Hidden Brain - "Is he Muslim?"

1. Data: 2017-07-02 00:58:08

Temat: Hidden Brain - "Is he Muslim?"
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy podcast (po angielsku) sprawdzcie czy macie dostęp i odsłuchajcie!

"In a five year period from 2011 to 2016, just twelve percent of terrorist
attacks in the United States were perpetrated by Muslims. More than fifty
percent, on the other hand, were carried out by Neo-Nazis, white
supremacists, or other far right groups. So why do Americans spend so much
time worrying about "radical Islamic terrorism?" This week on Hidden Brain,
we look at how the media over-covers some acts of terrorism -- and quickly
forgets others. We also look at some of the psychological reasons we have a
hard time putting the threat of terrorism in perspective.
June 19, 2017 at 20:00
25.7 MB (Audio)"

2. Data: 2017-07-02 12:30:03

Temat: Re: Hidden Brain - "Is he Muslim?"
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 02.07.2017 um 00:58 schrieb Pszemol:
> [...]
> forgets others. We also look at some of the psychological reasons we have a
> hard time putting the threat of terrorism in perspective.

Dla zatroskanych o wlasne bezpieczenstwo znalazlem statystyki (nie chce
mi sie szukac nowszych, ale duzo sie nie zmienilo?): w USA rocznie ginie
od broni palnej ok. 32 tysiecy osob, a liczac na milion mieszkancow
29.7. Dla porownania w Szwajcarii 7.7, Kanadzie 5.1 i Niemczech 1.9.

http://www.gunviolencearchive.org/reports/mass-shoot
ing
http://www.stern.de/panorama/weltgeschehen/usa--amok
laeufe-sind-alltag-6587552.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_Unite
d_States#Muslim_extremism
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Germany#L
ist_of_significant_terrorist_incidents_in_Germany

Przypominaja mi sie slowa Edwina Lemerta w ksiazce o problemach
spolecznych, ze pracownicy bankow wyrzadzaja przez kradzieze i oszustwa
wielokrotnie wieksze straty niz wlamywacze bankowi. Jednak dla mediow i
opinii publicznej problemem sa rabusie, a nie bankowcy.
A tlumaczac na nasze: Gazety i telewizja prawie codziennie opisuja
tragedie na drogach, w domach, na ulicach, ale publicznosc zareaguje
dopiero strachem jak jakis szurniety brodacz raz do roku wysadzi sie w
powietrze lub rzuci sie z nozem. Tamto jest normalne, a to juz nie?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

3. Data: 2017-07-02 12:43:34

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik silvio balconetti napisał:
> Tamto jest normalne, a to juz nie?

Tak, śmierć naturalna czy przypadkowa jest odbierana inaczej
niż zamach. To są proste mechanizmy.

4. Data: 2017-07-02 13:34:59

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "silvio balconetti" <s...@i...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> dopiero strachem jak jakis szurniety brodacz raz do roku wysadzi sie w
> powietrze lub rzuci sie z nozem. Tamto jest normalne, a to juz nie?

A podali w tych statystykach, że w przytłaczającej większości w USA od broni
palnej giną...samobójcy? I jak się odejmie samobójstwa- to już wyglądaja jak
wiele innych krajów ze swoimi statystykami śmierci od broni palnej? No
wiesz- w Polsce pewno samobójstwo to powieszenie, skok z okna, dużo leków- a
tam po prostu łapie gnata, przykłada do głowy- i... już.

--
Chiron

5. Data: 2017-07-02 14:06:52

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2017-07-02 15:10:03

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

> [...]
>broni palnej giną...samobójcy? I jak się odejmie samobójstwa- to już
>wyglądaja jak wiele innych krajów ze swoimi statystykami śmierci od broni

Chiron-prawda, zabójstwa zużyciem broni palnej (bez samobójstw) na
100tysmieszkancow:
USA (2014): 3,43
Szwajcaria (2015): 0,21
Kanada (2013):0,38
Niemcy (2012):0,07

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_f
irearm-related_death_rate
tak wiem wikipedia to lewaki

7. Data: 2017-07-02 15:13:23

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.07.2017 o 13:34, Chiron pisze:
> broni palnej? No wiesz- w Polsce pewno samobójstwo to powieszenie, skok
> z okna, dużo leków- a tam po prostu łapie gnata, przykłada do głowy-
> i... już.

To właśnie poważny argument przeciw dostępności broni palnej

8. Data: 2017-07-02 18:55:41

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> wrote:

> Tak, śmierć naturalna czy przypadkowa jest odbierana inaczej
> niż zamach. To są proste mechanizmy.

Gdybys odsłuchał oryginalny podcast to dowiedziałbyś się, że atak wykonany
przez Muzułmanów dostaje w USA 4x większe pokrycie przez media niż *taki
sam* atak dokonany przez extremalnych prawicowców.

Podają przykład jakiegoś napadu na meczet w Ohio przez jakiegoś kretyna
który poszedł i pozabijał bezbronnych ludzi w ich własnej świątyni
wykrzykując haj hitler i w mediach o nim ucichło bardzo szybko.

Mechanizmy psychologiczne poruszone w tym słuchowisku sa bardzo ciekawe i
niestety aktualnie prowadzą sztucznie do nieuchronnego zwiększenia
nienawiści w stosunku do Muzułmanów i wykrzywianego rozmiaru zagrożenia
jakie stanowią.

9. Data: 2017-07-02 19:11:15

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 02.07.2017 um 15:13 schrieb pinokio:

> To właśnie poważny argument przeciw dostępności broni palnej

W Kanadzie broni tez pod dostatkiem, a w Szwajcarii kazdy facet ma
spluwe w domu i co z tego? Od prostych odpowiedzi jest mnostwo
specjalistow. :-)

10. Data: 2017-07-02 19:12:47

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.07.2017 o 19:11, silvio balconetti pisze:

> W Kanadzie broni tez pod dostatkiem, a w Szwajcarii kazdy facet ma
> spluwe w domu i co z tego? Od prostych odpowiedzi jest mnostwo
> specjalistow. :-)
Broń zachęca do samobójstwa

Lewakom
Upadek psychiatrii polskiej