II grupa inwalidzka a zatrudnienie - kto wydaje zgodę?

1. Data: 2006-06-30 12:25:51

Temat: II grupa inwalidzka a zatrudnienie - kto wydaje zgodę?
Od: "jola" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Jestem na rencie inwalidzkiej od prawie 20 lat, początkowo okresowej, od
1999 roku na stałe. W orzeczeniu napisano: żadna praca. Moje świadczenie
jest bardzo niskie, w związku z tym sytuacja materialna tragiczna. Dostałam
właśnie (po znajomości:) propozycję pracy na pół etatu, która byłaby dla
mnie idealna, bo pracodawca nie robi problemów jeśli chodzi o moją
niedyspozycyjność w okresach pogorszenia stanu zdrowia, itp. Problem w tym,
że wymagana jest zgoda lekarza medycyny pracy, a on takiej zgody nie chce
podpisać (w sumie słusznie, bo nie zna historii choroby). Czy jako inwalidka
dawnej II grupy bez prawa pracy mogę podjąć zatrudnienie na pół etatu bez
utraty prawa do świadczenia (i czy w ogóle mogę podjąć zatrudnienie) i kto w
takiej sytuacji może mi wydać zgodę na pracę, jeśli nie lekarz medycyny
pracy? Czy ktoś zna może odpowiednie przepisy lub jest w podobnej sytuacji?
Bardzo proszę o radę, bo ta praca jest dla mnie bardzo ważna (kilka lat temu
przestałam nawet się leczyć z braku pieniędzy na leki). Czy jest jakieś inne
wyjście z tej sytuacji? Będę wdzięczna za każdą radę.
Jola

2. Data: 2006-06-30 12:40:53

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że wymagana jest zgoda lekarza medycyny pracy, a on takiej zgody nie chce
> podpisać (w sumie słusznie, bo nie zna historii choroby).

To dziwna sytuacja, bo ja w Warszawie zawsze dostane zgode na prace.

> [...]
> inne
> wyjście z tej sytuacji? Będę wdzięczna za każdą radę.

Pojdz do ZUS nie zmienia ci orzeczenie, bo teraz taki wpis jest bezprawny.

Leszek

3. Data: 2006-06-30 15:57:10

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jola" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że wymagana jest zgoda lekarza medycyny pracy, a on takiej zgody nie chce
> podpisać (w sumie słusznie, bo nie zna historii choroby).

Obecnie funkcjonuja jeszcze dwa rodzaje orzecznictwa a) tzw. orzecznictwo do celów
rentowych, które prowadzą - lekarze orzecznicy ZUS oraz komisje lekarskie ZUS.
b) tzw. orzecznictwo do celów pozarentowych - prowadzone przez powiatowe lub miejskie
zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności.Wlasnie to (b) orzecznictwo mozna
uzyskac , aby moc podjac prace i wcale nie musi sie zgadzac z orzecznictwem (a)
Wniosek sklada sie w PCPR lub podobnej instytucji.(chyba nie czeka sie dlugo na
orzeczenie)

Czy jako inwalidka
> dawnej II grupy bez prawa pracy mogę podjąć zatrudnienie na pół etatu bez
> utraty prawa do świadczenia (i czy w ogóle mogę podjąć zatrudnienie)

Tak mozna pracowac.Na stronie ZUS sa podane granice zarobkow, by nie utracic renty.

Paradoks zapisu prawnego polega na tym, iż nawet, jeśli w orzeczeniu uznano, że dana
osoba "nie może wykonywać jakiejkolwiek pracy" (jest niezdolna do pracy), wcale nie
znaczy, że nie może ona faktycznie, pobierając świadczenia, pracować i być
zatrudniona

i kto w
> takiej sytuacji może mi wydać zgodę na pracę, jeśli nie lekarz medycyny
> pracy?

W tym przypadku musi wydac zgode lekarz majacy uprawnienia "medycyny pracy", ale
mozna sprobowac uzyskac zaswiadczenie od swojego specjalisty lub lekarza rodzinnego
na zgode do podjecie pracy, ktora nie wplynie ujemnie na pogorszenie stanu zdrowia
i wowczas na podstawie tego opisu, sadze, ze ow lekarz "medycyny pracy" nie bedzie
sie bał dopusic Ciebie do pracy...

Albo sprobowac pojsc do innego lekarza, chyba ze jest to lekarz przy danym zakladzie
lub firmie...

Pozdrawiam
Bogusława

4. Data: 2006-06-30 16:34:38

Od: "jola" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BogusławaP" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

[...]

Bardzo dziękuję za szczegółowe wyjaśnienia, myślę, że już teraz będę
wiedziała co zrobić:)

[WRO] Piwnica dla niepełnosprawnego Jacka
komunikacja miejska za granicą
Niepełnosprawni w branży porno
upał <-> akumulatory
Czemu tu tak smutno...