Herbata z cynamonem.

1. Data: 2001-10-27 00:09:01

Temat: Herbata z cynamonem.
Od: "~bart~" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ile powinienem go dodac aby nie przesadzic? I czy pije sie ja z cukrem? Z
gory dziekuje
pozdrawiam
bart

1. Data: 2001-10-27 07:31:21

Temat: Re: Herbata z cynamonem.
Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"~bart~" <b...@w...pl> napisal(a) nam tak:
>Ile powinienem go dodac aby nie przesadzic? I czy pije sie ja z cukrem? Z
>gory dziekuje

hmm ja daje duzo, bo uwielbiam cynamon i pcham go wszedzie
daje tez cukier, aczkolwiek gorzka z cynamonem bedzie sila rzeczy
bardziej cynamonowa
niemniej rzecz gustu :)))
aha duzo do szklanki to np. 2 lyzeczki mniam
albo do kawy z mleczkiem i bardzo slodkiej dwie lyzeczki na filizanke
mniam mniam mniam

ja cie, chyba przyniose do pracy cynamon
hihihi

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Charles Baudelaire
W milosci irytujace jest to, ze jest ona zbrodnia

1. Data: 2001-10-27 10:54:10

Temat: bylo Herbata z cynamonem jest herbata ze Starbuc's
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-10-27 17:58:12

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"~bart~" <b...@w...pl> wrote in message
> Witam.
> Ile powinienem go dodac aby nie przesadzic? I czy pije sie ja z cukrem?
> gory dziekuje
> pozdrawiam
> bart

to zalezy jak lubisz ?
bo duzo cynamonu powoduje ze bedzie cie szczypała w jezyk ;)
wiec moze odrobina cukru nie zawadzi.
sa tez juz gotowe herbaty z cynamonem w herbaciarniach np ; jabłko z
cynamonem.
herbata z cynamonem dobra jest dla zmarzluchow .
pozdro arielka

1. Data: 2001-10-27 23:34:01

Od: "Radoslaw A. Olkowicz" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka <b...@d...com.pl> napisał:
> [...]
> odstawiamy z ognia na 3-5 min (zalezy jaka herbte preferujesz) - przecedzamy
> przez drobne sitko i pijemy goraca lub na zimno.

Brzmi jakby przepis na "Masala chai", choć proporcje trochę inne:

570ml wody
6-8 strączków zielonego kardamonu
5-6 ziaren czarnego pieprzu (całych)
1-2 plasterki imbiru (obrane i posiekane)
kawałek cynamonu (3-5cm)
1-2 goździki
175ml mleka
4 łyżeczki cukru
2-3 łyżeczek czarnej herbaty (najlepiej cejlońskiej lub indyjskiej)

1) Zagotować wodę z przyprawami, odstawić na 5-10 min.
2) Dodać mleko i cukier, zagotować ponownie
3) Zdjąć z ognia, wsypać herbatę, zaparzać 2-3 min.
4) Przecedzić, rozlać do dwóch kubków
5) Podawać gorące

Nie wypowiem się na temat smaku, bo nigdy nie próbowałem. Nie podoba
mi się sam pomysł łączenia herbaty z mlekiem (AFAIK tłuszcz z mleka
wiąże garbniki zawarte w herbacie, co znacząco zmienia, "wygładza" jej
smak), ale ponoć niektórzy lubią...

Radosław A. Olkowicz [http://kolos.math.uni.lodz.pl/~raol/]
In these day I'm breathing stone, crying alone
I'll win this race, I'll leave alone, arrive alone
-- Faith No More

1. Data: 2001-10-28 07:16:18

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora