01:49

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rybak" <m...@p...onet.pl> writes:

> Dzis w nocy zasnalem o ...5 nad ranem. i tak sie zastanawiam, na ile
> herbata ma wplyw na sen, a raczej jego brak, bo ze wzgledu na obawe
> przed przeziebieniem wypilem 3 jej kubki.

Jezeli dla ciebie jest to wieksza ilosc niz zwykle, to owszem, moze
miec wplyw. Sa ludzie, ktorzy nie moga zasnac po wieczornej kawie,
inni po wypiciu herbaty, a jeszcze inni pija 10 kubkow i spia jak
susły.

Oczywiscie, jesli zaczyna ci sie przeziebienie, to np. zatkany nos tez
moze utrudnic zasniecie.

MJ

6. Data: 2005-02-08 14:35:56

Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> susły.
>
> Oczywiscie, jesli zaczyna ci sie przeziebienie, to np. zatkany nos tez

Dzieki, to przynajmniej mam juz pewnosc, ze to przez herbate (a faktycznie
pierwszy raz w zyciu wypilem wiecej niz dwa kubki jednego dnia).

7. Data: 2005-02-08 17:48:32

Od: unnamed <"payback[WYTNIJ_TO]"@os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rybak napisał najwidoczniej strasznie nie wyspany bo:

>Dzis w nocy zasnalem o ...5 nad ranem. <cut>

Phi... zdarzały się noce że leżałem bez zaśnięcia całą noc :]

8. Data: 2005-02-08 20:05:42

Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "unnamed" <"payback[WYTNIJ_TO]"@os.pl> napisał w wiadomości

> Phi... zdarzały się noce że leżałem bez zaśnięcia całą noc :]

Dziekuje za rzeczowa pomoc.

9. Data: 2005-02-09 14:45:38

Od: "aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedys czytałem że parzona do 5 minut uspokaja a powyzej 5 minut pobudza,
tak albo na odwrót już nie pamietam jak było dokładnie

10. Data: 2005-02-09 15:16:18

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> kiedys czytałem że parzona do 5 minut uspokaja a powyzej 5 minut pobudza,
> tak albo na odwrót już nie pamietam jak było dokładnie

Jeśli już to na odwrót. Mniej więcej od drugiej minuty do naparu wydzielają
się garbniki, które wiążą herbaciany odpowiednik kofeiny (teinę?). Herbata
2-minutowa pobudza, a dłużej parzona - uspokoja. Ale jak się zrobi
odpowiednio mocną herbatę, to nawet długie parzenie nie pomoże ;) Na mnie
herbata działa pobudzająco - szczególnie zielona. Działa też bardziej
długofalowo - efekt pobudzający nie pojawia się tak szybko, jak przy kawie.

Pozdrawiam
Jola

Silownia dla osob kolo 50
[pyt] najlepszy endokrynolog w Poznaniu