Homar - POMOCY !!!

1. Data: 2000-07-14 21:37:37

Temat: Homar - POMOCY !!!
Od: "Pisklak" <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie;

Zwracam sie z prosba o podanie mi jakiegos sposobu na przygotowanie dania z
tytulowego homara. Musze w dniu jutrzejszym cos takiego zrobic i zupelnie
nie wiem jak sie do tego zabrac.
Planuje zakupic 3 sztuki zywe (ale nie jestem pewien czy nie kupic mrozonych
??)
W czym je ugotowac - czy w samej wodzie czy czyms trzeba przyprawic.
Co potem ??? Czy poddac je po gotowaniu dodatkowej obrobce czy mozna rowniez
podawac je prosto z wody tylko ugotowane ?

Bede bardzo wdzieczny za kazda okazana pomoc
Pozdrawiam
Pisklak
mailto:p...@s...pl
--
"... dla podkreslenia wagi moich slow silacz walnie teraz piescia w stol..."

1. Data: 2000-07-14 22:49:45

Temat: Re: Homar - POMOCY !!!
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ach, homary. Szykuj sie na niebianska uczte.
Potrzebne bedzie:
Duzy gar pelen wrzatku, z pokrywka
topione maslo
specjalne obcazki do homarow albo zwykle, domowe obcazki
cienkie szpikulce z zakrzywionym koncem, albo wykalaczki
duzo serwetek

Najpierw przymiezyc zywego homara w pustym garnku i sie upewnic, ze co
najmniej jeden sie zmiesci, bez ugniatania. Zagotowac prawie pelen
garnek wody, gdy wrzaca i bulgocaca, zlapac homara "w pasie" i jednym,
szybkim ruchem wsadzic go w ten wrzatek. Przykryc pokrywka, gotowac na
ostrym ogniu. Czasem powietrze uchodzace ze skorupy homara wydaje pisk,
ktory brzmi makabrycznie, ale to tylko powietrze. Gdy zrobi sie caly
czerwony (zaleznie od wagi, okolo 12-15 minut po zagotowaniu), wyjac,
odcedzic. Mozna podac jak jest, na talerzu, na lisciach salaty, albo
przygotowac do latwiejszej konsumpcji w nastepujacy sposob:
Kazda noge oderwac od kadluba, jesli grubsze, niz maly palec, troche
zgniesc obcazkami, dwa wielkie kleszcze zgniesc obcazkami, az popekaja,
ale nie obierac, ogon oderwac od kadluba i bardzo ostrym nozem lub
tasakiem przeciac na pol wzdluz. Kadlub i co w nim w srodku odrzucic.
Na talezu ulozyc lisc salaty, na srodku rozplatany ogon, naokolo
ozdobnie nogi i kleszcze, w malej miseczce kazdy osobno dostaje gorace,
roztopione maslo. Miseczki mozna podgrzac w mikrofali przed nalaniem
masla, zeby byly gorace same w sobie, i nie odbieraly temperatury
goracemu maslu.
Kazdy sobie rozlamuje nogi i wydlubuje mieso ze srodka ostrymi
szpikulcami. Mieso ogona poprzez przeciecie jest latwo dostepne, a
kleszcze sa najsmaczniejsze, warte kazdej zabawy. Kazdy kawaleczek miesa
macza sie w masle przed wlozeniem do ust. Niektorzy dodaja soku
cytrynowego do masla lub spryskuja mieso cytryna, ale radze sprobowac bez.
Mozna podac uczestnikom obiadu salate Cezara, gdy czekaja na swojego homara.
Jesli sie ma super duzy gar, i mocny gaz, mozna robic kilka homarow na
raz, tylko zawsze nalezy pamietac, zeby woda nigdy nie przestawala wrzec
i bulgotac, i zeby pokrywala homary calkowicie, inaczej jest to zbyt
niehumanitarna zabawa.
Do wody do homarow dodaje sie 2 lyzki soli na 4 litry wody.
W Maine (w Stanach), gdzie homary je sie na wszystkie trzy posilki, je
sie je na stolach pokrytych gazetami, z maslem na malutkim palniku - po
obiedzie zwija sie to wszystko razem, i koniec sprzatania. Ja podawalam
i na gazetach, i na dekoracyjnych papierach z bozonarodzeniowych
opakowan. Jakkolwiek podasz, nastaw sie na duzy balagan, na wode
sikajaca z kleszczy, na maslo rozlane po stole, itd. Podaj osobne
naczynia na skorupy.
Jest jeszcze inny sposob: wszystkie homary sparzyc, jak powyzej, oderwac
ogony i przeciac, jak powyzej i rzucic na grilla, na wysoki ogien na
minute, zeby przybrazowialy. Lapy i reszte podac tak samo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-07-15 03:25:43

Od: Ewa&MKacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tytulowego homara. Musze w dniu jutrzejszym cos takiego zrobic i zupelnie

Staraj sie wybrac sztuki o wadze do max 1 kg, maja najsmaczniejsze mieso.

