Hormony a tabletki antykoncepcyjne

1. Data: 2001-05-16 07:33:35

Temat: Hormony a tabletki antykoncepcyjne
Od: "Sabcia" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Ostatnio brałam tabletki antykoncepcyjne, które lekarz zapisał mi bez
badania poziomu hormonów. Czułam się po nich fatalnie. Tym razem chciałabym
aby przepisane tabletki były bardziej dobrane do mojego organizmu w związku
z tym pytanie - poziom których hormonów należy badać do dobrania optymalnych
tabletek oraz jaki okres musi upłynąć od połknięcia ostatniej tabletki, aby
poziom tych hormonów był wiarygodny.
Dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Sabcia

2. Data: 2001-05-19 12:19:16

Temat: Re: Hormony a tabletki antykoncepcyjne
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabcia wrote :

> [...]
> tabletek oraz jaki okres musi upłynąć od połknięcia ostatniej tabletki, aby

Posting ten odzwierciedla wiare w to , ze mozna wszystko dobrac patrzac na
cyferki. Poziomy "naturalnych" hormonow , miedzy pacjentkami, maja sie tak jak
1:4 ( z grubsza) , a mimo to maja sie czesto obie badane kobiety (dziewczyny)
dobrze.

Nie jest wiec tak, ze mozna patrzac na cyferki dobrac dawkowanie BCP. Wprost
przeciwnie !

Bo to co dla jednej osoby jest norma, dla drugiej bedzie patologia. Zwlaszcza,
ze nawet w warunkach "fizjologicznych" poziomy te zmieniaja sie z dnia na
dzien, czesto w sposob ktorego nie mozna przewidziec.

Najczulszym wskaznikiem tego czy jakiegos "hormonu" jest za duzo czy za malo
jest organizm kobiety. Jej samopoczucie i stwierdzane objawy.

I tak sie robi w krajach gdzie BCP przepisuje sie 1/4 zenskiej populacji i
lekarze maja doswiadczenie i na rynku jest ponad 30 roznych tabletek do wyboru
do koloru. I kazda pacjentke, jak sie zdecyduje na BCP to ja na zakup , kazdego
przepisanego srodka, stac .

Procedura jest dosc prosta w praktyce. Zaczyna sie od jednego, mniej
wiecej "posrodku" srodka i w zaleznosci od zglaszanych objawow koryguje sie po
2 - 3 miesiacach lek na inny. Sklady "chemiczne" lekow dostepnych na rynku sa
znane, podobnie ich biologiczne dzialanie. Mozna wiec takiej korekty latwo
dokonac.

Pozdrawiam

dradam

Asymetria widzenia
wybielanie zebow
operacja oczu
Tramal przy migrenie-czy jest to lek szkodliwy???
Divascan - jakie podobne leki w leczeniu migren???