Hipoglikemia reaktywana

1. Data: 2003-01-18 17:35:43

Temat: Hipoglikemia reaktywana
Od: "Sloneczko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przez jakis kilka lat myslalm ze mam hipoglikemie ostatnio u lekarza
dowiedzialam sie ze mam hipoglikemie rekatywna . Lekarka powiedziala mi
zebym nie jadla slodyczy i w razie:'ataku' nie jesc slodyczy tylko zjesc
kanapke.
Moze ktos moglby mi powiedziec cos wiecej o tej dolegliwosci i co
najwazniejsze czy tego sie nie leczy??
Sloneczko

2. Data: 2003-01-18 23:00:06

Temat: Re: Hipoglikemia reaktywana
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zjesc kanapke.
> Moze ktos moglby mi powiedziec cos wiecej o tej dolegliwosci i co

Może napiszesz coś więcej?

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2003-01-19 00:02:37

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sloneczko w wiadomości <b0c36a$f32$1@SunSITE.icm.edu.pl> napisał/a:
> [...]
> kanapke.
> Moze ktos moglby mi powiedziec cos wiecej o tej dolegliwosci i co

Hipoglikemia reaktywna czyli poposiłkowa. Jej przyczynami mogą być:
- wczesny okres cukrzycy (jeśli masz to przez parę lat to raczej odpada)
- zaburzenia opróżniania żołądkowego w następstwie neuropatii
cukrzycowej układu autonomicznego (też pewnie odpada)
- zespół poresekcyjny - po resekcji żołądka (przypuszczam że odpada)
- reaktywna hipoglikemia wywołana chwiejnością układu autonomicznego-
wzmożone napięcie nerwu błędnego (bardzo prawdopodobne u ciebie)
- rzadkie defekty genetyczne -np. nietolerancja fruktozy

Leczenie hipoglikemi reaktywnej, wywołanej chwiejnością autonomiczną,
polega na stosowaniu diety ubogowęglowodanowej, bogatotłuszczowej i
bogatobiałkowej w postaci wielu małych posiłków.
Należy rownież rozważyć podanie leków parasympatykolitycznych (np.
hioscyna)

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

4. Data: 2003-01-19 00:42:34

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003 01:02:37 +0100, Yellow Peril <y...@o...pl>
wrote:

> [...]
>cukrzycowej uk?adu autonomicznego (te? pewnie odpada)
>- zespó? poresekcyjny - po resekcji ?o??dka (przypuszczam ?e odpada)
>- reaktywna hipoglikemia wywo?ana chwiejno?ci? uk?adu autonomicznego-
>wzmo?one napi?cie nerwu b??dnego (bardzo prawdopodobne u ciebie)
>- rzadkie defekty genetyczne -np. nietolerancja fruktozy
>
>Leczenie hipoglikemi reaktywnej, wywo?anej chwiejno?ci? autonomiczn?,
>polega na stosowaniu diety ubogow?glowodanowej, bogatot?uszczowej i
>bogatobia?kowej w postaci wielu ma?ych posi?ków.
>Nale?y rownie? rozwa?y? podanie leków parasympatykolitycznych (np.

No i dolozmy rowniez insulinoma. O zupelnie innym leczeniu. A takze
inne guzy produkujace hormony ( pheochromocytoma rowniez).

Pozdrawiam

dradam

PS. W sumie wiec widac, ze nie jest to schorzenie samo w sobie, ale
objaw.

5. Data: 2003-01-19 15:19:01

Od: "Sloneczko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedzi..
Zastanwiam sie czy takie objawy jakie ja mam czyli wskazujace na
hipoglikemie reaktywna moga byc na tle nerwowym ( nerwicowym) bo zastanwia
mnie to ze sa okresy ze praktycznie za kazdym razem jak jestem glodna to
robi mi sie slabo a byl taki czas ze przez caly dzien moglam nic nie jesc i
czulam sie dobrze.
Zaznacze ze jestem osoba podatna na sugestie i mam np pokrzywke na tle
nerwowym.
Sloneczko
Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

6. Data: 2003-01-19 23:32:19

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzien moglam nic nie jesc i czulam sie dobrze.
> Zaznacze ze jestem osoba podatna na sugestie i mam np pokrzywke na tle

Wpływ stanu psychicznego na zdrowie "fizyczne" jest naukowo udowodniony
(głównym mediatorem w tych wzajemnych relacjach, są chyba hormony). Wpływ
ten jest ciągle badany i z całą pewnością jest jeszcze wiele do odkrycia. W
Twoim przypadku związek taki wydaje się być szczególnie prawdopodobny.
Sugeruję, wnikliwie obserwować swoje reakcje i próbować zmniejszyć ilość
sytuacji stresowych.

Pozdrawiam, andrzej

temat chorób przewlekłych
Nadciśnienie
pytanie o MINULET
bol brzucha
CARDIOWEBSCREEN - program oceny wystepowania czynnikow ryzyka chorob serca polskich uzytkownikow Internetu