> (ale nie jestem pewien czy nie kupic mrozonych??)

Zartujesz chyba

> W czym je ugotowac - czy w samej wodzie czy czyms trzeba przyprawic.

Dodac soli do wody. Zywe wrzucic do wrzatku.Gotowac 12 min pierwsze 1/2kg wagi i
dodac 4 min na kazde nastepne 1/2kg.

> Co potem ???

Kruszyc skorupy, wydlubywac miesko, maczac go w roztopionym masle i jesc. Mozna
do masla przed roztopieniam dodac odrobine poszatkowanego swierzego koperku, ale
to kwestia indywidualnego smaku.

> Czy poddac je po gotowaniu dodatkowej obrobce czy mozna rowniez
> podawac je prosto z wody tylko ugotowane ?

Cala zabawa i przyjemnosc jest w ubabraniu sie po lokcie i uszy.
Smacznego

1. Data: 2000-07-15 04:24:11

Od: Michael <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze czy jestes pewien, ze goscie lubia homary. Moj osobisty,
pierwszy kontakt z tym zwierzem byl malo zachwycajacy: ostry zapach
"owocow morza", mdly smak podkreslony maslem. Ratowalem sie
duza iloscia cytryny. Sadzac z reakcji wspolrodakow polowa uwielbia,
druga polowa nie lubi. Chyba wynika z tradycji i nieobecnosci homarow
w Baltyku.

Pamietam za to raki jako boskie jedzenie dziecinstwa. Tez gotowalo sie
zywcem ale woda byla z koprem. Probowalem to z homarami i roznica
jest zasadnicza. Znika 80% nieprzyjemnego zapachu, podkreslana jest
dobra strona. Tak ze sugerowalbym wiache kopru swiezego z kwiatostanem
do gara z gotujaca woda. Nie mozna tez gotowac wiecej niz 3 do 4
homarow w jednej wodzie bo zapach sie akumuluje. Niektorzy tez
polecaja dodatek kilku lyzek octu do wody, zeby zmiekczyc skorupe.
Tego nie probowalem.

Wazna jest tez technika jedzenia. Oprocz serwetek potrzebbne sa duze
sliniaki lub fartuszki. Jako kleszcze do kruszenia szczypow dobre sa
dziadki do orzechow w stylu kombinerek. Ogon, czyli szyjka, polaczony
jest z ukladem trawiennym homara i rozlanie zawartosci trzewi na
mieso moze zrujnowac caly snak. Odrywamy wiec ogon w pozycji
pionowej, wyzej niz reszta i natychmiast oddzielamy od reszty kich.

Jako wstep proponowalbym pol tuzina zywych ostryg na glowe z
cytryna i chrupka. Do otwierania potrzebne jest narzedzie odporne
na skrety, jak srubokret, i maly, ostry noz do odciecia malza od
skorupy. Cytryna. Ostrygi sa bardzo pozywne (duzo cholesterolu)
wiec szostka na glowe i homar powinny zalatwic cale przyjecie.
(uwaza sie tez, ze ostrygi podnosza poziom testosteronu i sa dobrym
wstepem do dluzszego wieczoru...).

Dobrej zabawy

Michal

1. Data: 2000-07-15 23:52:26

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Przykryc pokrywka, gotowac na ostrym ogniu. Czasem powietrze uchodzace ze
skorupy homara wydaje pisk,
>ktory brzmi makabrycznie

No patrz, a ja zawsze myślałem, żw piszczą te homary i raki a nie pancerzyk
:)

1. Data: 2000-07-15 23:58:04

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pamietam za to raki jako boskie jedzenie dziecinstwa. Tez gotowalo sie
>zywcem ale woda byla z koprem. Probowalem to z homarami i roznica
>jest zasadnicza. Znika 80% nieprzyjemnego zapachu

Pomijajac kwestie tzw. nieprzyjemnego zapachu ? ( BTW - jak ludzie moga jesc
cos zmorza twierdzac ze cos ma nieprzyjemny zapach, albo
ogledniemówiac -"smierdzi ryba" ????? ) to kolega ma racje, ja bym dolal
jeszcze ze dwie szklanki wina pólwytrawnego, albo nawet pólslodkiego ;)
ostry

1. Data: 2000-07-16 21:50:46

Od: "Pisklak" <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziakuje za wszystkie propozycje. Homary byly gotowane w wodzie z koprem, a
podawane z maslem czosnkowym. Naprawde niezle, ale w konfrontacji homara z
rakiem lekka przewaga tego drugiego :-)

Pozdrawiam
Pisklak

--
"... dla podkreslenia wagi moich slow silacz walnie teraz piescia w stol..."

ciekawe linki kulinarne
Re: .
.
Ostatni raz lodowki ARDO...